Miten sais lisää itsevarmuutta sosiaalisissa tilanteissa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Helmi S"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"Helmi S"

Vieras
Olen ollut neljä vuotta kotiäitinä, ja uudet sosiaaliset tilanteet on siis ollu aika vähissä. Kerhoissa on toki käyty ja harrastuksissa. Huomaan vaan, että olen nykyään epävarmempi uusissa sosiaalisissa tilanteissa, ja se näkyy olemuksestani, joka ei ole rento.

Nyt etsin töitä, ja työhaastatteluissa mun alalla etenkin on tosi tärkeää, että antaa jämäkän ja itsevarman ensivaikutelman. Eipä heru töitä, jos on haastattelussa silminnähden jännittynyt.

Mä pyrin käyttämään hyväkseni tilaisuudet treenata sosiaalisuuttani ja hakeutumaan tilanteisiin, joissa pitää tutustua uusiin ihmisiin. Oisko jollain antaa vinkkejä, miten muuten sellaista sosiaalista itsevarmuutta sais lisää - miten saisi itsensä psyykattua olemaan jännittämättä?

Hoida virastoasiat paikan päällä (jos järkevästi mahdollista) eikä puhelimessa/netissä

Olisko sopivaa vapaaehtoistoimintaa joka auttaisi?
Perhekerhot, uudet harrastukset?

[QUOTE="vieras";23714919]Hoida virastoasiat paikan päällä (jos järkevästi mahdollista) eikä puhelimessa/netissä

Olisko sopivaa vapaaehtoistoimintaa joka auttaisi?
Perhekerhot, uudet harrastukset?[/QUOTE]

Ollaan käyty kaikissa mahdollisissa perhekerhoissa, yhden uuden harrastuksen aloitin syksyllä. Niissäkin meni hetki ennen ku olo oli luonteva. Paljon enempään ei ole ajallisestikaan mahdollisuuksia, kun lapset on vielä pieniä.

Ärsyttää, kun annan itsestäni typerämmän vaikutelman kuin olen. Ja vaikka en omasta mielestäni jännittäisi ainakaan paljon, mielestäni juttelisin rentoja, niin todellisuudessa mun kehonkieli kertoo jännittämisestä.

No joo haastattelussa pitäisi varmaan näyttää parhaat puolensa, mutta äkkiä siinä työssä sitten nuo taidot harjaantuu. Itse olin nykyisen työn aloittaessani melko ujo ja hiljainen, mutta jo ensimmäsen vuoden jälkeen pomo kehui kehittymistäni asiakaspalvelussa.

Kiitos kommenteista!
Näytellä en okaan koskaan osannu. Siinäpä se pulma. :D
Pitääpäs tutkailla tota kurssitarjontaa. Mä olen opiskeluaikana harjoitellut esiintymistä paljonkin. Rapistunut sekin taito. Itsevarmuutta ei oo koskaan ollut liikaa, mutta näköjään nykyään entistä vähemmän.

Yhteistyössä