Miten saada 5v syömään aamuisin kun neiti ilmoittaa ettei aio syödä mitään, väkisinkään ei voi syöttää

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja neuvojen tarpeessa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

neuvojen tarpeessa

Vieras
Mitä ihmettä mä teen? En voi pakottaakkaan toista syömään. Päiväkodissa ollaan jo sanottu asiasta kun on sitten valittanut nälkäänsä. Koitin jo sitäkin että sanoin että saa jälkkäriksi sitten palan kakkua, isosisko kun oli syönyt jo niin annoin hänelle palan kakkua ja otin itsekkin, pikkuneiti siis jäi ilman, ei tuntunut hällä missään. TAAS jäi aamupala syömättä, sämpylästä suostui syömään alle puolet, kun ensin olin tarjonnut muroja (ei maistanutkaan), banaanin (ei maistanutkaan)

Nyt on sentään jotain syönyt

Pakkohan tuo on saada syömään aamuisin kerran päiväkodissakin jo huomauttavat asiasta.

Meillä on eskarilainen saanut kaupassa valita mieleisensä murot,jogurttia jne. mitä sitten aamulla syö.
Muutoin päätämme kyllä aikuiset mitä pöytään laitetaan, mutta arkiaamu sujuu noin parhaiten.En syömättä halua tyttöä eskariin laittaa.Pieniä annoksia syö muutenkin,mutta kaikkiruokainen.
noin 20 minuuttia tytön täytyy olla hereillä ennenkuin mitään laittaa suuhunsa.
Tarkkaa ajoitusta nämä aamut siis kun on 4 muutakin lähtijää aamulla : )

No tuo heräsi jo 7.30 ja lähdimme klo 09.20, ja koko aamu meni TAAAS siihen kun yritin saada toista syömään. On saanut kaupassa valita mitä otetaan, naminami varmasti menisi aamupalaksi, mutta ei se ole sen parempi

Vietkö päiväkotiin siihen aikaan, että siellä on jo aamupala syöty? Mä vein aikanaan esikoisen ennen aamupala-aikaa niin en kotona syöttänyt mitään.

Ton ikäseltä nyt voi kysyä mitä haluaa syödä ja kun sanoo jonkun, niin se on ainut mitä tarjotaan! Meillä 4-vuotias temppuilee syömisen kanssa mutta koskaan en ole vaihtanut ruokalajia jos jonkun on päättänyt ottaa. Aamupalaleivän syömiseen meilläkin voi mennä aikaa, mutta aamu-ja iltapala meillä pitää syödä kokonaan. Kyllä se sitten loppujen lopuks on menny vaikka vaikeeta onkin. Kun ei anna montaa vaihtoehtoa ni huomaa kyllä ettei temppuilut auta...

Voi hitsinpimpula! Ei kaikille vain maistu aamuisin mikään syötävä! Meillä useampi lapsi, ja jokaisella oma, pinttynyt tapansa aamupalan suhteen; Yksi esim.syö joka aamu vain mandariinin tai omenan, yksi syö paahtoleipää ja joku taas esim.kirsikkatomaatteja! Pitäsikö vaan yrittää jotain "kevyttä" ja raikasta tarjota, ainakin siis kotona. Esim.vesimelonia paloina, tai kiwihedelmää, hedelmäsalaattia, naposteluporkkanaa jne. Tai joisiko esim.juotavaa jugurttia, niin ei tarvitse ikäänkuin "syödä" tai kiisseliä, marjakeittoa..

Mä en edes yrittäisi.
Jos mun 3 v tai 5 v ei halua aamulla syödä, niin eivät syö. Seuraavaksi saavat sitten lounasta. Jos aamupala ei ole maistunut, niin lounas yleensä maistuu.

No jatkan sen verran, että poika itse valitsee haluaako omenan, banaanin, muroja, paahto-vai ruisleivän. Kun on itse valinnut jonkun niin sitä en vaihda.
Ostin myös jossain vaiheessa jacky makupaloja, kun kaupassa niitä halus, mutta kun jäi jääkaappiin niin en ole enää ostanut

No jo on taas vaikeaa. Älä anna syötävää, jos lapsi ei syö. Minä en ole koskaan syönyt aamupalaa. Se ei maistu. Ei lapsena, eikä aikuisena. Syön vasta lounasaikaan. Omista lapsista 2 kolmesta ei syö aamulla yhtään mitään. Ei edes paria viinirypälettä tms.

Tee vaikka hedelmäsmoothie tai vastaava. Mä en itekään saa aamuisin alas mitään, mutta juomalla menee kyllä.

Vaikka banaani, kiiwi, vähän jugurttia ja vaikka omenamehua surautat sauvasekottimella, ja sitten vaan ääntä kohti. Tietty siis alkuun vaikka likan lempihedelmistä "pirtelö". Voit ujuttaa sekään myöhemmin vähän kaurahiutaleita tai -leseitä.

Voi luoja. Tee sitä, tee tätä, tanssi niiin, tanssi noin... ÄLÄ pakota, älä houkuttele. Kun ei maistu, niin ei maistu. Miksi sen lapsen pitää syödä aamulla? Minulle se ois kamalaa!!!

