Miten saada mies tajuamaan lapsen kasvatuksesta edes jotain?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aps
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

aps

Vieras
Mies on ihan hunningolla lapsen kasvatuksesta eikä "muista" mitään tai pidä mistään kiinni.
Tänään 1,5 vuotias juoksi olohuoneessa maitomuki kädessään ja maitoa lentää joka paikkaan, sanoin miehelle että ei saa antaa juosta sen maidon kanssa vaan se pitää juoda keittiönpöydällä. mies vetää kunnon raivarit ja ottaa mukin lapselta, lapsi alkaa huutamaan ja mies väkisin raahaa sen keittiönpöydälle, lapsi itkee ja mies vaan huutaa että juo se s******n maitos kun äiti nyt on tehny tämmösiä idiootteja sääntöjä kun äiti tykkää valittaa! ja lapsi huutaa ja itkee a kauhea show. Lapsi lähtee penkistä ja isä antaa taas mukin käteen johon mä sanon ettet sä voi sen antaa juoda vapaasti ja taas ottaa muki pois, ja antaa muki takas ja saada jotain raivareita siinä samaan aikaan. Mies huutaa ja raivoaa mulla johon mä en huutanu takas kun että lähe meneen täältä.

Näin käy kokoajan jostain asiasta, jostain sovitaan oikein erikseen ja mies ei muista mitään eikä pidä kiinni mistään.

Meillä on myös ongelmia kun 1,5 vuotiaalla ei tule mitään sanoja, olen muistuttanut useasti että pitäisi puhua lapselle paljon, kertoa mitä tekee jne mutta esimerkiksi aamulla mies ei sano lapselle mitään moneen tuntiin, lukuunottamatta 100x ei sanaa....

[QUOTE="äiti";23552882]lapsesi on vauva ei teini. Tuossa iässä ei tarvi puhua. odota rauhassa kunnes täyttää 2v. Jatka normaalia puhumista lapselle.[/QUOTE]

heh...."tuossa iässä ei tarvi puhua" ???

Huokaus taas, millanen mies. Ei tollasta kukaan järjissään oleva nainen voi jaksaa katella.

Jos lapsi kuulee huutoa ja karjumista koko ajan, niin ei ihme että hänellä puheen kehitys viipyy.

Huokaus taas, millanen mies. Ei tollasta kukaan järjissään oleva nainen voi jaksaa katella.

Jos lapsi kuulee huutoa ja karjumista koko ajan, niin ei ihme että hänellä puheen kehitys viipyy.

Mä en välttämättä ole kyllä täysissä järjissäni.
Mutta koitan pitää mahdollisimman hyvin kiinni lapsen kasvatuksellisista asioista, en ole mikään super nipottaja mutta en jaksa toistaa SAMOJA asioita päivästä toiseen mihen tyhjälle päälle.
Mihin ihmeen "kasvatus" kouluun mä sen laitan.
Se on muutenkin niin tympee koko ajan, ei leiki lapsen kanssa ellen erikseen muistuta että voisitko ihan oikeasti vaikka rakentaa yhdessä legoilla tai jotain muuta.

Sinulla on siis kaksi lasta, joista toisella on käytöshäiriöitä. Koska miehesi ei ole oikeasti sinun lapsi, niin sun ei oo pakko hänen häiriökäyttäytymistä katsella. Ei tee hyvää sille pienemmälle, kun "aikuinen" raivoo kuin hullu.

Aivan hirveetä että niin monia lapsia elää tälläkin hetkellä tuollaisissa perheissä. :(
Jos olisit täysjärkinen ja vähääkää välittäisit lapsestasi,pakkaisit laukut ja katsoisit vaikka miehen kanssa juttua uudestaan kun asutaan erillään ja on otettu etäisyyttä.
Miehesi kuulostaa melko väsyneeltä ja stressaantuneelta/ahdistuneelta, ja/tai sitten on vaan idiootti.
Jokatapauksessa lapsikin jo tuosta kärsii.

tsemppiä! tollasia miehiä taitaa riittää.. En vaan tajua, mitä niiden päässä liikkuu :( ei se varmaan siitä lasten kasvatuksesta tule mitään tajuamaan jos nyt jo tommonen. Onhan tuo nyt hirmu hämmentävää lapsellesi. Mies ei taida olla oikein motivoitunut kasvattaja? Mun mielestä sun kannattaa harkita, että siirrät kasvatusvastuun ihan itselles. Istukoon mies hiljaa sohvalla, (jos sä haluut sitä siinä välttämättä katsella)

Mä en välttämättä ole kyllä täysissä järjissäni.
Mutta koitan pitää mahdollisimman hyvin kiinni lapsen kasvatuksellisista asioista, en ole mikään super nipottaja mutta en jaksa toistaa SAMOJA asioita päivästä toiseen mihen tyhjälle päälle.
Mihin ihmeen "kasvatus" kouluun mä sen laitan.
Se on muutenkin niin tympee koko ajan, ei leiki lapsen kanssa ellen erikseen muistuta että voisitko ihan oikeasti vaikka rakentaa yhdessä legoilla tai jotain muuta.

