Miten saada lapsi nukkumaan ilman kauheeta huutoa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja väsynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

väsynyt

Vieras
Meillä on poika alkanut nyt huutamaan kun hänet vie nukkumaan, ennen nukahti tosi hyvin, mutta nyt alkaa hysteerinen huuto kun vie sänkyyn, miten siis saada hänet nukahtamaan ilman pitkiä pitkiä huudattamisia..? Nukuttaminen ei onnistu, koska on vauva myös hoidettavana.. Ikää pojalla 1v4kk

Meillä on sama ongelma. Tyttö 1v 2kk alkaa kiljumaan hysteerisesti kun lähestytään sänkyä. Olen odotellut milloin naapurit kyllästyy siihen huutoon joka on aina päiväuniaikaan. Illalla ei huutoa, mutta päikkäreillä kyllä. Pakko on nukkua kun muuten menee ihan plörinäksi koko päivä. |O

Isä on töissä näin päivisin... Iltasin myös hiukan itkeskelee, muttei se ole tollasta "hysteeristä" huutoa kun päivisin. Iltasin olen antanut huutaa, käynyt toki kattomassa vähintään 5 minuutin välein, mutta päivisin huutaa jo niin hysteerisesti etten oikeen raaski huudattaakaan, hakkaa myös patteria, repii verhoja jne.

Kokeile viedä esim puoli tuntia aiemmin, jos on liian väsynyt jo nukkumaanmenoaikana. Tai sitten haluaa vain sinut siihen viereen ja huomiota... :( koska tietää, ettet jää. :(

Alkuperäinen kirjoittaja j:
Miten nukkuu päivällä? Voisko päikkäreitä vähentää, meillä se auttoi.

Siis päivisin just huutaa hysteerisenä.. Olen yrittäny seurata miten lapsi on väsynyt ja sillon viedä unille, muttei mitään merkitystä.. Hyvä ettei pystyyn nuku, siltikin vaan huutaa sängyssään..

Niin kai.. Olen myös miettiny, että kun vauva on vasta 1kk, nii josko olis mustasukkasuus tullut näin jälkikäteen ja ei siis halua mennä nukkumaan kun tietää että vauva jää äidin kanssa...
Eli jos kyse on tuosta niin auttaakohan siihen nukkumiseen juurikaan muu kuin se yhdessä nukkuminen.. Tosin kaikki ei voida siskonpedille mennä kun poika menee vauvan päälle ja kiinnittää kaikki huomion vauvaan..

tulee kausittain tuollaisia "nukkumaanmeno-temppuiluja",kestää yleensä 2-10 päivää...kuulunee ikään tälläinen kokeilu,meillä saman ikäinen,tietty voi olla sitä mustasukkaisuuttakin. Me ollaan vaan menty ihan entisillä säännöollä,käyty rauhoittelemassa 1-5min välein,itkun sävyä kuulostellen eli laitettu makuulle ja sanottu rauhallisesti rttä "nyt nukutaan" ja poistuttu,vähän niinkuin unikoulua. Toivottavasti menee ohi temppuilukausi.

Nukahtaako rattaisiin? Meillä 2,5 v tyttö ei suostu päikkäreille kotona, just hirvee huuto ja riehuminen ja lähtee pois sängystä. Mut rattaisiin simahtaa melkein heti. Siis kun lähdemme vaikka kauppaan.

Täällä on sama juttu 1,5-vuotiaalla. Se huuto on samanlainen peruskiukkuhuuto joka tulee kaikesta muustakin nykyään monet kerrat päivässä mikä kielletään (esim. ei saa kulkea kengät jalassa sisällä, kun käy ne vähän väliä tuolta ottamassa ja laittamassa jalkaan)

Uhmailua, ei siihen täällä ainakaan mikään auta, halaan ja sanon että älä turhaan kiukkua ja jätän sänkyyn, hiljenee suunnilleen heti kun oven sulkee. Päiväuniaikaan vaan tämä show.

