Miten saa miehen tajuamaan että vähän väliä kiroilu lasten läsnäollessa on VÄÄRIN ?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Mies kiroilee hyvässä, pahassa, komentaessa, normaalisti jutellessa riidellessä...säästelee kyllä sukulaisten ja ystävien kuullen mutta lasten läsnäolo ei haittaa. Alkaa jo ärsyttää kun mies ei vaan ymmärrä että jatkuva kiroilu on haitaksi lapsille. Väittää ettei hänen kiroilu altista lasta oppimaan sitä yhtään sen enempää, hänellä on kuulema monta kaveria joiden perheessä on kiroiltu paljon mutta he eivät kiroile. Kertoo lapsille että isällä on sellainen tapa puhua mutta lapset ei saa sitä opetella. Hän ei näe että hänen kiroilusta on lapsille haittaa, mutta huomaan itsekin että olen rennompi niinä hetkinä kun mies vaivautuu puhumaan normaalisti niin en voi kuvitellakaan mikä stressi lapsilla on miehen ärräpäistä. Lasten komentaminenkin on yhtä vitun viljelyä ja sen olen jo kauan toivonut onnistuvan ilmankin. Lukuun ottamatta vanhinta lasta joka saa sen kirosanan tosiaan vasta sitten kun tekee joskus harvoin jotain tosi suurta. Päästäisi sen ärräpään muidenkin kohdalla kun sattuu jotain tosi pahaa mutta siihen riittää se että pari vuotias pudottaa ruokaa tai isommalla lapsella on huono hetki ja huokailee eikä kerkeä sitä kun hetken tekemään niin isä vetää herneen nokkaan ja kiroilee, ei puhettakaan lähestyä rauhassa. Ekaluokkalainen kyselee miksi jotkut lapset kiroilee ja tietää että se on väärin. Kerron että se on huonoa käytöstä ja tosi väärin. Seuraava kysymys onkin miksi iskä saa tehdä niin... no ei saa ja isikin on tosi tyhmä ?! Mies sanoo iloisetkin asiat esim: " olipa meillä vitun kiva reissu " ja tuo oli siis miehen tyyli puhua kun on iloinen. Puhuu kyllä iloisesti ja hymyilee mutta miten tuo yksi sana kuuluu lasten korville saatikka iloisesta asiasta kerrottaessa. Ei muutama kirosana joskus haittaa mutta että jatkuvasti ?! Miten noin yksinkertainen asia on niin hankalaa ymmärtää?
Kohta pääsee minultakin ärräpää..

Tee kuten äitini aikoinaan; ota päivä jolloin kiroilet yhtä paljon kuin miehesi (tai mielellään kahta kauheammin), myös lasten kuullen sekä myös miehellesi. "Pukekaa nyt vittu ne vaatteet vittu äkkiä päälle" jne.. Kun mies/sinä tulette töistä niin tuumailet, että "olipas saatanan kiva työpäivä"..

Kysy mieheltäsi että onko sen mielestä hyvä että lapset oppii kiroilemaan? Kerro lapsille miehesi kuullen että vaikka "isi puhuu ku idiootti niin teidän ei tarvii olla ikinä yhtä tyhmiä.."

Et mitenkään. Kuvittelin joskus nuorena, että mies siistii suunsa kun lapsia tulee. Siitä on riidelty monta kertaa ja kuulemma kiroilun lopettamisen vaatiminen olisi samaa kuin hän vaatisi minua puhumaan koko ajan kotona espanjaa (en osaa espanjaa yhtään).

Meillä on kaksi poikaa. Toinen kiroilee yhtä paljon kun isänsä ja toinen ei kiroile koskaan. Itse en kiroile koskaan.

Tällä kokemuksella olisin viisaampi parin valinnassa. Jättäisin heti kiroilevan miehen, sillä vuosien varrella kiroilu ärsyttää minua aina vain enemmän. Olen jo muutaman vuosikymmenen kuunnellut tuota kiroilua.

Yhden kaverin mies kiroilee tahallaan 3v:n kuullen, koska tietää miten paljon se ärsyttää se tätä mun kaveria. Aika kypsää vai mitä? Ja kyllä, 3v viljelee vittua ja perkelettä todella ansioituneesti.

Tee kuten äitini aikoinaan; ota päivä jolloin kiroilet yhtä paljon kuin miehesi (tai mielellään kahta kauheammin), myös lasten kuullen sekä myös miehellesi. "Pukekaa nyt vittu ne vaatteet vittu äkkiä päälle" jne.. Kun mies/sinä tulette töistä niin tuumailet, että "olipas saatanan kiva työpäivä"..
Tämä. Jos on isompiakin lapsia, niin ehkä nekin vois pyytää mukaan tollaseen poikeukselliseen 'kiroilupäivään' jos se mieskin tajuais, että ylenpalttinen kiroilu nyt vaan kuulostaa kamalalta. Ehkä se vaikka hätkähtäis kun vaimo ja lapset puhuu kuten se itse.

Tämä. Jos on isompiakin lapsia, niin ehkä nekin vois pyytää mukaan tollaseen poikeukselliseen 'kiroilupäivään' jos se mieskin tajuais, että ylenpalttinen kiroilu nyt vaan kuulostaa kamalalta. Ehkä se vaikka hätkähtäis kun vaimo ja lapset puhuu kuten se itse.
Meillä tämä ei toiminut. Mies ei edes huomannut, että minä ja lapset kiroilimme koko päivän aivan tolkuttomasti. Mies ei ollut moksiskaan. Ja todella: me kiroilimme joka välissä, oli pilkun paikka tai ei, aina löytyi kirosana.

Meillä tämä ei toiminut. Mies ei edes huomannut, että minä ja lapset kiroilimme koko päivän aivan tolkuttomasti. Mies ei ollut moksiskaan. Ja todella: me kiroilimme joka välissä, oli pilkun paikka tai ei, aina löytyi kirosana.

Sanoin miehelle että mieti miltä tuntuisi jos tekisin itse samoin. Tokaisi vain että hän tottuisi parissa tunnissa ja lapset ihmettelisivät miksi äiti on nykyään noin vihainen. Kun sanoin että tuota ne ihmettelee sinustakin niin sanoi että ne on jo tottuneet isän kiroiluun etteivät näe häntä kirosanojen takia vihaisena. P***a puhetta !

Kiroileva ihminen on kouluttamaton juntti - tämä tulee ensimmäisenä mieleen.

Olen sanonut näin miehelleni, mutta hän vastaa: "Mä oon v**tu sitten v**tu kouluttamaton, mielummin kun tollanen v**un tiukkapipo!"
Tämä on esimerkki siitä, millaista kieltä mieheni käyttää päivittäin. Aikuinen ihminen, eikä osaa olla kiroilematta. Kun olisi nuorena tajunnut, että ei se mies siitä miksikään muutu....

Yhteistyössä