3 aamua on sellaisia että vien päiväkotiin aamupala-aikaan, usein silloinkin olen koittanut jo saada kotona syömään, jotta sitten söisi niinä aamuina kun ollaan kotona myöhempään

Tänään kuulin kun kertoi isosiskollensa (tämä kysyi miksi syöt tarhassa sitten) että syö siksi kun siellä on pakko syödä (ja kotonako ei ole?)

No lapsen PITÄÄ SYÖDÄ SIKSI aamuisin, kun päiväkodissa ovat sanoneet asiasta, tekevät pian lastensuojeluilmoituksen =(
Ottivat oikein 5v "kehityskeskustelussa" tämän asian esille, kuinka tärkeää on että lapsi syö aamiaisen, eipä paljon auta sanoa ettei lapsi syö vaikka annan aamiaista. Mun puolesta saisikin olla syömättä jos ei maistu, mutta ahdistaa viedä hoitoon kun sanovat sitten taas asiasta

Meidän vajaa 5v ei syö aamiaista. Ei vaan maistu. Pakottamaan en ala, koska olen itse ollut samanlainen ja tiedän, miten kamalaa on väkisin joutua syömään aamupala. Poika syö sitten kerhossa eväät (ruisleipää) klo 10 paikkelilla ja silloin jo maistuu.
Ei kukaan voi sen takia tehdä lastensuojeluilmoitusta (tai voi varmaan, mutta entä sitten?), että lapselle ei aamupala maistu.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No lapsen PITÄÄ SYÖDÄ SIKSI aamuisin, kun päiväkodissa ovat sanoneet asiasta, tekevät pian lastensuojeluilmoituksen =(
Ottivat oikein 5v "kehityskeskustelussa" tämän asian esille, kuinka tärkeää on että lapsi syö aamiaisen, eipä paljon auta sanoa ettei lapsi syö vaikka annan aamiaista. Mun puolesta saisikin olla syömättä jos ei maistu, mutta ahdistaa viedä hoitoon kun sanovat sitten taas asiasta

Jos kerran lapsi valittaa nälkäänsä tarhassa niin eikö se ole luonnollista että tädit kiinnittävät asiaan huomita?

Mikä sinun mielestäsi olisi ratkaisu? Että tädit sanovat lapselle että siinähän olet nälissäsi, vai että lähtisivät tekemään lapselle erikseen välipalaa, sillä välin kun muut odottavat normaaleja ruoka-aikoja?

Vie lapsi sellaiseen tarhaan jossa saa aamupalaa.

En usko. Ei noin typerää hoitajaa ole. Ei kukaan tee lastensuojeluilmoitusta, jos aamupala ei maistu. Naurettavaa. Ja sinä pölvästi pakotat lapsen syömään ja teet ruuasta noin ison ongelman? Siinä sitä sitten ollaankin. Terveisin -muutama anorektikko meidänkin osastolla-

Sanot painavan sanasi jämäkästi niissä perkeleen keskusteluissa.

Minä tarjoan aamupalaksi pienen palan marjapiirakkaa vaniljajogurtin kanssa. Maistuu melkein tenavalle kuin tenavalle.

Marjapiirakkapellillisen voi tehdä lauantaina, ja leikata siitä juuri sellaisia pienen pieniä aamupalapaloja, tai äidille isompia, ja ottaa illalla pakastimesta sulamaan aamua varten.

Alkuperäinen kirjoittaja höh:
Minä tarjoan aamupalaksi pienen palan marjapiirakkaa vaniljajogurtin kanssa. Maistuu melkein tenavalle kuin tenavalle.

Marjapiirakkapellillisen voi tehdä lauantaina, ja leikata siitä juuri sellaisia pienen pieniä aamupalapaloja, tai äidille isompia, ja ottaa illalla pakastimesta sulamaan aamua varten.

Ei maistu. Meidän lapset ei syö mitään aamulla.

Vie lapsi hoitoon sen verran aikaisin, että hän saa aamupalaa päiväkodissa.

Sitten näkevät, syökö lapsi vai ei.

Alkuperäinen kirjoittaja kyllä:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei maistu. Meidän lapset ei syö mitään aamulla.

Ei. Mikään muu ei käy kun minä oikeassa. Mikään vaihtoehto ei käy. Meidän lapset ei syö aamulla, mitään, koskaan, ikinä, milloinkaan, amen.

Ei syökään. Olen aika monta vuotta noita kattonut. Eka ateria on lounas ja sinäkään apina et sille voi yhtään mitään.=) Vituttaako? :D Mulla ei.:laugh:

No tuo heräsi jo 7.30 ja lähdimme klo 09.20, ja koko aamu meni TAAAS siihen kun yritin saada toista syömään. On saanut kaupassa valita mitä otetaan, naminami varmasti menisi aamupalaksi, mutta ei se ole sen parempi

anna vaikka niitä naminameja, itse söin joka arkiaamu 2 naminamia+fluoritabletin aamupalaksi 4 vuoden ajan eikä siitä sen kummempia seurauksia ole tullut.

Lopeta tuo yrittäminen ja tuputtaminen ja vie lapsi aina päiväkotiin aamupalalle. matkan aikana vähän kasvaa ruokahalukin. Ja muista että jos ei siellä syö aamulla kunnolla urputat tädeille kuinka tärkeää on syödä kunnon aamiainen.. haha...

Yhteistyössä