Miten saa vähennettyä vauvan yösyöttöjä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tissikärpäsen äippä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tissikärpäsen äippä

Vieras
Vauva kohta 6 kk, ja tahtoo tissiä yhtä usein kuin pienempänä, 3-5 krt yössä. Jos koitan olla antamatta, alkaa huutaa hysteerisesti kirkumalla jos tissi ei ole suussa minuutin sisällä. Huutaa tasan niin kauan kunnes saa tissin suuhun. Mikään tutin suuhun laitto tai silittely ei auta tippaakaan, sylkäisee tutin vihaisesti pois ja jatkaa huutamista.

Kannattaako antaa vauvan vain syödä öisin niin usein kuin haluaa? En viitsisi huudattaa vauvaa, ja sitä se olisi jos en tissiä antaisi aina kun hän sitä vaatii. Neuvolassa sanottiin ettei tuon ikäinen enää tarvitse tissiä öisin, mutta minkäs teet..

tuon ikäisen pitäisi antaa syödä vielä öisinkin..minusta siis.

muoks. eli sun vauva ei vielä taida olla valmis luopumaan yösyömisestä..'

syökö jo päivällä puurot2x, välipalan ja 2x lämpimän? jos ei niin anna vaan öisinkin maitoa.

oletko kokeillut antaa ennen nukkumaanmenoa velliä? Meillä poika syö 2dl velliä ennen nukkumaanmenoa ja tissiä hiukan päälle ja nukkuu aamuun. Mites muuten syö päivisin?

Alkuperäinen kirjoittaja kohta 4kk äiti:
oletko kokeillut antaa ennen nukkumaanmenoa velliä? Meillä poika syö 2dl velliä ennen nukkumaanmenoa ja tissiä hiukan päälle ja nukkuu aamuun. Mites muuten syö päivisin?

Olen antanut iltaisin velliä 4 kk iästä lähtien, 5 kk ikäisestä olen antanut puuroa.

Aamulla annan noin 0,5-1 dl puuroa, lounaaksi lihasosetta yleensä kaksi kolmasosaa purkista, välipalaksi hedelmäsosetta tai vauvajugurttia puoli purkkia, päivälliseksi noin puoli purkkia kasvissosetta, ja illalla taas 0,5 - 1 dl puuroa, sen mukaan miten vauva jaksaa syödä. Kiinteitä ollaan syöty 4 kk ikäisestä, mutta niillä ei mitään vaikutusta yösyönteihin.

Iso poika on, 8,5 kg ja 71 cm.

Iltasyömistä vain isommaksi. Ja kylmähermoisuutta. Isä voisi lohdutella sitten äidin sijaan.

Meillä 6kk iässä rajoitettiin yösyömistä (pahimmillaan 1.5h välein) siten että klo 11 sai viimeisen tissin ja klo 5-6 ekan kerran. Tuttia sai sillä välillä. Ekasta yöstä ei homma toiminut, mutta kolmannesta pelitti.

Kauanko kokeilit?

Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
Iltasyömistä vain isommaksi. Ja kylmähermoisuutta. Isä voisi lohdutella sitten äidin sijaan.

Meillä 6kk iässä rajoitettiin yösyömistä (pahimmillaan 1.5h välein) siten että klo 11 sai viimeisen tissin ja klo 5-6 ekan kerran. Tuttia sai sillä välillä. Ekasta yöstä ei homma toiminut, mutta kolmannesta pelitti.

Kauanko kokeilit?

No nyt on parisen viikkoa yritetty vähentää yösyöntejä, juurikin 1-2 kertaa olisi ihanne.

Ei me olla annettu huutaa kuin 5-10 min., jona aikana ollaan koitettu laittaa tuttia suuhun, silitelty ja rauhoiteltu, ilman että se auttaa yhtään. Lopulta ollaan luovutettu ja olen antanut tissin suuhun. :-(

Täytyy kai vaan yrittää olla pitkäjännitteisempi.

Miten lapsi nukkuu päivisin? Voisko olla et nukkuu päivisin liian paljon ja näin ollen heräilee sitten öisin usein.
Kokeile antaa vaikka vettä yöllä tai laimeeta mehua.
Tai sitten on vain tapa toi yötissittely

Alkuperäinen kirjoittaja kohta 4kk äiti:
Miten lapsi nukkuu päivisin? Voisko olla et nukkuu päivisin liian paljon ja näin ollen heräilee sitten öisin usein.
Kokeile antaa vaikka vettä yöllä tai laimeeta mehua.
Tai sitten on vain tapa toi yötissittely

Nukkuu päivällä kahdet päikkärit, toiset 1-1,5 h ja toiset saattaa olla sitten 3-4 h, ja usein herää vasta 18-18.30 toisilta päikkäreiltä. Yöunille käy yleensä 20.30-21-15 välillä. Turhan myöhään menee kyllä nuo jälkimmäiset päikkärit, johtuisko sitten siitä nuo yöheräilyt.

mulle sanottiin että poika vauvat saattavat hyvinkin syödä öisin vielä 8-9 kk ikään asti kun asiaa ihmettelin neuvolassa tiiä siitä sitte pitääkö paikkaansa vai ei kun meillä auttoi tutti siihen et yösyömiset jäi sitte pikkuhiljaa pois....

tää nyt on sellanen ehdotus et joku imettäjä-fanaatikko taas kivittää mut entä jos koittaisit vaikka antaa pulloa yöllä?!?!? Mahtaisko nukkua sitte aamuun paremmin?!?!

Oletteko kokeilleet isää rauhoittelijana? Meillä tyttö ei rauhoitu minun syliin ollenkaan kun vahtaa vaan tissiä.. Isiltä sitä ei saa (kas kumma!?) ja nukahtaa helposti uudeleen.

Alkuperäinen kirjoittaja spraitti:
mulle sanottiin että poika vauvat saattavat hyvinkin syödä öisin vielä 8-9 kk ikään asti kun asiaa ihmettelin neuvolassa tiiä siitä sitte pitääkö paikkaansa vai ei kun meillä auttoi tutti siihen et yösyömiset jäi sitte pikkuhiljaa pois....

tää nyt on sellanen ehdotus et joku imettäjä-fanaatikko taas kivittää mut entä jos koittaisit vaikka antaa pulloa yöllä?!?!? Mahtaisko nukkua sitte aamuun paremmin?!?!

Ainakin velliä voisin pullosta koittaa antaa.

Alkuperäinen kirjoittaja wert:
Oletteko kokeilleet isää rauhoittelijana? Meillä tyttö ei rauhoitu minun syliin ollenkaan kun vahtaa vaan tissiä.. Isiltä sitä ei saa (kas kumma!?) ja nukahtaa helposti uudeleen.

Juu ollaan kokeiltu, ei auta, huutaa niin kauan kunnes saa tissin suuhun.

Yhteistyössä