Miten saada mies olemaan innostuneempi asioista erityisesti lasten kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Hitto kun mua on todella alkanut vaivaamaan tää asia:/ Mä kun keksin AINA jotain., vaikka et hei, mennäänkö koko perheen kanssa metsään, leikkipuistoon, ulos, jne jne. Ja kun teen asioita lasten kanssa niin eläydyn todella siihen mitä niiden kanssa teenkään vaikka oisin kuinka väsy!
Miehelle tuntuu olevan niin vaikeeta lähteä tuohon ulos edes meidän lasten kanssa:/ Mä en todellakaan edes muista, koska ois pojilleen sanonut et lähdetäänpäs ulos tai mennäänkö tekemään jotain yhdessä? Mä sitten koitajn toimia niinkuin äitinä ja isänä välillä näissä jutuissa, vaikka pojille (5v, ja 9v.) ois tosi tärkeetä tehdä JOTAIN isän kanssa ei mun pelkästään....

Onneks mulla on itsellä ihana isä (siis poikien pappa) joka vie poikia metsäretkille, vuolee pillejä .potkii fudista jne...

Olen asiasta sanonut miehelleni nätisti ja myös vihasemmin useasti mutta tuntuu ettei mikään tunnu menevän "perille":( Muuten hän on isä ja aviomies ihan 10 edestä, mutta tää vaivaa mua ja lapsia:(

anna miehen päättää mitä teette lasten kanssa(kerrankin) niin ehkä jatkossakin mies jaksaa innostua.en mäkään tee lasteni kanssa mitään mikä mua ei kiinnosta ja eipä nuo lapset siitä ole valittanut.sitten tehdään porukalla välillä sitä mistä kaikki tykkää.tuleehan se välillä tunne että oon huono äiti kun ei joku asia kiinnosta mutta ei siitä ole lapselle iloa jos leikkki,peli tai mitä tekeekin on aikuiselle pakkopullaa ... näin olen jopa lukenut jostain lapsi kirjasta :) kukin tavallaan :) papat on kyllä ihan ykkösiä lasten kanssa !!et siitä oon samaa mieltä kyllä.ja ole sinä vain äiti,ei sun tarvi toimia iskänäkin.ehkä se voi olla jotain sellastakin että isä ei tiedä kaikkia mahdollisuuksia mitä lasten kanssa voi tehdä.?

No kun eihän se tekis koskaan mitään jos minä en "patistais" sitä joskus tekemään! Mun mielestä vaan kuuluu , että lasten kanssa välillä puuhastellaan yhdessä:) Miehellä kyllä ei ole ollut koskaan ns. isää , joka ois sen kanssa mitään tehnyt, että voi olla että se johtuu osaksi siitäkin. Mutta ei se nyt niin vaikeeta voi olla!! Mä tykkään oikeesti pelata kanssa fudista poikien kanssa ja remuta metsässä jne. Mutta ois kiva välillä nähdä poikien silmistä se ilo kun ISKÄ tekis niiden kanssa jotain....
Pojat ei enää sitä pahemmin edes pyydä enää, kun tietävät jo mikä on vastaus:( Tulevat sit multa kysyyn et pelataanko jne. Mä taas haluisin puuhata välillä meidän kuopuksen kanssa kaksin ihan tyttöjen juttuja, mutta monesti siinä käy niin, että MÄ leikin tai puuhaan sitten kaikkien kolmen kanssa YKSIN.

Ei siihen vaan oikeesti voi pakottaa jos ei kiinnosta. Oon tullut siihen tulokseen et jotkut miehet (ja naiset!) nyt vaan on sellasii et ei oo sitä halua tehdä lasten kanssa tai perheenä yhdessä mitään. Et joilleki se perustarpeista ja arjen pakollisista velvotteista riittää ja ovat siihen tyytyväisiä. Ei sellainen ihminen muutu vaikka sille kuinka asiasta naputtaa ja patistaa.

Nimim. Kokemusta löytyy

no jos hänellä ei oo ollu kerran itsellä isää niin johtuu aika varmasti sitten siitä ettei tiedä että kuuluu asiaan touhuta lasten kanssa...voisko siitä olla apua jos se pappa houkuttelis/juonisi niin että mies lähtee mukaan ja tekevät sitten ihan ukkkojen juttuja lasten kanssa.kehtaako kieltätyä jos sun isä pyytää sitä mukaan ;)

Ei siihen vaan oikeesti voi pakottaa jos ei kiinnosta. Oon tullut siihen tulokseen et jotkut miehet (ja naiset!) nyt vaan on sellasii et ei oo sitä halua tehdä lasten kanssa tai perheenä yhdessä mitään. Et joilleki se perustarpeista ja arjen pakollisista velvotteista riittää ja ovat siihen tyytyväisiä. Ei sellainen ihminen muutu vaikka sille kuinka asiasta naputtaa ja patistaa.

