Miten saan 1-vuotiaan juomaan itse?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja allu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

allu

Vieras
Eli nokkamukista/tavallisesta mukista ei suostu juomaan ollenkaan. Tuttipullosta kyllä ottaa kiinni ja imee, mutta ei osaa kallistaa pulloa niin että tulis maitoa. Sitten kun yritän auttaa kallistamalla pulloa niin hän irrottaa otteensa kokonaan eikä suostu enää yrittämään itse. Miten mä saan sen juomaan itse?

Alkuperäinen kirjoittaja tupu:
Meillä tyttö juo joko tavallisella pillillä mukista(pitää kyllä pidellä kiinni) tai "pillimukista". Ei tarvii kallistaa, eikä kaada päällensä.

no toi taliaivo heittää kaiken menee mitä käsiinsä saa niin en uskalla antaa mitään mistä läikkyy...

siis mikä se pillimuki on?

Meillä autetaan yhä juomisen kanssa, 2-vee, kun en viitsi maitoja koko-ajan luututa. Yksivuotiaana en edes yrittänyt saada itse juomaan. Tavallisesta mukista aina, ei tuttipulloja/nokkamukeja meillä.

Meillä auttoi kun pojalla oli aina vesipullo saatavilla. Välillä tutti- tai nokkapullo, välillä pillipullo. Sen verran vähän vettä sinne, ettei haitannut vaikka joskus jäi kyljelleen lattialle...

mä laitoin tytön tyynyjen avulla puoli-istuvaan asentoon lattialle ja tuttipullon kouraan ku osas just noin et heti irroti otteen jos meni kallistamaan sitä. Siitä se vähitellen oppii ja nokka muki leikeissä mukana ja saa sillä harjotella. joskus oon mehua laittanu et houkuttelis juomaan :)

Yhteistyössä