Hae Anna.fi-sivustolta

Miten säästätte?

Viestiketju osiossa 'Kaukomatkat' , käynnistäjänä Kaukomatkalle, 14.04.2004.

1. Kaukomatkalle Vierailija

Hei kaukomatkaajat!
    Kuten hyvin kaikki tiedämme, matkailu varsinkin kaukomaihin
    ei ole mitään halpaa huvia, varsinkin perheellisille.

Miten säästätte? Oletteko kokeilleet AM-säästötiliä?
    Meillä se on ollut pari kertaa ja hyvin on toiminut ja matka säästynyt.
    Muilla kerroilla olemme säästeleet kuukausittain ""sukan varteen"".

Ihania matkoja teille kaikille!

2. Tuhkanen Vierailija

AM-tili ja tupakkarasian hinta päivässä sivuun.

3. Caisa Vierailija

Mikä hiton AM-tili? Samalla vaivalla sitä säästää ihan omalle jo olemassa olevalle tililleen, herrajumala. Jättää vaan turhuudet ostamatta.

4. mie Vierailija

Caisalle!
    AM-säästöllä saat vielä 6% alennusta loppumatkan hinnasta-herranjumala vaan itelles!

5. Z Vierailija

200 euroa joka palkasta päältä säästöön, omalle tilille jolloin voin ostaa haluamani matkan löytyi se sitten minkä toimiston listalta tahansa tai jos ei löydy, räätälöin itse haluamani.

6. Manne Vierailija

Ja tekö kuvittelette, että meikä Manne ei sais vähintään 10 % alennusta kun lyön koko perheen Vietnamin matkarahat pöytään, ei siinä mitään Aurinkomatkojen tilejä tarvita, ettekö ymmärrä, että Aurinkomatkat sitouttaa tolla tilillä teitä käyttään nimenomaan sen matkoja, jotka voivat olla kalliimpia kuin muiden matkatoimistojen vastaavat matkat ja lisäksi siitähän he saavat sitten kuhtuuhintaista käyttöpääomaa Aurinkomatkojen toimintaan vuodenaikana, jolloin firman liikevaihto on pienemmillään ja samalla tosiaan teidät nalkkiin, höh !!!

7. Helmi Vierailija

Tottakai sitouttaa, siihenhän kaikki ""kanta-asiakkuudet"" ja bonuskortit perustuvat! 6 tai 10%, se ja sama. Ostin oman viime vuotisen matkani AM:lta (oli tosin kaupunkimatka, jossa irtoliput eivät olisi juurikaan tulleet halvemmiksi) ja tiliasiakkaana tietty; näin lasku kopsahti laatikkoon joka kuukausi, enkä päässyt huolettoman heinäsirkan lailla rahoistani eroon iloisesti soitellen kun tunnollisesti näitä laskujani makselin. Säästäminen ei muuten ole vahvimpia ominaisuuksiani, siihen tarvitaan ihan virallinen laskupohja eräpäivineen.

8. Manne Vierailija

Hoi, hoi Manne vaan ja entäs sitten kun et maksakkaan jossain kuussa AM-tilillesi maksua, varmaan perivät 10 %:n viivästyskorkoa ja lisäksi 5 euroa karhuilmoituksesta ja lomas jää pitämättä ?????

9. Helmi Vierailija

Äh.... Tuo oli perjantaihuuli, eikös vaan Manne? Tää lähtee nyt kaljalle.

10. :) Vierailija

Työskentelemällä lentoyhtiössä.

11. Maikki Vierailija

kysyisin vaan Mannelta kuka muu järjestää Vietnamin matkoja kuin AM????

12. Manne vaan Vierailija

Ho, hoi, mie oon Manne vaan, Manne vaan; mm. Olympia Kaukomatkat, Suomen Matkatsto, Kohdematkat Kaleva jne...

13. Maikki Vierailija

Joopa joo, Suomen matkatstosta mekin Vietnamin matkan ostimme, mutta Am:n matka se oli.

14. Manne\svaan Vierailija

Hoi, hoi tuu ostaan matka Mannen Matkasta, koko matka tehdään hevoskieseillä ja ei maksa kuin 1000 neuroa koko homma ja kestää 2 kuukautta ja Folke Vest on oppaana, hoi, hoi !!!!

15. Maikille Vierailija

Vietnamin matkoja järjestää lähes kaikki matkatoimistot. Tässä muutamia esimerkkejä: Suomi-Seura Oy: 2 vkoa Hanoi alkaen 1.342,00 , Töölö: 2 vkoa alkaen 1.158,- Kaleva: 2 vkoa alkaen 1.558,-.
    Tässä vaan muutama esimerkki. Matkoja järjestää lähes kaikki matkatoimistot. Erona AM:in on se, että näillä matkoilla matkustat reittikoneella ja saat itse valita hotellisi (ja hotelleja piisaa) kukkarosi mukaan.
    Erona vielä AM:in ja vastaaviin on se, että voit matkustaa ihan minä viikonpäivänä haluat, ja voit palata ihan milloin vain (ei 7 tai 14 vrk:tta, vaan vaikkapa 10 tai 22 vrk:tta) ja saat jatkolentoja edullisesti.
    Ei tarvitse varata matkaa puolta vuotta aikaisemmin. Voit varata ja ostaa matkasi vaikka pari päivää ennen matkaa (poislukien huippusesongit: joulu ja uusi vuosi).
    Yleensä kun lennetään reittikoneilla maailaman toiselle puolelle, saa halvalla tai jopa ilmaiseksi välipysähdyksiä matkan varrelta lentoyhtiöstä riippuen.
    Ei muuta kun yhteys matkatoimistoosi ja unohda nämä Aurinko- ja Finnmatkat ja muut chartermatkanjärjestäjät.

16. H Vierailija

Itse olen säästänyt AM-tilille (millään pankkitilillä ei muuten ole yhtä hyvää korkoa!) sekä olen matkustanut myös omatoimisesti. Joskus on kiva itse varailla ja järjestää, mutta joskus sitä haluaa vain lähteä reissuun niin, että kaikesta on huolehtinut joku muu, itse ei tarvitse kuin laukku pakata (tällöin on myös joku muu jolle purnata, jos hotelli ei miellytä ym.). Jos sitten siitä hyvästä olen valmis maksamaan hiukan extraa, niin oma kai on asiani. Ostavathan ihmiset valmisruokiakin, vaikka einesmakaronilaatikko on monta kertaa kalliimpaa kuin itse tehty!

17. Riikka Vierailija

Pikkasen päässyt tässä välillä alkuperäinen aihe tässä viestiketjussa katoamaan... Eli siis miten tulee matkarahoja säästettyä... Itselläni on tapana nostaa veroprosenttia muutamalla prosentilla. Tulee mukavasti rahaa joulukuun alulla takaisin, jolla saa matkan maksettua ja säästäminen tapahtuu huomaamatta!

18. Sama täällä Vierailija

Minullakin on tuo veroprosenttikikka käytössä: laitan yleensä +1 %-yksikköä ilmoitetun päälle. Ei käytännössä tunnu laisinkaan käteen jäävän rahan osalta.

Toinen, ehkä vähän hitaammin tuottava kikka, on laittaa osuuskaupalta tulevat s-bonukset s-tilille. Maksavat 2,25 % -verot korkoakin.

Yleisesti teen ihan perinteisesti: palkkapäivänä lähtee tietty summa erilliselle tilille, johon ei ole pk-korttia tms. millä rahaa voisi nostaa.

19. Säästötili Vierailija

Se tilin korka laskee kahteen prosenttiin heinäkuussa ja aikovat lopettaa koko homman muutaman vuoden sisällä.

20. HJN Vierailija

Suosittelisin mannelle ja muille..khrm..nimimerkeille. työn tekemistä. Kun tekee ahkerasti työtä, niin tienaa hyvin; voi lähteä reissunpäälle ihan vaikka säästämättä.

Jos haluaa vähän brassailla, niin aihahan voi tyrkätä sivuun pari tuhatlappusta silloin tällöin. Vaimonipitää minua joskus tuhlailevana, muttei ole ikinä kieltäytynyt kelkaan lähtemisestä. Oli matka sitten Kreetalle tai Coaan. Mauritius on ehkä seuraava kohde. Voisi olla vaimon mieleen kun täyttää 50 v. parin vuoden kuluttua.

21. Manne vaan Vierailija

Hoi, hoi Manne vaan, suosittelisin HJN:lle mm. suomenkielen opiskelua.
    Mannella on aina rahaa ja Manne tekee työtä about 12-14 tuntia päivässä.

22. Stöm Vierailija

Jos haluat tuottoa omille rahoillesi, niin laita laita rahasi rahastoon. Kuukausittain säästämällä saat ison potin jatkossa.

23. tuuli Vierailija

Meillä on ihan vanhanaikainen säästöpossu, johon aina laitetaan jok ikinen kolikko kukkaroista, ja kiikutetaan se sitten erilliselle tilille, jolta saa nostaa vain pari kertaa vuodessa, ja minimisumma on aika iso. Ja kun matkakuume on kova, kaikki kolikot kilisee possuun. Kaukomatkan + käyttörahan säästö kolmelle kesti viimeks kolme vuotta, mutta kyllä kannatti! Nyt ollaan myös kerätty bonuksia S- tilille.

24. bystander Vierailija

Säästäminen onnistunuu tänäpäivänä menemällä
    lähimpään pankkikonttoriin ja avaamalla pankkitilin.

Säästäminen on siis sitä että kaikkia rahoja ei heti tuhlata.

Oikeasti: Mitä ihmisiä vaivaa tänäpäivänä? Ovatko aivot todellakin pehmentyneet pullamössömobiilinetti sukupolven myötä? Kaupassa ei osata edes ostaa itse maitopurkkia, vaan
    on soitettava mobiiliapparaatilla kyselemään neuvoja.
    Uskomatonta!

25. Anne Vierailija

Aloittaja kysyi miten säästän kaukomatkoille. Vastaus on, en mitenkään, tilillä on aina sen verran rahaa, että kyllä sillä yhden kaukomatkan tekee.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri