Miten saan vauvan juomaan pullosta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mii93
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Mii93

Uusi jäsen
07.09.2012
1
0
1
Miten ihmeessä saan 7-viikkoisen vauvani juomaan pullosta? Alussa suostui syömään pullosta kun olin itse poissa tai vauva oli mummolla hoidossa,siitä muutaman viikon jälkeen ei ole pulloa ottanut. olisi kiva jos itsekin pääsisin jossakin käymään välillä. Olen kuullut hörpyttämisestä mutta miten se toimii jos äiti on vaikka yön poissa kotoa. ja jos kertoisitte vinkkejä miten saisin pullosta juomaan tai jotain muita vinkkejä että voisin lapsen isällekkin välillä jättää.Tuttiaakaan vauva ei suostu ollenkaan ottamaan.

Jos imetys sujuu, niin mitä jos kokeilisit pullon antamista uudelleen vähän myöhemmin? Voi olla että se sujuu sitten jo ihan helposti.

Ainahan voit tehdä niin, että imetät vauvan juuri ennen kuin lähdet, niin sitten on pari tuntia aikaa omiin juttuihin ennen seuraavaa syöttöä. Vauvasi on vielä niin pieni, että ei kai häntä nyt ole tarvetta yöhoitoon jättää vielä aikoihin :) Vauvan voi ottaa mukaankin aika moniin menoihin...

Kuulostan ehkä tuomitsevalta, mutta vauvasi on tosi pieni ja tarvitsee äitiään, kannattaa olla iloinen jos imetys sujuu ja keskittyä vauvaan, kyllä hän puolen vuoden päästä on jo niin iso, että pärjää hienosti hoidossa soseilla ja puurolla tms eväilläkin.

• Tykkää
Reactions: CVAD ja Millah
Meillä tuo sama ongelma. Vauva ei suostu juomaan/imemään pullosta. Ikää pikkuisella on 3½kk ja ahkerasti ollaan kokeiltu. Välillä pidetty juuri taukoja, sitten uudestaan. Itse mietin kanssa alussa, että oma aika olisi ihanaa. Mutta kun ei, niin ei. Nyt tehdään juuri niin, että imetän ja lähden pariksi tunniksi pois. Se saa luvan riittää. :) Vauva aika menee kuitenkin tosi nopeasti, joten koita vaan kestää ja kyllä se parikin tuntia on hyvä levähdystauko siitä vauva-arjesta. :)
Turhaa tressaamista kannattaa välttää. :)

Tuli mieleen että ootkos Teppis kokeillut erilaisia tutteja? Meidän vauva oli tarkka siitä ettei ottanut perinteistä kapean mallista, vaan esim. Mam tai mum merkkisiä leveitä tutteja huoli. Muistuttavat muodoltaan enemmän rintaa. Käytettiin 3-kuisella vielä sitä vastasyntyneille sopivaa tuttia, koska rintaan tottuneelle tuli muuten maitoa liikaa pullosta. Kannattaa kokeilla!

Mun mukuloista taas kaks ei suostunu muista kun luonnonkumisista tuteista juomaan pullosta, yks ei huolinu minkäänlaista tuttia, tissi oli ainoa mikä kelpasi, mutta sitten 7kk otettiin nokkaosia tuttipulloon ja ne sit kelpas. Nykyiselle vaaville onneks kelpaa silikoniset tuttiosat ihan mukisematta :) Kokeilemalla varmaan löytyy tuttipulloon tutti jos on löytyykseen. Ja tosiaan menee se vauva-aika sen verran nopsaan että jos ei kelpaavaa tuttia löydy niin sit kai siihen on tyydyttävä :)

Yhteistyössä