Miten sais 1,5v syömään? Onko muilla samanikäisiä huono ruokaisia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Apuva
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Apuva

Vieras
Meillä lapsi on enemmin syönyt ihan hyvin,joskus on toinen ruoka jäänyt mutta edes sen yhden syöny.Nyt on sitten ollut varmaan kohta jo kk verran että syö tooosi huonosti,saattaa mennä montakin päivää ettei syö kunnon ruokaa. sitten taas yhtenä päivänä syö ja taas lakkoilu jatkuu.

Jotain sitten pakko yrittää tarjota niin jugurttia syö ja hedelmiä.Puurokin maistu enemmin mutta ei enää,satunnaisesti suostuu syömään 5-6kk niitä purkkupuuroja. Kaikkia erilaisia vaihtoehtoja on koitettu.

Kipeenä ei nyt olla oltu että siitä johtuis.

Onko lapsonen vaan pieni ruokainen? Herkkuja kyllä söis :)

Syökö lapsi itse ruokansa?
Jos ei niin anna syödä sillä tuon ikäinen jo syö yleensä ihan ok itse.Omatoimisuutta.
Ja herkut pois,jugurtit sun muut pois ja kunnon ruokaa vain.

Meillä ei syödä välipaloja kun ne turhaan täyttävät masua.Lämmin ruoka kahdesti päivässä ja aamu sekä iltapuurot riittää.
LIsää öljyä lusikallinen ruokaan jos tuntuu ettei saa riittävästi energiaa taikka paino putoaa.

Voi olla että hampaiden tulokin voi tehdä lakkoilua,isoja hampuja voi tuon ikäiselle tulla suuhun.
tekee kipeetä..

Meillä temppuilaan joka syömisellä, ihan uhmaa vaan. nostan pois pöydästä kun alkaa temppuilla... Liekö sitten mitään apua, tuskin, mutta en viitti jokakerta turhaan tapella..

Meillä lapsi syö vieläkin huonosti (nyt on 2v 8kk)! Aamu- ja iltapuuron syö kyllä, päivällä ei juuri mitään! Välillä tosin päivällä syö ruisleipää ja/tai kurkkua tai omppua! Kotiruokaa tarjoan päivälläkin muttei syö, maistaa kyllä mutta siihen se jää! Kausittaista oli kun oli pienempi! Herkkuja ei syö, isänsä on tarjonnut mutta lapsi ei ota!

Alkuperäinen kirjoittaja k a t a:
Jos ei niin anna syödä sillä tuon ikäinen jo syö yleensä ihan ok itse.Omatoimisuutta.

Meillä ei syödä välipaloja kun ne turhaan täyttävät masua.Lämmin ruoka kahdesti päivässä ja aamu sekä iltapuurot riittää.
LIsää öljyä lusikallinen ruokaan jos tuntuu ettei saa riittävästi energiaa taikka paino putoaa.

Voi olla että hampaiden tulokin voi tehdä lakkoilua,isoja hampuja voi tuon ikäiselle tulla suuhun.
tekee kipeetä..

Tuotakin on koitettu ettei anneta sitten mitään ei niitä jugurttejakaan,mutta ei tuotta tulosta. Monta kertaa on mennyt niin että aamulla syö vähän jotain jugurttia tai niitä purkkipuuroja,weetabixiä yms.... Ruoka aikana ei kelpaa ruoka---> laitan nukkumaan ilman et syö mitään ja kun herää ja tarjoaa uudelleen ruokaa ei maistu vieläkään.

Yöllä eikä päivällä itke nälkäänsä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

tekee kipeetä..

Tuotakin on koitettu ettei anneta sitten mitään ei niitä jugurttejakaan,mutta ei tuotta tulosta. Monta kertaa on mennyt niin että aamulla syö vähän jotain jugurttia tai niitä purkkipuuroja,weetabixiä yms.... Ruoka aikana ei kelpaa ruoka---> laitan nukkumaan ilman et syö mitään ja kun herää ja tarjoaa uudelleen ruokaa ei maistu vieläkään.

Jos ei ole nälkä ennen unia sitten vielä...Jos koitat ettet tarjoa ennen unia tuota ruokaa ollenkaan...
NIin syökö itse??

Meillä 1,5 vee myös ja syö itse,mä siitä sivusta ajan sapuskaa myös suuhun.
Ja välillä kun syö huonosti mä oon sortunut siihen että annan katsoa kuvia esim lelulehdestä...
Sillä poika on laiha ja on pakko saada ruokaa alas.
Eli näin meillä oon ratkaissut vaikken tykkää yhtään että luetaan samalla... :ashamed:

Mut kun ei paina ees 10 kiloa vielä 1,5 veenä niin pakko vaan jostain tinkiä.

Tarjoa parempaa ruokaa? Meillä on vissi yhteys ruuan laadun kanssa syömiseen. Hyvää ja maukasta ruokaa kyllä menee... Mutta vaihteleehan lapsilla tuo ruokahalu.

Jugurtti oi ainakin meillä erittäin tärkeä maitotuote, kun itse maitoa meni todella vähän.

meillä stoppas kans 1,5v kohdalla syöminen.syö ite mutta vain osan.loput syötän mä ja on kertoja kun jemmaa vaan suuhun ruokaa eikä niele...siinä meinaa usko loppua.toinen lämmin ruoka meillä jäänyt välillä pois taikka välipala kun ei kerta kaikkiaan suostu syömään.maitoa menee kuitenkin reippaasti.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

tekee kipeetä..

Jos ei ole nälkä ennen unia sitten vielä...Jos koitat ettet tarjoa ennen unia tuota ruokaa ollenkaan...
NIin syökö itse??

Meillä 1,5 vee myös ja syö itse,mä siitä sivusta ajan sapuskaa myös suuhun.
Ja välillä kun syö huonosti mä oon sortunut siihen että annan katsoa kuvia esim lelulehdestä...
Sillä poika on laiha ja on pakko saada ruokaa alas.
Eli näin meillä oon ratkaissut vaikken tykkää yhtään että luetaan samalla... :ashamed:

Mut kun ei paina ees 10 kiloa vielä 1,5 veenä niin pakko vaan jostain tinkiä.

Niin lapsi osaa syödä myös itse ja aina sillä on oma lusikka ja itse sitten sivusta laitan ruokaa myös suuhun.Mutta eipä tuostakaan mitään apua ole ollut

Kiinnitä mahdollisimman vähän huomiota syömättömyyteen, jollei syö niin ei syö. Syö sitten kyllä, jos on nälkä. Laita lautasalle pieni annos, mahdollisimman houkuttelevasti tarjolle... Esim. siis värikäs annos.

Mä voisin varmaan kirjoittaa vaikka "romaanin" tästä aiheesta. Vanhin pojistamme oli pienenä aivan surkea syöjä... Lapselle ei kelvannut oikein mikään. Makaronivelli meni mukavasti, mutta kaikki muu oli yhtä tappelua. Mä tein vaikka ja mitä. Yritin houkuttelemalla ja myönnän että joskus meni hermotkin (ihan siitä syystä, että huolestuin kun ei ruoka maistu). Yritin mennä jopa niinkin, etten antanut pojan napostella päivällä mitään makeaa tai ylimääräisiä välipaloja. Ei niin ei. Poika osasi sumuttaa mua jo ihan pienenä. Haki kaikessa hiljaisuudessa muroja kaapista (tosi vikkelä liikkuinen poika, kiipeili "taitavasti"), suurta herkkua oli kanelikorput (niitä se salaa multa rouskutteli). Kaikkia herkkuja en jättänyt ostamatta muun perheen vuoksi, yritin kyllä laittaa ne niin ettei tämä poika olisi ilman lupaa niitä saanut, mutta osasi se ne löytää... Meillä oli kyllä se ihme, että poika pysyi hyvin neuvolan keskikäyrällä tai ainakin sen lähellä. Neuvolan terkan ilme oli mainio, kun tunnustin suoraan, että taitaa ne kanelikorput olla hyvää "ainetta", koska niillä noin hyvin kasvaa =)

Kaikki muuttui sitten ihan yhtäkkiä, kun poika aloitti eskarin. Oli toki pieniruokainen, mutta pikku hiljaa oppi kavereiden opastuksella ja kavereita "matkimalla" syömään. Nyt 8-vuotiaana syö ihan kuin muutkin, isoja annoksia. Onkohan sitten harrastuksilla jotain osuutta. Pelaa lätkää monta kertaa viikossa ja ruoka maistuu! Älä siis toivoasi heitä, jossain vaiheessa lapsesi varmasti oppii syömään. Itse huomasin silloin kun poika oli pienempi, että paremman tuloksen sai, kun lautaselle laittoi vähemmän ruokaa. Pojalle ei varmaan silloin tullut sitä kamalaa tunnetta, että pitääkö mun toi kaikki syödä...

Alkuperäinen kirjoittaja Apuva:
Meillä lapsi on enemmin syönyt ihan hyvin,joskus on toinen ruoka jäänyt mutta edes sen yhden syöny.Nyt on sitten ollut varmaan kohta jo kk verran että syö tooosi huonosti,saattaa mennä montakin päivää ettei syö kunnon ruokaa. sitten taas yhtenä päivänä syö ja taas lakkoilu jatkuu.

Jotain sitten pakko yrittää tarjota niin jugurttia syö ja hedelmiä.Puurokin maistu enemmin mutta ei enää,satunnaisesti suostuu syömään 5-6kk niitä purkkupuuroja. Kaikkia erilaisia vaihtoehtoja on koitettu.

Kipeenä ei nyt olla oltu että siitä johtuis.

Onko lapsonen vaan pieni ruokainen? Herkkuja kyllä söis :)

Meillä on tyttö on ollut vähä ruokainen toisinaan noin vuoden verran ja käyttäytyy samalla lailla ( ikää 2v ) kuin teidän muksu.