En mäkään leiki lasteni kanssa enkä todellakaan kuuntelisi mieheltäni "voisitko ihan oikeasti vaikka..." valitusta!!! :O
Alkuperäisestä viestistäsi olen samaa mieltä. Ihme raivarit mieheltäsi.

Anteeksi vaan, mutta vaikuttaa TOSI epäkypsältä tuo "niin sanottu miehesi"...eipä voi paljon miehestä puhua; pojannulikka lähinnä, ja hänkö valmistaa "isänä" lastanne kasvamaan ja kehittymään elämää varten?? Hui kauhistus sentään - tee asialle ihmeessä jotakin ennenkuin on liian myöhäistä - välitä lapsestasi niin paljon! Ei millään pahalla...!

Ei asiat ole aina niin mustavalkoisia että minä hyvä ja mies huono, mies lähteköön.
En mäkään ole täydellinen, ja joskus saatan hermostua niinkin paljon että läppäisen miestäni, on minussakin virheitä.
Mutta vaikka kuinka menisi muut asiat perseelleen, haluaisin onnistua lapseni kanssa mahdollisimman hyvin. Tottakai mies on myös hyvä isä, muissa aisoissa ja omalla tavallaan, mutta mitä tulee näihin sääntöihin, ei pysy perässä ollenkaan.

Ei asiat ole aina niin mustavalkoisia että minä hyvä ja mies huono, mies lähteköön.
En mäkään ole täydellinen, ja joskus saatan hermostua niinkin paljon että läppäisen miestäni, on minussakin virheitä.
Mutta vaikka kuinka menisi muut asiat perseelleen, haluaisin onnistua lapseni kanssa mahdollisimman hyvin. Tottakai mies on myös hyvä isä, muissa aisoissa ja omalla tavallaan, mutta mitä tulee näihin sääntöihin, ei pysy perässä ollenkaan.

Siis isoin ongelmahan tossa ei ole mitkään säännöt ja niiden noudattaminen vaan toi sekopäinen karjahtelu. Lapsi varmaan ihan paineessa, kun toinen vanhemmista rupee karjumaan, kun hän juoksee maito kädessä.

[QUOTE="apua";23553085]Missä vanhemmat oli silloin kun lapsi pääsi mukin kanssa pois pöydän vierestä??[/QUOTE]

Toinen vanhemmista oli olohuoneessa ja toinen keittiössä antamassa sitä mukia käteen jotta voi sen kanssa sitten juosta ympäri kämppää.

nyt itseasiassa kaduttaa miski ylipäätään hain täältä mitään neuvoa, vastauksena tulee tällaisia joko tai ei tyyppejä. ihan paskat vanhemmat tässä tapauksessa, nyt vain ero ja lapsikin varmaan adoptioon.
Luulin saavani jotain vertaistukea muilta joilla vastaavanlainen mies eli ei ole oikein käsittänyt miten lapsen kanssa eletään.

[QUOTE="apua";23553108]Ja lapsi istui syöttötuolissa pöydän vieressä.[/QUOTE]

???? miten niin istui syöttötuolissa pöydän vieressä?
tai no ihan sama, en jaksaisi mitään poliisi kertomusta tästä tehdä, voit selvittää asian itse jos se on sinusta tässä se suurin asia.

???? miten niin istui syöttötuolissa pöydän vieressä?
tai no ihan sama, en jaksaisi mitään poliisi kertomusta tästä tehdä, voit selvittää asian itse jos se on sinusta tässä se suurin asia.

Älä jaksa heittäytyä draamakuningattareksi..

Kyllä, miehesi tekee väärin jos karjuu lapselle mutta et itsekään nyt kirjoitusten perusteella rennolta vaikuta.. Anteeksi.

Tuon ikäinen lapsi nyt ei vielä mitään hirveitä kasvatusjuttuja tarvitse, kyllä pitää sanoa mikä on vaarallista ja mitä ei tulisi tehdä mutta ei pidä vielä vaatia kovinkaan paljon.
Meillä tulee lapselta huuto ainakin joka tapauksessa jos läikytettävän mukin ottaa pois, ei tarvitse edes sitä eitä sanoa tai olla "vihainen". :D
Se kuuluu lapsen rajojen koetteluun.

Älä jaksa heittäytyä draamakuningattareksi..

Kyllä, miehesi tekee väärin jos karjuu lapselle mutta et itsekään nyt kirjoitusten perusteella rennolta vaikuta.. Anteeksi.

Tuon ikäinen lapsi nyt ei vielä mitään hirveitä kasvatusjuttuja tarvitse, kyllä pitää sanoa mikä on vaarallista ja mitä ei tulisi tehdä mutta ei pidä vielä vaatia kovinkaan paljon.
Meillä tulee lapselta huuto ainakin joka tapauksessa jos läikytettävän mukin ottaa pois, ei tarvitse edes sitä eitä sanoa tai olla "vihainen". :D
Se kuuluu lapsen rajojen koetteluun.

musta tuntuu ettet sä nyt yhtään taunnu mistä on kysymys