Miten saan äitiä tajuamaan, ettei meille tuoda koiraa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Minulla ja parilla lapsilla on paha eläin allergia. On kyllä lääkitys millä oireet helpottaa, mutta en halua käyttää niitä sen enempää kun on tarvetta.
Äiti tietää, mutta ei välitä. Kun hän osti koiran, sanoin ettei me enään voi vierailla hirveästi hänen luona. Loukantui, hänen mielestä etsin syitä olla käymättä hänen luona.
Kutsuin häntä synttärikahville. Ilmoitti heti, jos ei saa ottaa koiran mukaan niin ei tule ollenkaan. Kun sanoin, että voi pitää koiran parvikkeella, suutui.

Ymmärrän, että eläin voi olla tärkeä, mutta voisi välillä ajatella muitakin ihmisiä.

Ja kohta saat koiran omistajilta vihat niskaasi kuinka äitisi on oikeassa ja kuinka tämä toimii hyvänä siedätyshoitona ja kuinka sinun pitää ymmärtää äitiäsi ja koiraa ja et saa valittaa jos lääkkeet auttaa jne..

Ja kohta saat koiran omistajilta vihat niskaasi kuinka äitisi on oikeassa ja kuinka tämä toimii hyvänä siedätyshoitona ja kuinka sinun pitää ymmärtää äitiäsi ja koiraa ja et saa valittaa jos lääkkeet auttaa jne..

Pieleen meni ainakin tämän koiran omistajan kohdalla. Aloittaja kysyi miten toimia. No ensinnäkin pysy kannassasi, että koira ei teille tule. Sitten muuta kautta voisi yrittää jutella äidin kanssa, että missä ongelma oikeasti piilee.

Luulenpa minäkin, että ei se ole koira ole äidilläsi pointti vaan joku hhmmmm tulee mieleen persoonallisuushäiriö. Ei normaali koiranomistaja raahaa koiraa väkisin mukaan paikkaan jossa on allergiaa tai vaikka vaan ei pidetä koirista tms. meillä koira jää kotiin ja jos meille tulee joku joka pelkää koiraa tms. viedään koira hoitoon tai se on eri tilassa. Kylään koira lähtee mukaan jos kyläpaikasta toivotaan, et ota koira mukaan.
Mun lapsen mummo ex-anoppi ei ymmärtänyt että lapsi on allerginen tietyille ruoka-aineille. Hänen kommenttinsa oli, että annoin vähän omenaa koska ei se meillä reagoi :/ joo no kotona sitten alko maaninen raapiminen. Anoppi ei koskaan oppinu ymmärtämään asiaa, onneksi lapsi reagoi vain iho-oireilla. Mut joku samantapainen "eihän tää mun kultamussukkakoirulipoiruli" voi oireita aiheuttaa ;)

Tietenkään sitä koiraa ei pidä tuoda teille. Mulla on 2 koiraa, mutta en tosiaan vie niitä mukanani, jos menen jonnekin kylään. Enkä vie niitä kauppareissulle. Varsinkin kun teillä on allergiaa, niin ei koiraa sinne. En ymmärrä äitiäsi.

Yhteistyössä