Miten saan miehen laihduttamaan? Helppiä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Puoliso"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"Puoliso"

Vieras
Siinäpä se olikin kysymys. Mies reilu kolmikymppinen, 170cm ja 100kg. Omistaa sellaisen kunnon pötsin ja miestissit. Ihan keveästi saisi laihduttaa vaikka 20kg. Kerran jo laihduttikin 10kg, mutta nyt tullut taas takaisin kaikki. Työtä hänellä on liikaakin ja elämä varmasti stressaavaa. Olen ihan varma, että joku päivä kuukahtaa sydänkohtaukseen tms. :( Minulle tämä ei ole mikään ulkonäkökysymys; mies oli ylipainoinen jo silloin, kun tapasimme.
Aina jos huomautan/vihjaisen laihduttamisesta, mies ärsyyntyy ja keksii tekosyitä, miksi ei voi liikkua. Sanoisin, että on perusluonteeltaan laiska liikunnan suhteen. Talvellakaan häntä ei saisi ulos millään. Usein hän myös väittää minulle, että ei ole syönyt päivän aikana juuri mitään. Logiikka ei kuitenkaan oikein toimi: jos ei kertakaikkiaan syö kuin yhden rahkan tms., ei varmasti kyllä ainakaan liho lisää!
Olen luvannut tehdä salaattia ym. valmiiksi kaappiin, mutta tänäänkään ei ollut sitä syönyt. Oli vain syönyt sokeripommirahkan ja varmaan vetelee töissä limua ja energiajuomia.
Itse olen normaalipainoinen ja urheilen säännöllisesti. Mies kuitenkin harvemmin lähtee kanssani edes kävelemään, juoksulenkille hän ei tuossa kunnossa edes pystyisi.
Odotellaanko tässä nyt sitten vaan kuolemaa vai mitä pitäis tehdä??

Mä mietin ihan samaa! Oma ratkaisu on ollut siirtyä melko tervellisiin ja kevyisiin ruokiin, lopputulos itse laihduin 8 kg puolessa vuodessa ja mies senkun lihoo... Mistä saisi miehelle motivaation laihduttamiseen?

20kg? Onhan tuosta ruhosta enemmänkin otettavaa ainakin se 30kg, ei tippaakaan vähempää.
Ala puristelemaan ja heiluttelemaan se läskejä ja sanot Rakas sinusta on tullu kuvottava ihrapallo :)
Tai ota Rekku sipsii jotta ettet vaan pääsis laihtuu

[QUOTE="mie vaan";28417067]Mä mietin ihan samaa! Oma ratkaisu on ollut siirtyä melko tervellisiin ja kevyisiin ruokiin, lopputulos itse laihduin 8 kg puolessa vuodessa ja mies senkun lihoo... Mistä saisi miehelle motivaation laihduttamiseen?[/QUOTE]

Ei pillua, ei kakkosta, ei suuseksiä, ei mitään seksiin viittaavaakaan. Jos sinua rakastaa niin varmasti laihtuu

Seksillä saa kiristää!

[QUOTE="mie vaan";28417067]Mä mietin ihan samaa! Oma ratkaisu on ollut siirtyä melko tervellisiin ja kevyisiin ruokiin, lopputulos itse laihduin 8 kg puolessa vuodessa ja mies senkun lihoo... Mistä saisi miehelle motivaation laihduttamiseen?[/QUOTE]

Meillä sekin on ongelma, että itse en liho kovin helposti. Jos liikun, saan syödä melkein mitä vain ja kuinka paljon vain.

Jos ei liikuntataustaa ole ollenkaan ja/tai on aina ollut ylipainoinen, niin melkein väittäisin, että pelkästään omin keinoin et saa kyllä mitään muutosta aikaan. Halu siihen muutokseen on lähdettävä itsestä, ei sitä keneenkään voi ulkopuolelta ohjelmoida.

20kg? Onhan tuosta ruhosta enemmänkin otettavaa ainakin se 30kg, ei tippaakaan vähempää.
Ala puristelemaan ja heiluttelemaan se läskejä ja sanot Rakas sinusta on tullu kuvottava ihrapallo :)
Tai ota Rekku sipsii jotta ettet vaan pääsis laihtuu

Joo, kyllä sais enemmänkin tippuu, mutta 20kg olis jo kuitenkin paljon ja ero olisi huomattava. Luulen, että 30kg olis ihan mahdoton tavoite. Mies on ruuminrakenteeltaan muutenkin sellainen "jötikkä".

[QUOTE="hmm";28417072]Lupaa sille palkinto, vaikka moottoripyörä sitten kun on laihduttanut 25kg...[/QUOTE]

Mitäköhän sille pitäis luvata? Moottoripyörä ei ainakaan olis houkutin. Etelänmatka? Mä en vaan oikein usko palkintoihin..ja tulis se paino takaisin sitten taas, jos homma lopahtais..

Alkuperäinen kirjoittaja Isämies;28417101:
Jos ei liikuntataustaa ole ollenkaan ja/tai on aina ollut ylipainoinen, niin melkein väittäisin, että pelkästään omin keinoin et saa kyllä mitään muutosta aikaan. Halu siihen muutokseen on lähdettävä itsestä, ei sitä keneenkään voi ulkopuolelta ohjelmoida.

Nuorempana on urheillut kovasti, mutta sitten kun on loppunut, niin se on kertakaikkiaan loppunut. Luulen, että se ei ole edes oikein vielä ymmärtänyt kuinka lihava oikeesti on..

Jos menee salille ja hankkii semmosen personal rainerin? Miehelle ehkä mielekkäämpää kasvattaa lihasta kuin vaan laihduttaa.

Salista se itse puhuu ja myös uimisesta. Eipä vaan saa koskaan aikaiseksi. Tosiasia toki on, että elämä on nyt tooooosi kiireistä, mutta jos halua olisi, niin varmasti ehtisi käymään salilla/uimassa. Luulen, että se ei ikinä raaskisi laittaa rahaa personal traineriin.

Salista se itse puhuu ja myös uimisesta. Eipä vaan saa koskaan aikaiseksi. Tosiasia toki on, että elämä on nyt tooooosi kiireistä, mutta jos halua olisi, niin varmasti ehtisi käymään salilla/uimassa. Luulen, että se ei ikinä raaskisi laittaa rahaa personal traineriin.

Oisko ketään kaveria joka kävis punttaamassa, niin vois neuvoo ja olla kaverina? Kun on noin lihava, ei taida pelkkä vedessä lilluminen auttaa, vaan pitäs tehdä aika raskasta treeniä.

Nuorempana on urheillut kovasti, mutta sitten kun on loppunut, niin se on kertakaikkiaan loppunut. Luulen, että se ei ole edes oikein vielä ymmärtänyt kuinka lihava oikeesti on..

Ok. Yllättävää kuitenkin, että kuntoilu on jäänyt kokonaan, vaikka nuorempana siis on urheillut paljonkin. Tavallisempaa taitaa olla, että ne nuorena omaksutut liikuntatavat "jäävät päälle" ainakin jossain määrin.

Uhkailu, kiristys ja lahjonta saattaisivat tietysti toimiakin, mutta eihän niitä kenellekään voi tietenkään suositella. :D

EDIT: Noin reilusti ylipainoinen pääsisi varmaan alkuun ihan reippailla kävelylenkeilläkin. Pystyisikö työmatkoja hyödyntämään tähän?

Viimeksi muokattu:
Ota valokuva ku se menee ilman paitaa.

Kerran otin, kun oltiin etelässä. Siis ihan muuten vaan, en kuvatakseni sen mahaa. Siitä mieheni kuitenkin loukkaantui, koska luuli, että tahallani haluan hänelle ilkeillä.

En kuitenkaan halua lähteä jatkuvan huomauttelun ja ilkeilyn tielle (sitäkin olen joskus tehnyt). Mies on minulle ihana puoliso, enkä halua pilata parisuhdettamme läskien takia. Mieluummin lihava mies ja onnellinen parisuhde kuin timmi äijä ja paska liitto.

Oisko ketään kaveria joka kävis punttaamassa, niin vois neuvoo ja olla kaverina? Kun on noin lihava, ei taida pelkkä vedessä lilluminen auttaa, vaan pitäs tehdä aika raskasta treeniä.

Sen paras kaveri on myös tollainen löllykkä. Kuulemma käy salilla, mutta ei sitä kyllä kropasta huomaa. Tietysti, jos sais pojat yhdessä lähtemään, ja oikeasti tekisivätkin siellä muutakin kuin saunoisivat.

On sitten muitakin kavereita, osa oikein treenattujakin, mutta aikataulut ei taida sopia yhteen.

Kerran otin, kun oltiin etelässä. Siis ihan muuten vaan, en kuvatakseni sen mahaa. Siitä mieheni kuitenkin loukkaantui, koska luuli, että tahallani haluan hänelle ilkeillä.

En kuitenkaan halua lähteä jatkuvan huomauttelun ja ilkeilyn tielle (sitäkin olen joskus tehnyt). Mies on minulle ihana puoliso, enkä halua pilata parisuhdettamme läskien takia. Mieluummin lihava mies ja onnellinen parisuhde kuin timmi äijä ja paska liitto.

Joo, ymmärrän. Niin kauan, kuin se mies ei halua tehdä sille asialle mitään, niin tuskin se huomauttelukaan mitään auttaa. Varmaan se tietää, miltä näyttää, mutta kun ei saa aikaseksi muuttaa mitään. Sitähän vois sille sanoo sitä kautta, että esimerkiks vyötärönympärys ei saisi miehellä olla yli 93, kun se on epäterveellistä ja miettiä miten saisi sen verran pois, ettei olis terveysriskejä. No, oikeesti se varmana tietää tilanteensa, mutta ei ehkä halua vaan kohdata koko asiaa.

Mun mies on alkanut käydä salilla monta kertaa viikossa. Ei oo tosin mikään ylipainoinen ollutkaan. Ihan tosi lyhyessä ajassa, parissa viikossa on alkanut näkymään tuloksia, ryhti on parempi ja maha on pienempi ja mies tyytyväisempi itseensä. Ja mä tykkään isoista lihaksista.:heart: Sen kaveri auttaa sitä ja neuvoo mitä kannattaa syödä. Ja se on paljon kivampi näin, mun ei tarvitse sanoa enää yhtään mitään eikä sanoa sen syömisistä, joten voin olla kivempi puoliso.

Alkuperäinen kirjoittaja Isämies;28417145:
Ok. Yllättävää kuitenkin, että kuntoilu on jäänyt kokonaan, vaikka nuorempana siis on urheillut paljonkin. Tavallisempaa taitaa olla, että ne nuorena omaksutut liikuntatavat "jäävät päälle" ainakin jossain määrin.

Uhkailu, kiristys ja lahjonta saattaisivat tietysti toimiakin, mutta eihän niitä kenellekään voi tietenkään suositella. :D

EDIT: Noin reilusti ylipainoinen pääsisi varmaan alkuun ihan reippailla kävelylenkeilläkin. Pystyisikö työmatkoja hyödyntämään tähän?

Kävelylenkkejä olen yrittänyt tarjotakin, mutta tuntuu, että ei niihinkään ole innostusta. Pyysin, että käytäisiin yhdessä lenkillä muutama kerta viikossa, mutta eipä siitäkään mitään ole tullut. Työmatka on niin pitkä, että sitä ei voi edes pyörällä kulkea. Taidetaan olla umpikujassa asian kanssa...

Ehkä mä vielä kehittelen jotain palkintoa..kiristää en viitsi.

Mää en usko, että ainakaan tollaset puristelemaan ja haukkumaan alkamiset asiassa auttaa. Ennemmin saat teijän välit huonoks ja mies ei senkään edestä halua laihduttaa. En usko piikittelyn tai huomauttelun auttavan mitään, sen miehen pitää ite sitä haluta, eikä noi siinä auta vaikka jotkut niin luuleekin, voi jopa tulla olo et en piruuttanikaan laihduta.

Mää en usko, että ainakaan tollaset puristelemaan ja haukkumaan alkamiset asiassa auttaa. Ennemmin saat teijän välit huonoks ja mies ei senkään edestä halua laihduttaa. En usko piikittelyn tai huomauttelun auttavan mitään, sen miehen pitää ite sitä haluta, eikä noi siinä auta vaikka jotkut niin luuleekin, voi jopa tulla olo et en piruuttanikaan laihduta.

Jos sanoo, pitää sanoa suoraan, ilman ivaamista. Semmonen, että kettuilee toiselle ja piinaa toista sillä asialla on tosi huono.

[QUOTE="vieras";28417198]Vaihda miestä pitempään ja parempikuntoiseen. Lähtötilanne on toivoton.[/QUOTE]

No niin, tätä saatiinkin hetki odotella, mutta tulihan se sieltä sitten kuitenkin.

Yhdessä tekeminen.

Liikkukaa yhdessä, syökää yhdessä terveellisemmin. Sano, että haluat itse terveellistää ruokavaliota ja vaikkapa kiinteyttää itseäsi. Käykää yhdessä lenkillä päivittäin, tehkää siitä mukava yhteinen harrastus. Ei niin, että "haluan sinun laihduttavan, alatko laihduttaa".

Yhteistyössä