Alkuperäinen kirjoittaja Kiia:
Nukahtaako rattaisiin? Meillä 2,5 v tyttö ei suostu päikkäreille kotona, just hirvee huuto ja riehuminen ja lähtee pois sängystä. Mut rattaisiin simahtaa melkein heti. Siis kun lähdemme vaikka kauppaan.

Vlillä nukkuu, välillä ei.. Mut meillä on vauvaki kipeenä just ollut, etten pääsis edes ulos.. Sisällä ei meillä vaunuja ole, sisarusrattaatkin on ulkovarastossa..

Mistä näitä ìsä`viisastelijoita riittää, tiedoksesi että nykyään osa miehistä käy jopa vielä ihan töissä, voi olla jopa aamusta iltaan töissä, rakennuksella tekemässä uutta kotia perheelle jen. Kaikki isät eivät ole vielä voineet jättäytyä pois työelämästä sen vuoksi, että olisivat kotona paapomassa avutonta äitiä.

Ja itse asiaan, meillä oli samanlainen vaihe ko iässä, meni n. kuukaudessa ohi. Hyvä nukkuja ollut aina ja koskaan ei ole mitään huutoja pitänyt ennen ko jaksoa. No meni ohi ja taas käynyt hienosti nukkumaan ihan itsekseen, kun sänkyyn laittaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mistä näitä ìsä`viisastelijoita riittää, tiedoksesi että nykyään osa miehistä käy jopa vielä ihan töissä, voi olla jopa aamusta iltaan töissä, rakennuksella tekemässä uutta kotia perheelle jen. Kaikki isät eivät ole vielä voineet jättäytyä pois työelämästä sen vuoksi, että olisivat kotona paapomassa avutonta äitiä.

Ja itse asiaan, meillä oli samanlainen vaihe ko iässä, meni n. kuukaudessa ohi. Hyvä nukkuja ollut aina ja koskaan ei ole mitään huutoja pitänyt ennen ko jaksoa. No meni ohi ja taas käynyt hienosti nukkumaan ihan itsekseen, kun sänkyyn laittaa.

Toivotaan että meilläkin vaan joku vaihe.. Meillä kanssa ennen nukuttu hyvin ja vauvasta asti nukahtanu itsestäänomaan sänkyyn..

Varmasti on vaihe, mutta se vaihe nyt vaan vaatii sitä läsnäoloa ja nukuttamista. Laita vauva koppaan makkariin ja makoile itse taaperon kanssa, jotta saat nukkumaan. Monissa perheissä iltaunien laiton aikaan tarvitaankin kaksi aikuista nukuttamaan.
Ja kuka sanoi, että noin pienellä ikäerolla olisi helppoa? Taapero vaatii nyt sinua ja vauvan kuuluu nyt sitten mennä vähän siinä sivussa, muuten ei homma toimi.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Varmasti on vaihe, mutta se vaihe nyt vaan vaatii sitä läsnäoloa ja nukuttamista. Laita vauva koppaan makkariin ja makoile itse taaperon kanssa, jotta saat nukkumaan. Monissa perheissä iltaunien laiton aikaan tarvitaankin kaksi aikuista nukuttamaan.
Ja kuka sanoi, että noin pienellä ikäerolla olisi helppoa? Taapero vaatii nyt sinua ja vauvan kuuluu nyt sitten mennä vähän siinä sivussa, muuten ei homma toimi.

Ei kukaan oo sanonu että on helppoa,enkä sitä olettanutkaan. Mutta en voi jättää vauvaa imettämättä sen vuoksi, että esikoinen tarvii nukuttajaa.. Tiedän myös jo kokemuksesta, että isompi ei nukahda jos vauva on tissillä/vieressä myös, koska se ehuomio kiinnittyy silloin vauvaan eikä siihen nukkumiseen.

Yhteistyössä