Miten saan pojan taas syömään??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mulish
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

mulish

Aktiivinen jäsen
23.08.2007
4 296
0
36
Oon ihan neuvoton. 3v8kk poika söi omenan ekaa kertaa kokonaisena ja säikähti kuollakseen kun siemenet tuli vastaan. On nähnyt kyllä siemeniä ennenkin.
Nyt ei syö hedelmiä ja vihanneksia missä on siemeniä, ei vaikka poistan ne ensin.
Kaikki täysjyvä tuotteet myös jättää syömättä. Kaiken mahdollisen missä on jotain mikä muistuttaa siementä.

Olen yrittänyt "lahjontaa", on saanut olla mukana ruuan laitossa, olen yrittänyt kiinnittää huomion muualle ja syöttää itse. Ei syö niin ei syö.

Poika ei kestä paastoa joten millä tän vaiheen saa ohi??

Kokeile vaikka niin, että kuukauteen et tarjoa näitä pelkoa aiheuttavia juttuja, mutta pidä tarjolla niin, että voi ottaa/pyytää itse jos haluaa. Sitten voit pikkuhiljaa alkaa tarjoamaan/laittaa lautaselle sellaista, mistä poika ennen en eniten tykännyt, mutta älä kiinnitä asiaan mitään erityistä huomiota. Eiköhän se siitä pikkuhiljaa helpota.

Alkuperäinen kirjoittaja Taina:
Kokeile vaikka niin, että kuukauteen et tarjoa näitä pelkoa aiheuttavia juttuja, mutta pidä tarjolla niin, että voi ottaa/pyytää itse jos haluaa. Sitten voit pikkuhiljaa alkaa tarjoamaan/laittaa lautaselle sellaista, mistä poika ennen en eniten tykännyt, mutta älä kiinnitä asiaan mitään erityistä huomiota. Eiköhän se siitä pikkuhiljaa helpota.

Toivottavasti helpottaa.
Nyt täytyy vaan alkaa miettimään millaista ruokaa syö jossa on pitkät hiilarit.

Jos sun lapsi on ihan perusterve, niin ei se mitään lisäravinteita tarvitse, kunhan jotain syö... Ei esim. allergisille lapsillekaan tarvitse antaa lisäravinteita, kunhan syö jokaisesta ruoka-aineryhmästä jotain. Ja etenkään kun tod. näk. kyseessä on vaan muutamien päivien tai viikkojen lakko.

Alkuperäinen kirjoittaja mulish:

Toivottavasti helpottaa.

Mitenkäs noi pitkät hiilarit liittyy asiaan?

Tee pojallesi paahdettuja auringonkukan siemeniä...tarvitset
-oliiviöljyä
-auringonkukan siemeniä
-suolaa
Lisää panulle hiukan oliiviöljyä ja lisää pari desiä auringonkukan siemeniä. Paahda pannulla, kunnes saavat vaalean ruskean sävyn (varo polttamasta!). Suolaa ja laita jäähtymään esim. lautaselle. On tosi hyviä, ihme, jos ei maistu lapsille kuin aikuisillekin! :p

Alkuperäinen kirjoittaja hohhoijaa:
Kai se on kipastava apteekkiin ostamaan lisäravinteita.

Tämän täytyy olla provo. Et voi olla tosissasi.

Varmasti se 4 vuotias kuolee heti jos se ei syö omenaa jne...

Joo ei varmaan kuole mut pelkällä makaroonilla ei elä! En jaksanu alkaa listaamaan mitä kaikkea ei suostu syömään. Pojalla harvenee jo hiuksetkin kun ei suostu syömään monipuolisesti.

Toivottavasti helpottaa.

Mitenkäs noi pitkät hiilarit liittyy asiaan?

Kun poika ei kestä paastoa. Elimistö ei tuota ketoaineita. Ruokaan pitää saada pitkiä hiilareita tai tulee osastokeikka.

Alkuperäinen kirjoittaja Rohmu:
Tee pojallesi paahdettuja auringonkukan siemeniä...tarvitset
-oliiviöljyä
-auringonkukan siemeniä
-suolaa
Lisää panulle hiukan oliiviöljyä ja lisää pari desiä auringonkukan siemeniä. Paahda pannulla, kunnes saavat vaalean ruskean sävyn (varo polttamasta!). Suolaa ja laita jäähtymään esim. lautaselle. On tosi hyviä, ihme, jos ei maistu lapsille kuin aikuisillekin! :p

Täytyy kokeilla. Kiitos vinkistä :)

Ei siis mitään lihaa, rasvaa, leikkeitä, juustoa, siemenettömiä juureksi ja vihanneksia? Jos ei, niin varmaan käynti ravitsemusterapeutilla olisi paikallaan. Ja muutenkin pitäisi miettiä, miksi ei suostu syömään muuta, onko psykologista vai allergista... Tsemppiä!

Ei siis mitään lihaa, rasvaa, leikkeitä, juustoa, siemenettömiä juureksi ja vihanneksia? Jos ei, niin varmaan käynti ravitsemusterapeutilla olisi paikallaan. Ja muutenkin pitäisi miettiä, miksi ei suostu syömään muuta, onko psykologista vai allergista... Tsemppiä!

Jauhelihaa syö ja margariinia leivän päälle. Voisikin soittaa pojan ravitsemusohjaajalle.

No mitä se suostuu syömään?

Makaroonia ja vaaleeta leipää. Makarooni nyt onneksi pitää sokerit tasalla, kunhan ei keitä ylikypsäksi.
Maitoo ja mehua juo.

Fazerilla on Vilpuri-paahtoleipää, joka on täysin vaaleaa, mutta jossa on silti kuituja.

http://www.fazeramica.fi/templates/Fazer_ProductInfo.aspx?id=111772&epslanguage=FI

Alkuperäinen kirjoittaja suski:
No mitä se suostuu syömään?

Makaroonia ja vaaleeta leipää. Makarooni nyt onneksi pitää sokerit tasalla, kunhan ei keitä ylikypsäksi.
Maitoo ja mehua juo.

Fazerilla on Vilpuri-paahtoleipää, joka on täysin vaaleaa, mutta jossa on silti kuituja.

http://www.fazeramica.fi/templates/Fazer_ProductInfo.aspx?id=111772&epslanguage=FI

Kiitos vinkistä :)

Yhteistyössä