Miten saan miehen maksamaan osuutensa laskuista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ärsyttää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

ärsyttää

Vieras
Aiemmin minulla oli sen verran isommat tulot, että hoidin kaikki laskut. Nyt tuloni ovat muuttuneet ja tulotasomme on suunnilleen sama. Mies ei kuitenkaan suostu edelleenkään maksamaan osuuttaan esim. sähkölaskuista, yms. Itse taas en halua, että toinen voi elää siivellä. Hänellä jää jatkuvasti enemmän rahaa omaan käyttöön, itse maksan myös lasten kulut.

Ja eropäätös on tehty, eli ei ole tarkoitus jäädä tähän. Kyse on tästä loppuajasta, ennen kuin joko miehelle tai minulle löytyy uusi asunto.

Aiemmin minulla oli sen verran isommat tulot, että hoidin kaikki laskut. Nyt tuloni ovat muuttuneet ja tulotasomme on suunnilleen sama. Mies ei kuitenkaan suostu edelleenkään maksamaan osuuttaan esim. sähkölaskuista, yms. Itse taas en halua, että toinen voi elää siivellä. Hänellä jää jatkuvasti enemmän rahaa omaan käyttöön, itse maksan myös lasten kulut.

Ja eropäätös on tehty, eli ei ole tarkoitus jäädä tähän. Kyse on tästä loppuajasta, ennen kuin joko miehelle tai minulle löytyy uusi asunto.
Tuskin voit miehen maksamattomuudelle mitään, ellei hän itse halua osallistua yhteisiin kuluihinne. Pidä eropäätös voimassa ja toivo yhteisen ajan jäävän lyhyeksi, jonka jälkeen (toivon) pääset jatkamaan antoisampaa elämää!

Minä heittäisin miehen ulos tavaroineen. Avain pois ja onnea matkaan. Ei tarvitse antaa kenenkään vain roikkua siivellä. Jos mies ei mistään maksa niin ei silloin mitään oikeuksiakaan ole. Ei ole asuminen ilmaista muualla kun ulkosalla, että sinne vaan jos ei katosta päänpäällä viitsi maksaa!

Minä heittäisin miehen ulos tavaroineen. Avain pois ja onnea matkaan. Ei tarvitse antaa kenenkään vain roikkua siivellä. Jos mies ei mistään maksa niin ei silloin mitään oikeuksiakaan ole. Ei ole asuminen ilmaista muualla kun ulkosalla, että sinne vaan jos ei katosta päänpäällä viitsi maksaa!

Olisin kyllä ihan samaa mieltä. Se vaan, että miehen nimi on myös vuokrasopimuksessa ja hän asuu tässä virallisesti. Eihän viranomaisia se kiinnosta, miten me "sovimme" jakavamme kulut. Jos mies ei maksa, minun pitää maksaa, tai menee perintään - ja lopulta saan itsekin luottohäiriömerkinnän (miehellä on jo, omista sekoiluistaan).

Jos olette naimisissa niin voi hakea käräjiltä päätöstä elatuksesta, eli miehesi joutuisi maksamaan oman osuutensa laskuista.
Teidän ei tarvi asua saman katon alla jos eroatte, niin se saa jäädä asumaan asuntoon, jolla on sille suurempi tarve eli sinä ja lapset, vaikka miehesikin nimi olisi vuokra sopparissa.

Jos olette naimisissa niin voi hakea käräjiltä päätöstä elatuksesta, eli miehesi joutuisi maksamaan oman osuutensa laskuista.
Teidän ei tarvi asua saman katon alla jos eroatte, niin se saa jäädä asumaan asuntoon, jolla on sille suurempi tarve eli sinä ja lapset, vaikka miehesikin nimi olisi vuokra sopparissa.

Ei olla naimisissa, ollaan siis oltu avoliitossa. Mutta eropäätös on tehty, nyt sitten vaan on tällainen välivaihe kun etsimme asuntoa.

Kenen nimissä ne laskut tulee?

Minun nimissäni - olen siis se, joka teki sähkösopimukset ja muut. Ilmeisesti nyt sitten tulkitaan niin, että meidän perheen yhdessä käytetty sähkö yms on vain minun kulujani :( Minä vaan olen sattunut olemaan tässä perheessä se, joka on hoitanut kaikki käytännön asiat. Ja aiemminhan maksoinkin ne laskut, kun tuloni olivat suuremmat. Nyt meillä on suunnilleen samanlaiset tulot ja mies käyttää rahansa pääasiassa yksin ja ostaa jonkin verran ruokia, itse taas ostan omillani myös lasten asiat ja maksan heidän kulunsa. Itselleni jää siis paljon vähemmän rahaa omaan käyttöön kuin miehellä.

Uusimmat

Yhteistyössä