Miten saan tuon pojan potalle housujenkin kanssa???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Johanna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

Johanna

Vieras
Meidän 2v3kk poika on ollut päiväkuiva jos kuinka kauan jos hänellä ei ole housuja... Pikkarit jalassa ei tajua mennä potalle vaan lorottelee aina housuun? Kuivaksiopetteluvaipat ei auta.

Ollaan puhuttu, että muistahan ettei oo vaippaa, muutei auta... Eihän tuota nakunakaan voi pitää koko aikaa????

meillä tosi pitkään mun aina muistaa kysyä lapselta onko pissahätä..kun ei se muistanu ennenku tuli housuun ootko kokeillu kysyä aina välillä että pissattaako?en mä sit tiedä.vaikka kotona ollessa kesällä ei varmaan oo haittaa jos ei pöksyi olekkaan...

Kyselen, että pissattaako ja poika sanoo että ei... Sit se luikkaa jonnekkin nurkan taakse ja pissaa housuun :(

Ku osaa niin täydellisesti käydä potalla ollessaan ilman housuja...

Olisi mahtavaa päästä kokonaan vaipoista pois, mutta ei!!

Vaikka eihän tässä kiire ole, mutta kun ei poika edes halua vaippaa, sanoo itsekkin ettei tarvi.

Alkuperäinen kirjoittaja merbau:
meillä tällä hetkellä sama ongelma, poika 1,9v :headwall:
"mukavaa" kuulla!!

Ehkä tuo sit vaan kuuluu tähän vaiheeseen? Huomaako tiellä poika, että nyt tuli pissat lattialle vai onko niinku mitään ei olisi tapahtunutkaan?

sit kun tulee pissat niin juoksee äkkiä "potta,potta" mutta tietenki myöhässä. se on jännä kun vissiin luulee että on vaippa ja voi turvallisesti päästää housuun. meillä on oltu tää kesä ilman housuja kotona, jos ei oo ollut vieraita.

ja siis jos pojalle laittaa pelkän vaipan niin ite ottaa sen pois, ei tykkää pitää.

meillä oli keskimmäisellä tuo ongelma pitkään. Oli sitten kotona ilman housuja ja jos johonkin lähdettiin laitoin housuvaipan(harvoin kuitenkaan vaippaan pissasi) n.2kk meni ja sitten yhtenä päivänä pistin sille pikkuhousut jalkaan ja kuivana pysyi.

Sama ongelma meillä, poika juuri täytti 2v. Eiköhän ne syksyllä ole jo aika kuivia, tässä kesä hyvää aikaa opetella. Aina vaan hokee sitä pissattaako niin lapsi tajuaa että kohta kait ois mentävä potalle ;)

Alkuperäinen kirjoittaja merbau:
sit kun tulee pissat niin juoksee äkkiä "potta,potta" mutta tietenki myöhässä. se on jännä kun vissiin luulee että on vaippa ja voi turvallisesti päästää housuun. meillä on oltu tää kesä ilman housuja kotona, jos ei oo ollut vieraita.

ja siis jos pojalle laittaa pelkän vaipan niin ite ottaa sen pois, ei tykkää pitää.

Aivan kuin meillä!!! Olen koittanut antaa tunnustellakkin, että katos nyt, nämä on pikkarit, eikös olekkin erillaiset ku vaippa:)

Menee ohi, tutunkuuloinen vaihe... kärsivällisyyttä se vaatii varsinkin jos niitä housuja aina pukee puhtaita...
Minä tein pojalle tempun että laitoin takasin vaippaan ja kokeilin taasen parin viikon päästä ja aina ja aina ja aina tollee, ja sitte se vaan yhtenä päivänä tajus sen =) Nyt on yö sekä päiväkuiva vähän alle kolmen vanhana...

meillä ollaan kanssa päivä ja yökuivia. välillä on menny 2vko ilman vahinkoi ja välillä on ollu päivä et pissavahinkoi on sattunu monta.yhdessä välissä tein niin että 2h välein vein potalle jos ei itse mennyt´kysyttäessä.mut meillä kyllä oli samanlaista oli pöksyt tai ei..paitti pöksyi ei alkuun saanu ite alas aina niin sit saatto käydä vahinko.mut älä stressaa kyllä se siitä...meillä meni melkein vuosi tähän että on täysin kuiva(siis 2v-vajaa 3v)

Yhteistyössä