Hae Anna.fi-sivustolta

1. Anna.fi:n keskustelut siirtyvät Kaksplus.fi:n alle 1.12.2020.

Tästä syystä käyttäjätunnukset lakkaavat toimimasta. Voit luoda uudet tunnukset Kaksplus.fissä osoitteessa keskustelu.kaksplus.fi/register

Tervetuloa edelleen keskustelemaan kiinnostavista aiheista osoitteeseen keskustelu.kaksplus.fi

Ystävällisin terveisin,

Annan toimitus
    Dismiss Notice

Miten saada nainen näkemään onnensa?

Viestiketju osiossa 'Suhteita ja kohtaamisia' , käynnistäjänä Rakastunut mies, 04.12.2019.

?

Miten minun tulee toimia tämän rakastamani naisen suhteen?

Tämä äänestys sulkeutuu 03.12.2020 klo 21.34.
  1. Minun tulee yrittää kannustaa häntä terapeutin juttusille.

2. Minun tulee unohtaa hänet.

3. Minun tulee antaa hänelle aikaa ja vapautta.

Voit antaa useamman äänen.
Results are only viewable after voting.
  1. Rakastunut mies Vierailija

Tapasin pari kuukautta sitten deittipalvelun kautta 36-vuotiaan naisen, jonka kanssa meillä "synkkasi" hyvin heti muutamilla ensi treffeillä. Itse olen 51-vuotias poikkeuksellisen hyväkuntoinen mies, jonka useimmat naiset arvioivat omien sanojensa mukaan n. 40 vuotiaaksi. Naisella on aiemmista miesten alkoholiin/väkivaltaan ja peliriippuvuuteen kariutuneista suhteistaan 3- ja 11-vuotiaat lapset. Minulla on 3 vuotta sitten päättyneen 18-vuotisen avioliiton jäljiltä joka toinen viikko 13 ja 15-vuotiaat lapset. Myös lapsemme tulevat hyvin juttuun keskenään.

Naisella ja minulla on paljon yhteisiä arvoja ja harrastuksia ja myös seksuaalinen kanssakäymisemme on ollut koko ajan intensiivistä ja molempia suuresti tyydyttävää. Olemme rakastelleet yhdessä ollessamme yhden tai useita kertoja päivittäin ja hän saa joka kerta vähintään 2 tai useampia aitoja orgasmeja ja kutsuu lauetessaan minua "Kullakseen". Pidämme yhdessä ulkoilusta, teatterista jne. Mielestäni meillä on aivan kaikki "onnen edellytykset" ja en epäröisi yhtään edetä hänen kanssaan vakavaankin, jopa elinikäiseen suhteeseen.

Kun jokin viikko sitten kerroin naiselleni, että rakastan häntä, hän meni kuitenkin yllättäen jotenkin täysin "takalukkoon" ja alkoi puhua, että meidän ei tarvitse ottaa suhdetta niin "vakavasti", sillä suhteen vakavasti ottaminen ahdistaa häntä. Kun hän kertoi, ettei halua viettää kanssani joulua eikä uutta vuottakaan, olin todella pettynyt. On todella vaikeaa ymmärtää, miksi niin lupaavasti alkanut ihmissuhde yhtäkkiä alkoi pelottaa ja ahdistaa häntä. Olen yrittänyt antaa hänelle tilaa ja omaa aikaa, mutta en ymmärrä, mitä hän pelkää. Olen useimpien naisten lausuntojen mukaan komea mies, lisäksi vastuuntuntoinen, rentoutumis- ja sitoutumiskykyinen ja korkeasti koulutettu. En halua olla pelkkä "panokaveri", enkä tajua, miksi nainen ei yhtäkkiä enää näekään miten hyvin sopisimme toisillemme ja miten hyvä meidän voisi olla toistemme kanssa, jos hän ei kärsisi jostain "sitoutumisahdistuksesta". Meillä on yhteiset arvot, superhyvin toimiva seksuaalisuus ja yhteisiä harrastuksia, mutta lupaavan alun jälkeen hän sanoo, ettei rakasta minua, kuten minä rakastan häntä. En tajua, millaista miehen hän kuvittelee löytävänsä. Minusta on aivan järjetöntä, että hän nyt yhtäkkiä tuijottaa mieluummin lastensa kanssa kotona tv:tä kuin viettää aikaa yhdessä.

Uskon, että hänen ahdistuksensa kumpuaa hänen aiemmista huonoista kokemuksistaaan miehistä tai ihan todellisesta parisuhteesta riipumattomasta masennuksesta, mutta en tiedä miten voisin kohteliaasti ja loukkaamatta neuvoa häntä keskustelemaan jonkun psykoterapeutin kanssa.

Tiedän, että on helppoa sanoa, että minun kuuluisi vain unohtaa hänet, mutta rakastan häntä, ja objektiivisesti arvioiden meillä on kaikki onnistumisen edellytykset, lukuunottamatta hänen ahdistustaan, jonka perussyy on taatusti muualla kuin meidän välisessä suhteessamme.

Mitä voin tehdä?

Tilaa Annan uutiskirje!

Annan uutiskirje tuo sähköpostiisi uusimmat artikkelit, testit ja kilpailut.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri