Hae Anna.fi-sivustolta

Miten saisi paksummat hiukset?

Viestiketju osiossa 'Kauneus ja kosmetiikka' , käynnistäjänä uusitukka, 03.04.2012.

1. uusitukka Vierailija

Hei!
    Olen 6kk ollut suoristamatta hiuksiani ja kohta viikon föönaamatta niitä pesun jälkeen.
    Pesen hiukseni joka päivä.
    Tuntuu, että hiukseni eivät ole paksuuntuneet 6kk sisällä.
    Olisiko teillä mitään neuvoa miten saisin hiuksistani paksummat?
    Jokin shamppoo, sinkki tai muu?

2. srsrfs Vierailija

Lisäilen vähäm kauraproteiinia shampooseen ja joskus muhittelen hoitoaineen seassa, ja hiukset tuntuvat paksuuntuneen. Tai ainakin jämäköityneen.

3. jepp Vierailija

saman tekee rakennepaikkaava shamppoo, mutta jos käytät liikaa tulee hiuksista kovat ja ne lopulta alkaa katkeilemaan...

4. Peukkuja Vierailija

Tarkista saatko tarpeeksi vitamiineja ruuastasi, onko päähahkasi kireä? Hiuksia ei tarvitse pestä joka päivä, itse pesen joka toinen päivä. Mutta jos liikut ja hikoilet on hiet pestävä pois.
    Muutokset näkyvät hiuksissa todella pitkällä viiveellä :vuosi, puolitoista. Älä lannistu. Lisäravinteena voisit kokeilla Biotiini Proteiini valmistetta, jota saa luontaistuote kaupoista ja luontaistuotteita myyvistä nettikaupoista. Söin kyseistä valmistetta kaksi vuotta joka päivä, ja hiukseni tuuhenivat niin että kampaajani huomasi jotain tapahtuneen! Mutta kuten sanottu tuloksia joutuu odottelemaan kauan.
    Nopeaa tuuhennusta saa lisäkkeillä, jotka kiinnitetään klipseillä omien hiusten joukkoon.
    Tietty hyvät ja laadukkaat tuuhentavat shampoo ja muotoilutuotteet saavat hiukset tuntumaan paksummilta.

5. desperate Vierailija

Moikka! Oon teini-ikäinen tyttö ja tällä hetkellä mulla on ihan kamalan ohuet hiukset. Mulla on aina ollut ohuet hiukset mutta nyt ne alkaa olemaan aivan hälyttävän ohuet!! Johtuu siis todennäköisesti siitä, että oon ne pilannut lukemattomilla blondauksilla ja surkealla ruokavaliolla. Nykyään oon oppinut niitä hoitamaan sen verran, että blondaan vain juurikasvun kun on tarve ja oon vähentänyt lämpökäsittelyä tai jos käytän suoristusrautaa tai fööniä niin aina on lämpösuoja. Ihan oikeasti joka ainut päivä mielessä pyörii vaan hiukset ja niiden oheneminen ja se masentaa kauheasti ja tuottaa hirveästi ylimäärästä stressiä ja kavereiden ja muiden ihmisten paksut hiukset vaan laskevat itsetuntoa entisestään. Oon jo vakavasti harkinnut kaljuksi ajamista ja sitten kasvattaa ne jälleen paremmiksi, haluaisin kuitenkin ensin yrittää paksuntaa niitä ilman, että lähtee koko tukka. Mulla siis pitkät puoleen selkään saakka olevat superohuet hiukset. Ruokavalio on siis ainut hiustenpelastus mahdollisuus enää, joten voisiko joku antaa vinkkiä mikä olisi paras mahdollinen ruokavalion mulle kun netistä ei näytä löytyvän mitään järkevää. (ja ruokavalion ei tarvitse laihduttaa kunhan vain jotenkin paksuntaisi hiuksia) kiitos! :)

6. Loudness Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    1
    Jos hiustenkasvu on oikeasti heikentynyt tai hiuksia lähtee, niin Priorin-kapselit voisi auttaa. Itselläni tehosi hyvin.
    Jos hiukset on luonnostaan ohuet niin silloinhan Priorin ei niitä paksunna, mutta esim stressistä, sairaudesta tai vitamiininpuutoksista aiheutuvaan hiusten ohenemiseen tehoaa.

7. -dida- Vierailija

Desperate, olet ilmeisesti pilannut sen kuten itse kerrot värinpoistolla (se blondaaminen) ja lämpökäsittelyillä. Et kertonut minkälaista sun hius on luonnostaan, oletan että ohuehkoa, suoraa ja maantienväristä? Sellainen hius tietysti pilaantuu helposti kaikesta käsittelystä ja värjäyksestä yms. Sinulla voi myös olla hiustenlähtöä (eli hiuksia putoilee tavallista enemmän) ja tietysti huonokuntoinen hius myös katkeilee normaalia enemmän sieltä alempaa. Tuhoa on siis kuontalossa monenlaista.

(Yhden) hiuksen ohuus ja hiusten laatu ovat perittyjä, eikä niitä voi helpolla muuttaa. Radikaali hiuksen luonnollisen värin, rakenteen ja mallin muokkaaminen kuluttaa hiusta ja vaatii paljon työtä sekä fyrkkaa. Kun antaa hiuksen olla sellainen kuin se luonnostaan on ja yrittää sitten katsoa että mihin sitä voi kehittää yhteisymmärryksessä pehkon itsensä kanssa, pääsee yleensä helpoimpaan ja parhaalta näyttävään ratkaisuun, joka myös antaa hiuksen voida hyvin.

Sinuna siis yrittäisin pitkän tähtäimen suunnitelmana päästä vaalentamisesta ja rankasta lämpöä vaativasta muotoilusta eroon kokonaan. Olet jo teininä onnistunut pilaamaan hiuksesi noin pahasti, joten ei sun hiukselle näytä sopivan tuo meno - kuvittelepa miten ohuet hiuksesi tulevat olemaan sitten aikuisena kun raskaudet ja ikääntyminen luonnostaan heikentävät hiusta ja vaalennus- sekä käsittelykertoja tulee tuhansia... huh huh.

Tän hetken tilanne on se, että koska se sun näkyvä (jo ulos kasvanut) hius on kuollutta ainetta, siihen et voi enää vaikuttaa ruokavaliolla. Ruokavaliota kannattaa noudattaa kuitenkin että se vielä kasvava hius saa parempia rakennusaineita. Niitä saat kun syöt rasvaista kalaa n. 2 kertaa viikossa, pähkinöitä, avokadoa, vihreitä vihanneksia yms. Voit myöt kokeilla onko apua biotiinistä tai ostaa sellaisen vitamiinipaketin hiuksia varten (Priorin, yms.) (aika kalliita vaan ovat).

Kun odottelet sitä parempaa hiusta sitä näkyvää pehkoa voi vaan hoitaa näyttämään hieman paremmalta. Suojaa hiusta kunnolla UV-säteiltä, ja nyt talven kynnyksellä tuulelta ja pakkaselta eli käytä aina huppua ja päähinettä. Lisäksi voit leikata latvoja kunnolla että pääset nopeammin eroon huonokuntoisesta hiuksesta. Suunnittele kampaus sen mukaan ettei tarvitse liikoja aineita käyttää eikä mitään muotoiluvehkeitä. Ja kasvata se oma väri esiin.

Kehitä myös hiustenhoitorutiinejasi.

Pesu: vähennä pesukertoja, älä käytä kuumaa vettä vaan pesuun kädenlämpöistä ja huuhteluun viilennä vielä vähän. Hiero päänahkaasi (evlyttää verenkiertoa) ja kuivaa erittäin hellävaraisesti, älä hiero käännä tai väännä (hius on herkkää katkeilemaan kosteana) - painele hellästi pyyhkeelllä enimmät vedet pois ja anna sen jälkeen kuivua luonnollisesti. Älä käuytä kampaa eikä varsinkaan harjaa kosteisiin hiuksiin. Muista myös kastella ja huuhdella hiukset ennen shampoota, ja huuhtele hiukset huolella lopussa.

Hiusten muotoilu: hanki se luonnonkarvainen harja. Mun mielestä pyöreä on kätsä, sillä saa pikkuisen muotoiltua hiusta. Kammassa pitää olla aika harva osa puoleksi, sillä kammataan aluksi pesun jälkeen. Kun hiukset on hoidettu hyvin ja leikattu ne kuivat osat pois, ei pitäisi karmeesti takkuja olla tässä vaiheessa selvitettäväksi. Jos on pakko saada hiuksiin ilmavuutta lämmöllä, käytä hiustenkuivajaa, ei mitään sellaista välinettä, joka laitetaan suoraan hiukselle. Ja käytä aina niitä suoijatuotteita. Nosta hiusten päälikerros toisella kädellä ylös, lisää muotoiluainetta sinne juureen ja puhalla miedolla lämmöllä. Käsittele siis alempi hius ja tuo päälihius eri tavalla, silloin siihen tulee hieman pöyheyttä. Harjalla voi varovasti kääntää latvoja, usein sellainen suomalainen hius joka on luonnollisen suora mutta pikkaisen taivutettu pehmeästi latvoista näyttää nätiltä. Pidä myös hiusta välillä ilman muotoilua jos pystyt. Nämä neuvot siis olettaen että lyhensit hiuksia kunnolla.

Jos pidät hiuksesi pitkänä, ne tuppaavat roikkumaan suorina ja tekevät tukasta ohuemman näköisen. Jos et leikkaa kunnolla latvoista, siellä on enemmän sitä kuivaa huonokuntoista hiusta, joka ei tahdo taipua minnekään. Jos pidät hiusta niin pitkänä että saat letin, letitä mummotapaan hiukset yöksi - se suojaa hiusta pikkuisen.

Tarkista hiustuotteesi, poista sellaiset käytöstä, joissa on alkoholia (alcohol, isopropyl yms.), se voi kuivattaa hiusta lisää ja ärsyttää hiuspohjaa. Tee silloin tällöin tehohoito: hanki jotain hellävaraista kosteuttavaa hiushoitoa pyyhekosteisiin tai kuiviin hiuksiin, anna imeytyä ja lisää hiuksiin kookosöljyä. Kiedo pää pyyhkeeseen ja jätä yöksi. Pese hiukset aamulla.

Öljy hoitaa hieman hiusta. Tosin hiuslaadusta riippuen hius voi imeä öljyä enemmän, jolloin hoidon jälkeen voi pari pesukertaa hiukset näyttää öljyisiltä ja roikkuvilta. Jos ekalla kerralla vaikutus on tämä, sitten seuraavilla hoitokerroilla lisätään öljyä vain latvoihin.

Shampooksi kannattaa valita tietysti sellainen jossa ei ole alkoholia eikä liikaa hajusteita. Eikä silikonia, koska se tekee suomalaishiuksista entistä suoremmat ja liurummat. Vahvat sulfaatit pesevät hyvin mutta myös pidemmän päälle riipivät hiuksen omaa suojakerrosta ja voivat kuivattaa päänahkaa. Hiuslaatua tietämättä on vaikea suositella shampoota, mutta itse käytän Urtekramin Hennashampoota, siinä henna hoitaa hiusta, rhassoul-savi sekä tuuheuttaa että hoitaa päänahkaa.

Toivottavasti tästä on jotain apua :)

8. Kaljuks Vierailija

Moikkamoi! Itse olen aina omistanut todella paksut hiukset ja se johtuu ihan siitä, että äiti leikkasi hiukseni kaljuksi, kun olin about 2 vuotias. Entiiä tehoaako, mutta leikkaa kaljuks ja käytä peruukkia sen aikaa ni eiköhä paksuunnu :Dd

9. HippiMikäHippi Vierailija

Itselläni on tyypilliset suomalaiset hiukset, eli ohuet ja vaaleat. Nyt olen tosin hennannut hiukseni ja ainakin se tuntuu, ehkä punaisen värin takia tuuheuttavan... Anyhoo minulla on pitkät puoliselkään ulottuvat suorat hiukset ja en käytä hiustenkuivaajaa, kiharrinta tai kemiallisia pesuaineita. Pesen hiukseni ekosooseilla ja illalla kun hiukseni ovat ihan melkein kuivat harjaan ne lapioharjalla pää ylösalaisin ja asettelen päälaen tuntumiin pikkumyy nutturan. Sellainen löyhä mytty. aamulla availen varovasti ja harjaan kevyesti. Päivällä kun tilanne sallii harjaan oikein kunnolla pää ylösalaisin luonnonharjasharjalla, jostain syystä se tekee hiuksistani sähköiset.
    Muuten hiuksia ei saa paksummiksi, ne on mitä kullekkin on annettu. Hyvä kampaus ja säännöllinen leikkauttaminen auttaa siinä, että hiukset näyttävät tuuheammilta kuin ovatkaan. Sampoosta ja hoitoaineesta kannattaa karsia ainakin silikoni, itse en edes tarvitse hoitoainetta. Hiukset voivat olla latteat liiasta hoitamisestakin, tai sitten siitä kemiallisesta pahoinpitelystä.

10. Tuttu juttu Vierailija

Hiuksen voi saada väliaikaisesti tuntumaan paksummalta shampoo-hoitoaine-muotoilutuote yhdistelmällä. Esimerkiksi Paul Mitchell Extra-Body-sarjalla.
    Kasvavaan hiukseen vaikuttaa ravinto ja päänahan verenkierto. Kireässä päänahassa on huono verenkierto ja silloni hiuksen ravinnon saanti on heikkoa. Myös sairastelut ja huono ruokavalio näkyy hiuksissa, tosin noin 3kk:n viiveellä. Esim.kesällä, kun on kuuma ilma ei ruoka maistu ja sitten syksyllä ihmetellään hiusten lähtöä. Elimistö ottaa ruuasta sen minkä tarvitsee ja loput (jos jää) saavat hiukset.
    Myös päänahan kunto olisi hyvä tarkistuttaa kampaajalla mikrokamera tutkimuksella. Se paljastaa onko päänahka rasvainen vai kuiva ja saat hoito-ohjeet.
    Mieti miten levität shampoon, länttäätkö sen aina tiettyyn kohtaan? Huuhteletko tarpeeksi hyvin shampoon pois? Kaksi kertaa niin pitkään, kuin hiusten pesemiseen käytetyn ajan.
    Levitätkö muotoilutuotteen päänahkaan? Sinne ne eivät kuulu, vaan hiuksen pituuksiin. Kokeile levittää muototuote pää alaspäin. Tällätavalla myös hiukset pitäisi huuhdella viimeiseksi ja viileällä vedellä.
    Ja hiusten kaljuksi leikkaaminen EI saa niitä kasvamaan erilaisimpina. Jos leikkaat kyntesi, eiväthän ne kasva vahvempina! Kuollutta ainetta (hiukset ja kynnet) ei voi muuksi muuttaa, mutta uuteen kasvuun voi vaikuttaa!
    Näissä ei auta muu kuin kärsivällisyys ja sinnikkyys.

11. O of U, (ei kirj.) Vierailija

...että jos hiuslaatusi on oikeasti ohut, ei sitä millään konstilla saa paksummaksi, ei vaikka mitä tekisit. Joillain kosmeettisilla aineilla saattavat hiukset tuntua paksummilta, mutta eihän se kauaa kestä, kun lopetat tuotteen käytön, hius palaa alkuperäiseen muotoon

12. Ohis Vierailija

...Ja hiusten kaljuksi leikkaaminen EI saa niitä kasvamaan erilaisimpina. Jos leikkaat kyntesi, eiväthän ne kasva vahvempina! Kuollutta ainetta (hiukset ja kynnet) ei voi muuksi muuttaa, mutta uuteen kasvuun voi vaikuttaa!
    Näissä ei auta muu kuin kärsivällisyys ja sinnikkyys.[/QUOTE]

Nyt et tainnut tietää ihan kaikkea. Kaljun jälkeen hiukset todellakin kasvaa vahvempana ja jopa kihartuu. Sellaiset Hardcore kiharat tosin on vaan sellaisille rajuimmille ja rohkeimmille Mimmeille.
    = Sytostaatti kiharoisata siis puhun :)

Sytostaattien jälkeen hiusten väri on inasen tummempi, ja kiharat. Wau. Enkelinkiharoiksi muut näitä korkkiruuveja kutsuu. Hiukset on ihanan helppo hoitoiset, kunhan pesee ja antaa kuivua. Ei tartte edes kammata :) Mitäpä pikku-pikku syövästä ja rankoista hoidoista, kun lopputulos näin komia. (mitäpä nainen ei kauneutensa eteen tekisi)

13. hyvä leikkaus Vierailija

Minulla on tyypilliset suomalaiset ohuet hiukset, jotka pesin myös joka aamu. Illalla ne menivät jo päätä myöten ja alkoivat näyttää likaisilta. Sitten menin kampaajalle Ranskassa ja valitin ongelmaani. Kampaaja leikkasi kohottavan leikkauksen, käski pidentää pesuväliä vaikka kuivashampoon avulla ainakin 3 vuorokauteen, koska hiuksista oli pesty kaikki ravinteet ja luontaiset tukiaineet pois liiallisella pesulla. Se sai myös päänahan rasvoittumaan nopeammin.

Parin viikon kuurin, siis pesuvälin pidentämisen aikana hiukseni muuttuivat tukevimmiksi ja paksumman näköisemmiksi. Nyt pesuväli on 3-4 vuorokautta lämpimään aikaa ja talvella pitempikin. Hiukset kiiltävät ja ovat hyväkuntoiset. Mutta aina pesun jälkeen laitan juuria tukevaa vaahtoa ja föönään hiukseni tuuheiksi. Jollen föönaa, hiukset menevät päätä myöten ja rasvoittuvat nopeammin.

14. takkupää Vierailija

Tangle Teezer-takkujenhoitoharja | HYVÄ OLO.COM
    tämä ei katko hiuksia ja ne paksunevat aika nopsaan

15. Ariannalii Vierailija

-Tyhmä.

16. hhius Vierailija

Synnytys

17. One of You T.L.K

Saadut tykkäykset:
    0
    Ravinto. Se, mitä syöt, näkyy hiuksissa! Minulla itselläni on ilmennyt jotain puutosta, koska hiukseni ovat haitulaa vain. Siis lukumääräisesti on todella runsaasti, mutta yksittäin hius on ohuen ohut. Eikä piimaan käyttökään vahvistanut hiuksia. Sitkoa on kyllä tullut hurjasti.

Mieheni mainitsi sipulin. Sipulissa on rikkiä, joka on tärkeä aine kynsille hiuksille että kaikelle.

No, aikani tuumittuani aloin käyttämään valkosipulia....
    Käytän 2 valkosipulin kynttä/päivittäin pieninä palasina suuhun runsaan nesteen kera. En pureskele niitä. Kolmas viikkoa menossa ja nyt jo erotan ripsien juuren, joka aiemmin oli ihan väritön.
    Sipulin rikki muodostaa sitä niin kuuluisaa keratiinia, joka on tärkeä aine hiusten ym. vahvistumiselle.

Hiusten ylenpalttinen lähtökin jo laantunut. Totta, lähtee normaalisti, muttei enää tupottain.

Se, että tulokset näkyvät viiveellä, johtuu hiusten kasvunopeudesta/uusitumisnopeudesta. Joskus pitää vain jaksaa malttaa odottaa tuloksia

Ja linkki vielä: Hiukset ? Wikipedia

Ja vielä tsemppiä yritykselle!

18. noh Vierailija

19. autan Vierailija

20. Samoja ongelmia Vierailija

Samoja ongelmia, tukka on kuivan lentävä ja lättänä. Annan laittaa raitoja n. 3-4 kertaa vuodessa, mutta kysymys, että voiko lakka tehdä hallaa hiuksille? Tällä hetkellä Tigin lakka käytössä.

21. Nalle Vierailija

Moi. Oon puoliks suomalainen ja puoliks azerbajanilainen ja kaikki sisarukseni saivat paksut hiukset ja vain mulla on ohuet. vähän ärsyttää, miten saisin kasvatettuu paksut, pitääkö juoda jotain geenejä?

22. vierailija Vierailija

23. kaisa5061 Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Last edited: 29.08.2019
Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome