Miten saan liki 2vuotiaan potalle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mari
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mari

Vieras
Poika täyttää ens kuussa 2v eikä ole vielä kertaakaan suostunut istumaan potalle. Yritetty on jo kohta vuos. Päiväkodin aloitti kuukaus sitten, eikä sielläkään suostu potalle istumaan, vaikka luulis ottavan mallia muista.

Tiedän tuntee... Meillä poika huusi kun yritin laittaa potalle istumaan. Sit kerran meni itse ja minä olin onnessa, kauheat taputukset ym. No nyt on käynyt perätin ilman housujakin istumassa mut ei sinne vielä oo mitään tullut...

Meillä ei kans suostunu potalle, joten koetettiin pöntölle ja sehän tepsi. Isot pojat kun käy pöntöllä :D tarhassakin on semmosia pieniä lasten pönttöjä ni sinne kipuaa innoissaan yksinkin.

Kehumalla, kannustamalla, tarjoamalla virikkeitä potalla (autot, kirjat, yms). Meillä on "lemmikki"haukulla oma potta pojan potan vieressä. Tässä tapauksessa ei ole tarvinnut investoida nukenpottaan vaan korokepalli käy pehmon potasta.

Kokeile erilaista pottaa: Esim babybrjörnin perusmalli on pieni, mutta tuolipotta oikein mainio. Toki päiväkodin orthexissa istuu myös. Jotkut tykkäävät mennä supistajan kanssa isolle pöntölle.

Meidän neiti pian 2 v 3 kk, käy silloin tällöin. Muutaman kerran tullukin jotain. Ei kannata ainakaan pakottaa, lapsi menee, kun on siihen valmis. Luin jostain, että voi tulla yökastelijaksi, jos potalle painostetaan.