Nimim. Kokemusta löytyy

Niin se sit taitaa olla tuon miehen kanssa:( Harmittaa vaan pirusti kun ei tajua mitä menettää...
Ja mitä lapset menettää....:( Kun nekään eivät ole ikuisesti pieniä.

Ymmärrän todella tunteesi! Meillä on täysin sama tilanne. Itse olen lasten kanssa kaikki päivät ja yritän keksiä jotain. Kun mies sitten joskus on kotona koko päivän yritän ehdottaa yhtä ja toista, mitä tekisimme joko yhdessä perheenä tai että mies tekisi lasten kanssa jotain. Ja vaikka mä mitä ehdotan, ni mikään ei tunnu olevan hyvä idea. Harmittaahan se, kun itse yrittää esim. ulkoilla lasten kanssa joka päivä säässä kuin säässä ja mies ei menisi koskaan lasten kanssa pihalle. Ehdotan kävelyä metsässä, marjastusta, pihan siivousta ja leikkimistä siinä, kyläilyä, mökkeilyä ym. ym., mutta mikään ei kiinnosta. Kun annan vapaat kädet miehen valita ja ehdottaa, niin hänellä ei ole koskaan yhtäkään ehdotusta.

no jos hänellä ei oo ollu kerran itsellä isää niin johtuu aika varmasti sitten siitä ettei tiedä että kuuluu asiaan touhuta lasten kanssa...voisko siitä olla apua jos se pappa houkuttelis/juonisi niin että mies lähtee mukaan ja tekevät sitten ihan ukkkojen juttuja lasten kanssa.kehtaako kieltätyä jos sun isä pyytää sitä mukaan ;)

Ei kyllä kehtaa kieltäytyä;) ja onhan se joskus ollutkin mukana. Mut ei se silti ole sama juttu, kun pappa on mukana. Eli toisinsanoen vetoapu on taas jollain muulla....

Ymmärrän todella tunteesi! Meillä on täysin sama tilanne. Itse olen lasten kanssa kaikki päivät ja yritän keksiä jotain. Kun mies sitten joskus on kotona koko päivän yritän ehdottaa yhtä ja toista, mitä tekisimme joko yhdessä perheenä tai että mies tekisi lasten kanssa jotain. Ja vaikka mä mitä ehdotan, ni mikään ei tunnu olevan hyvä idea. Harmittaahan se, kun itse yrittää esim. ulkoilla lasten kanssa joka päivä säässä kuin säässä ja mies ei menisi koskaan lasten kanssa pihalle. Ehdotan kävelyä metsässä, marjastusta, pihan siivousta ja leikkimistä siinä, kyläilyä, mökkeilyä ym. ym., mutta mikään ei kiinnosta. Kun annan vapaat kädet miehen valita ja ehdottaa, niin hänellä ei ole koskaan yhtäkään ehdotusta.

Kohtalotoveri, ymmärrät siis tunteeni.... Ja se vielä että JOS hän nyt vaikka meneekin tuohon pihalle lasten kanssa , niin se on viuh ja ovat jo kohta takasin sisällä... Ja se "tekeminen" ja leikkiminen on sellasta niinkö sinnepäin ja plaah.... Ja lapsethan sen huomaa...:/

Ja mä oon kyllä sitä mieltä et ei voi aikuinen perusterve ihminen olla niin taukki etteikö olisi 9v isyyden aikana niitä ajanviettotapoja lasten kanssa keksinyt. Ei se nyt mitään ydinfysiikkaa ole :D

Lopeta kokonaan patistaminen ja älä suostu tekemään asiasta stressin ja riidan aihetta teidän perheen elämään. Aika näyttää vaikuttaako se miehen toimintaan millään tavalla mutta turhat riidat ns. ratkaisemattomasta asiasta ainakin vähenisivät ja säästäisit omiakin hermojasi.

Näin mää olen päättänyt omassa suhteessani tehdä ja sanoin sen miehelle ihan selkeästi. Et mä en jaksa enää anella ja houkutella et jos ei kiinnosta niin omapa on menetyksesi. Mä elelen omaa arkeani ja hän omaansa jollei yhteinen tekeminen kiinnosta. Ja tietää kyllä tasan tarkkaan etten sellaista parisuhdetta halua mutta nyt tässä tilanteessa mulla ei muihin ratkaisuihin oo voimia eikä energiaa.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä