Miten saada vauveli nukkumaan vaunuissa ulkona

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja bläähhh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
B

bläähhh

Vieras
ainakin tunnin verran?

Kun nyt on alkanut tulla sitä, että kun teen noin 30 min. lenkin ja palaan takaisin kotiin, niin vauva tuosta sellaisen 10 min. päästä alkaa itkemään kovaan ääneen, mutta vaikuttaa silti uniselta eli silmät kiinni huutaa. Vauva ei ole siis nukkunut kuin vain 50 min.

Miten hän oppisi nukkumaan vaunuissa kuistilla? Minulla kun menee peruslenkkiin vain tuon 30 min. aikaa ja kotona olen jälleen. En vain jaksa kävellä samoja reittejä edestakaisin, että toiselle tulisi unta edes sen tunnin verran. Kun eipä täällä niin ihme kävelyreittejä ylipäätään ole. Pieni maalaispitäjä ja siksi kävelyreitit ovat minusta minimaaliset.

Tai sitten on palattava siihen mitä oli kesälläkin, että laitan vauvan vaunuihin sisällä + hyssytän vaunuja niin kauan kunnes hän on unessa. Kyllä hän tuolla konstilla jonkin moiset unet malttoi nukkua.

Mitä järkeä on nähdä vaivaa ja lähteä ulos, kun tietää, että ei toinen kovin kummoisia unia ulkona olemisesta huolimatta nuku?

Eka tenava oli aikanaan vauvana parempi ulkona nukkuja, nukkui kevyestikin 2 tunnin unet per kerta.

Sellaista se on, kaikki lapset on erilaisia. Jotkut nukkuu paremmin ja jotkut huonommin. Sit sitä varmaan hyssytellään ja kävellään jos tarve vaatii. Tai sittn sen annetaan herätä.

Anna tutti tai tukevampaa ruokaa. Pue sopivasti ulos.

vieras, tutti hällä on jo käytössä ja syö sitä hyvin. Vaatetuksena on toppahaalari, toppatumput ja -töppöset, kypärämyssy ja ulkohattu. Alla pelkät sisävaatteet. Nukkuu lämpöpussissa.

Minkä ikäinen? Meillä aina huonosti nukkunut vauva alkoi veteleen tasan 40 min unia n3kk iässä. Siihen ei auttanut vaunujen hyssytys, ei mikään, piti ottaa pois. Nyt 5kk iässä on hieman parannusta tapahtunut, ainakin yhdet unet on pidemmät. Edelleen herää sen 40 min kohdalla, mutta yleensä saa uudelleen nukahtaan kun vähän työntelee ja hyssyttää vaunuja. Sit nukkuukin 1-2 h ja tänään jopa 3h. Jälkeenpäin ajatellen tiheän imun kausi saattoi vaikuttaa unien pituuteen. Nyt on kk verran saanut kiinteitä ja ehkä se on pidentänyt unia.

Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;29154055:
vieras, tutti hällä on jo käytössä ja syö sitä hyvin. Vaatetuksena on toppahaalari, toppatumput ja -töppöset, kypärämyssy ja ulkohattu. Alla pelkät sisävaatteet. Nukkuu lämpöpussissa.

Missä päin asustelette? Kuulostaa ainakin etelä-suomen lämpötiloihin turhan paljolta. Onko niska märkä kun herää. Toi on toinen, mitä olen huomannut - jos liikaa vaatetta ei nuku.

40min. hieno juttu, että unet ovat vauvallasi pidentyneet!!

Itse kanssa heijaan ja hyssytän vaunuja, kun vauva herää tuon 50 min. jälkeen, mutta kun palaan takaisin sisälle, niin johan taas itku raikaa ulkona. Vedän sitten vaunut sisälle ja jatkan sisällä hyssyttämissä. Sillä toisinaan saan vielä muutaman minuutin pidennettyä vauvan unia, mutta on kyllä pieni sen jälkeen hikinen, kun on ulkotamineissa sisällä nukkunut osan unista.

40 min., tätä vaatejuttua olen kanssa ongelmoinutkin jo muutaman päivän ajan. Kun en toisaalta halua, että pienellä olisi vaunuissa viluisa olotila, niin siksi olen tuon toppiksen vetänyt päälle, vaikka tietysti tänäänkin mietin, että laittaisinko jotain muuta, mutta kun vilkaisin ulos ja näin millainen tuuli pihalla oli, niin kuitenkin päädyin jälleen toppahaalarin vauvan päälle laittamaan.

Joo se on kyllä sellaista arpomista tuo vaatetus, kun ei voi kysyä, että oliko nyt hyvä... :) vaunut on kuitenkin tosi suojanen paikka ja meillä on vielä se pehmeä koppa, joka itsessään on suht lämmin.

Nukkuisko kauemmin jos vaan keinuttaisit uneen ja laittaisit ulos/parvekkeelle? Ei tavallaan olisi lenkin aikana "tottunut" liikkeeseen ja heräisi kevyen unen vaiheessa, kun vaunut paikoillaan.

Meillä esikoinen nukkui aluksi vain liikkeessä. Puolen vuoden iässä saattoin nukkua jopa 30 min paikoillaan vaunuissa, mutta nukuttaminen saattoi kestää 30-60 min. Jos nukahti lenkille tai bussiin ja se kesti pidempään, heräsi saman tien kuin vaunut pysähty. Kasvaessa meni ohi ja nukkua puksutti jo 8-9 kk iässä parikin tuntia parvekkeella. Yksilöllistä ja saattaa kasvaessa ruvetan vähemmän herkäksi nukkujaksi.

Laitat sen sinne terassille ja hyssytät vaan jos lapsi itkee. Et hyssyttwlw uneen saakka vaan sen verran että itku rauhoittuu. Vauvasi herää nyt siihen että liike pysähtyyy, kannattaa siis totuttaa nukkumaan liikkumattomissa vaunuissa. Teet sen kävelylenkin vaikka sitten kun lapsi on jo nukkunut jonkinaikaa.
Kuulistaa tosiaan paljolle tuo vaatwtus, luulisi että on hikinen kun herää?

Yhteistyössä