Miten saan yksinhuoltajuuden?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Neuvoton"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

"Neuvoton"

Vieras
Auttakaa oon ihan loppu. En jaksa tota äijää enää yhtään. Ero on ollut mielessä viimeiset kolme vuotta mutta en uskalla lähteä. Tiedän, että se sekoaa (on "vähän" kahjo) jos ilmoitan sille että haluan lähteä lapsen kanssa. Lasta ei sille voi mitenkän jättää.

Mutta miten pääsen pois? Miten voin tietää saanko yksinhuoltajuuden? Mitä lastenvalvoja kyselee ja tenttaako se lastakin (5 v.)? En uskaltaisi edes viikonloppu tapaamisten pelosta erota, koska tolla k***päällä on tapana vetää kaljaa joka lauantai. ja varmaan suoltais kaikkea sontaa lapselle musta mitä vaan keksii. V*ttu mihin ihminen on voinut itsensä saada!

No kaljanjuonti tuolla määrällä ja paskanpuhuminen lapselle eivät ole pätevä syy sulle saada yksinhuoltajuutta, niin ikävää kuin se onkin. "Kahjoutta" et avaa sen kummemmin, mutta on noita lapsia muillakin vaikka ovat vähän "dindong".

Jos lapseen kohdistuu laiminlyöntejä tai hän aiheuttaa lapsellenne vaaraa ja on kaikin puolin vastuuton, niin sitten on mahdollisuuksia ja siinäkin tapauksessa varaudu oikeudenkäyntiin.

[QUOTE="Neuvoton";23084623]Ai jos äijä on kännää kahdestaan 5-vuotiaan kanssa?[/QUOTE]

Ai tästäkö on kyse? Alkuperäisessä viestissä ei tällaisesta puhuttu. Olisi helpompi kommentoida, kun kerrottaisiin tarkemmin.

Pitäisi olla todisteita, että isä vetää viinaa ja on niin tolkuttomassa kunnossa ettei kykene huolehtimaan lapsesta. Yksinhuoltajuutta ei toisen vanhemman puheiden perusteella saa. Onko toinen vanhempi jättänyt lapsen lauantaisin kännissä olevan isän kanssa kahdestaan? Jos, niin hänhän siinä tietoisen heitteillejätön on tehnyt.

Mielenterveystoimiston asiakkuus ei ole iso asia. Myös minä olen siellä "kirjoilla" vaikka olenkin äiti..

Ja valitettava tosi asia on sekin että monessa perheessä molemmat vanhemmat juovat viikonloppuisin, vaikka lapset kotona ovatkin.

Että ei sulla ainakaan vielä ole riittäviä perusteita yhsinhuoltajuudelle. Tietysti jos mies itse suostuu luopumaan huoltajuudestaan..

No joo luuletko että jätän lasta hetkeksikään tuon kanssa, siitähän tässä on juuri kysymys! Mutta siis jos asuttaisiin erillään ja lapsi olisi isällään niin tasan joisi vaikka olisi lapsen kanssa kahdestaan. No avattakoon vielä hieman ko.n mielenterveyttä, että raivarin saadessaan saattaa hajottaa vaikka ovien lasit ja jättää lasit siihen lattialle. Tai muutenkin tehdä ja puhua ihan mitä vaan. Esim itsensä kiikkuun vetämistä lapselle! Eipä tuo ole voinut paljon jättää lasta heitteille koska minä olen aina paikalla, syystä. Mutta jos olisi viikonlopputapaamiset tms. niin mistä voin tietää mitä täällä silloin tapahtuu ja miten sen sitten todistat?

haet yksinhuoltajuutta ja kerrot nuo kaikki asiat lastensuojelulle.jos sinulla on puoluettomia todistajia asialle niin hyvä (eli vaikka isän puoleisia sukulaisia)jos ei yksinhuoltajuus tuolla irtoa niin ei auta kuin tehdä ilmoitus aina kun menee isälleen ja isä tinaa viinaa.lastensuojelu tulee paikalle ja pian huoltajuus on sinun,jos isä oikeasti juo noin.

[QUOTE="Neuvoton";23084730]No joo luuletko että jätän lasta hetkeksikään tuon kanssa, siitähän tässä on juuri kysymys! Mutta siis jos asuttaisiin erillään ja lapsi olisi isällään niin tasan joisi vaikka olisi lapsen kanssa kahdestaan. No avattakoon vielä hieman ko.n mielenterveyttä, että raivarin saadessaan saattaa hajottaa vaikka ovien lasit ja jättää lasit siihen lattialle. Tai muutenkin tehdä ja puhua ihan mitä vaan. Esim itsensä kiikkuun vetämistä lapselle! Eipä tuo ole voinut paljon jättää lasta heitteille koska minä olen aina paikalla, syystä. Mutta jos olisi viikonlopputapaamiset tms. niin mistä voin tietää mitä täällä silloin tapahtuu ja miten sen sitten todistat?[/QUOTE]

No voi voi. Asiahan on todella vaikea, mutta et sinä edesauta omaa saati lapsesi tilannetta saamalla kilareita ja kuvittelemalla mitä tulee tapahtumaan pahimmillaan. Puhalla hetki ja mieti järjen kanssa miten etenet. Kerro miehelle eroavasi, hanki kämppä ja lähde menemään. Tää on se helppo vaihe.

Seuraavaksi saatte lastenvalvojalle ajan ja käytte siellä kertomassa omat stoorinne ja mietitte mitä jokainen haluaa. Viisvuotiasta ei "kuulustella" , mutta voit pyytää kuulemaan jos lapsi pelkää isäänsä. Sen voin sanoa, että jos oikein tunteen palolla viranomaisille mesoat, et kovin vakuuttavaa kuvaa itsestäsi anna.

Mistä sitä tietää vaikka eron myötä mies alkaakin ryhdistäytyä? Haluaa toipua, hakee apua ja saakin sitä? Mistä tietää, vaikka ei haluaisi nähdä sua tai lasta lainkaan? Kuten huomaat, asiat voivat mennä monella tapaa ja lopputulostahan ei voi tässä vaiheessa ennustaa.

Toisilla hyvinkin rauhallinen mies on eksäksi muututtuaan alkanut sellaiset rallit, että alta pois ja päinvastoin.

Palatakseni sun ap viestiin: sulla täytyy olla muutakin kuin oma sana todisteena. Jos ja kun lapsi olisi isällään, menet katsomaan missä kunnossa on. Jos on kännissä, niin soitat poliisin paikalle (kirjattu hälytys). Sen jälkeen sulla onkin jo aseita esim. valvottuihin tapaamisiin tms. Enempää mulla ei ole lisättävää.

aloittaja taitaa olla lievästi sanottuna yksinkertainen, huoltajuusmuuodolla ei ole mitään tekemistä tapaamisten kanssa :D
Lapsella on oikeus molempiin vanhempiin ja tapaamis soppari käsitellään aivan eri asiana kuin taas huoltajuus ;)

Yhteistyössä