Miten saan nukkumaan ½-vuotiaan...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Niitä päiviä nyt, kun ei jaksaisi yhtään mitään univelan takia ( ja neuvolakin painostaa pois yösyötöistä, kun lapsella on painoa ). Meillä siis on jo useampi lapsi, mutta yhdenkään kanssa ei ole ollut tällaista. Epäilen, että huonon nukkumisen syy on se, että vauvalle ei tutti tehnyt aikanaan kauppaansa, vaan nyt saan itse toimia tuttina. Herää monta kertaa yössä, yleensä parin tunnin välein (ei varmasti nälkäänsä!) eikä rauhoitu vettä mukista juottamalla, sylin ottamalla, tassuttelulla jne isän eikä äidin toimesta, vaan aina tarvitaan imetys. Kun olen imettänyt ja alan siirtää vauvaa sänkyynsä, hän herää taas ja imetän lopulta uudestaan, kun taaskaan ei mikään auta. Huutaa 20 min ja sen enempää en sitä henno kuunnella. Päiväunet nukkuu oikein hyvin ja nukahtaa itsekseen ulos. Herätän aina ajoissa päikkäreiltä, että saan illalla nukahtamaan edes suht järkevään aikaan. Meneekö tämä nyt ajastaan ohi vai pitääkö keksiä jotakin?

minä luovutin siinä vaiheessa kun valittelin neuvolassa samaa ja täti sanoi että olen vauvalle iso tutti, tarjosin vaan tuttia (ei meinannu kelvata) ja oppihan se tutille ja helpotti sitten minua

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
minä luovutin siinä vaiheessa kun valittelin neuvolassa samaa ja täti sanoi että olen vauvalle iso tutti, tarjosin vaan tuttia (ei meinannu kelvata) ja oppihan se tutille ja helpotti sitten minua

Sepä olen minäkin... Mutta en kyllä opeta ENÄÄ tutille ja siihen ajatukseen yhtyi neuvolantätikin ehdottomasti. Tuon ikäisellä ei enää pitäisi olla niin suurta imemisen tarvetta, tapa vain, josta 1v:na opettaisin sitten taas eroon...

minä opetin 5kk ikäisen tutille ja päikkärit parani huomattavasti. Yöllä en antanut tuttia koskaan, kun ei ollut siihen tottunut, eikä sitä osannut kaivata. Yöt meillä onkin aina nukuttu, mut päikkärit oli tosi surkeat ennen tuttia.

Yhteistyössä