Miten saada mies innostumaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tippaleipä.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tippaleipä.

Vieras
Moi.

Olen nuori (22 v) opiskelija, mieheni muutaman vuoden vanhempi. Yhdessä olemme olleet 6 vuotta, joista naimisissa 3. Aloitan tulevana syksynä yliopisto-opinnot ja miehen pitäisi valmistua kolmen vuoden päästä samaisesta laitoksesta. Teemme molemmat osa-aikatöitä, taloudellisesti pärjätään melko kivasti.

Minulla on ollut vaihtelevasti vauvakuumetta jo parin vuoden ajan, välillä enemmän, välillä vähemmän. Olen moneen otteeseen keskustellut asiasta mieheni kanssa ja hän sanoo, että haluaa ehdottomasti lapsia sitten, kun on valmistunut. Voidaan hänen puolestaan kuulemma aloittaa heti yrittäminen, kun hän on valmistunut ja vakityössä, vaikka minulla onkin tuolloin vielä opiskelut todennäköisesti pahastikin kesken. En vain ymmärrä, miten jaksan tämän kuumeilun kanssa vielä vähintään kolme vuotta! Asiaa ei yhtään helpota, että lähipiirissäni tuntuu tursuavan vauvoja vähän joka tuutista. Olenko vain tunteella käyvä typerys, vai olisiko mahdollista pärjätä tälläisessa elämäntilanteessa lapsen kanssa?

Olisiko kenelläkään laittaa faktoja pöytää, mieluiten järkisyitä, miksi lapsi kannattaisi "hankkia" nyt eikä vasta myöhemmin? Jotain, jolla saisin mieheni innostumaan asiasta. Kuulostaa hieman urpolta kysellä täällä neuvoja ja pohtia asiaa, mutta olisin kiitollinen, jos jollakin olisi mielipiteitä asiasta.

Ei ole mitään "järkisyitä" milloin lapset pitäisi hankkia. Jokainen luonnollisesti hankkii ne sitten kun on itse valmis siihen.