Miten saisi tarhan henkilökunnan ymmärtämään...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Klonkku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Klonkku

Aktiivinen jäsen
07.03.2008
13 581
1
36
Miten lapsia puetaan...

Vanhassa tarhassa ei ollut mitään ongelmia, päin vastoin opin itse hoitajilta monia käteviä juttuja.

Mutta tää nykyinen :headwall: :headwall: :headwall:

Eilen oli pihalla +2 astetta kun hain lapsia tarhasta. Maa oli ihan märkä ja mutainen, mutta muksuilla ei ollut tietenkään kuriksia päällä, mutta toppa vaatteiden alla oli VILLAHAALARIT molemmilla :o Milläköhän ne kuvittelee, et lapset tarkenee oikeilla pakkasilla jos niille nyt jo tungetaan villahaalarit toppa pukujen alle?

Kuriksien käyttökin niillä on ihan hukassa. Jos olisivat eilen laittaneet kurikset, niin niiden alla olisi todennäköisesti ollut vain villahaalarit.... Joskus on poijalla ollut pelkkä ruskovillan valkoinen villahaalari päällä kun olen sen hiekkikseltä noukkinut mukaani :kieh:

Mutta viittaan moniin aikaisempiin ketjuihin ja väitän että kaikilla lapsilla pk:ssa on sellaiset vettäpitävät hienoudet päällänsä, että kuriksia ei enään tarvitä kun puvut niiiiiiin hyviä ja voi sitä "onnetonta" jolla sellaista pukua ei ole...

Alkuperäinen kirjoittaja äippä:
Alkuperäinen kirjoittaja Mahoton mirri:
Mä oon sitä mieltä et tarhassa tarhan tavalla.

ei se nyt noinkaan voimennä jos sielä tarhassa ei osata pukea... koita puhua siel tarhassa että sä koet eri tavalla ton pukemisen jne..

Oon kylä yrittänyt sanoa, mutta ei mene oikeen jakeluun :headwall:

Pitää vissiin seuraavaksi valittaa Pk:n johtajalle. Mä en oikeen sulata "tarhassa tarhan tavalla" ajatusta. Pitääkö muka sietää et lapset on hiestä märkiä kun haetaan kotiin? Kädet ja jalat on kyllä jäässä kun ei laiteta villasukkia eikä hanskoja.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti neljälle:
Mutta viittaan moniin aikaisempiin ketjuihin ja väitän että kaikilla lapsilla pk:ssa on sellaiset vettäpitävät hienoudet päällänsä, että kuriksia ei enään tarvitä kun puvut niiiiiiin hyviä ja voi sitä "onnetonta" jolla sellaista pukua ei ole...
No meilläkin tämmöset vedenpitävät haalarit, mutta olis ne kurikset silti ihan kivat, ettei tarttis haalareita koko ajan pyykätä. Toi puolitoista vuotias kun tykkää möyriä ihan kaikki kuralätäköt läpi. Eikä siinä, kyllä hlö-kunnalla pitäis olla sen verran ammattitaitoa, että talvihaalreiden alle ei tartte plussakeleillä villavaatteita. Eri asia, jos vielä vaikka vk-haalarit käytössä villavaatteiden kanssa.

Siis ettäkö ihan oikeasti villahaalari + kurikset on loistava yhdistelmä jos tarhassa ollaan sitä mieltä?
Eihän ne villahaalarit ny mikskään päällivaatteiks oo tarkotettu.
Aika outoa toi kuristen käyttämättömyys - jos vanhemmat on sellaset tuonu, ni eiköhän se sitä tarkota, että niit ois tarvis sit kans sen haalarin päällä käyttää?

Mä jemmaan villahaalarin reppuun jos en halua, että sitä puetaan pojalle.

Ja jos haluan, niin sanon aamulla lasta viedessäni että ulkopuvun alle voisi laittaa villaa, ja laitan villahaalarin pojan naulakkoon. Esimerkiksi eilen pojalla oli välikausihaalari päällä, ja sanoin että sen alle tarvitaan villahaalari. Jos pojalla poikkeuksellisesti on ei-vettäpitävä puku, niin silloin sanon että kurikset voi olla tarpeen jos on märkää. Jne.

Siellä on paljon lapsia, ja periaatteena on se, että vanhemmat laittavat lapsensa naulakkoon sen vaatekerran, jonka haluavat tälle puettavan. Joku kun haluaa villahaalarin toppapuvun alle nollakelilläkin, ja joku taas ei.

Alkuperäinen kirjoittaja Ninniliina:

Siis ettäkö ihan oikeasti villahaalari + kurikset on loistava yhdistelmä jos tarhassa ollaan sitä mieltä?
Eihän ne villahaalarit ny mikskään päällivaatteiks oo tarkotettu.
Aika outoa toi kuristen käyttämättömyys - jos vanhemmat on sellaset tuonu, ni eiköhän se sitä tarkota, että niit ois tarvis sit kans sen haalarin päällä käyttää?
Kuulostaa kyllä aika oudolta yhdistelmältä. :whistle:

Mä otan hakiessani villahaalarin tai muut paksut vaatteet kotiin :D
Tänään sanoin tarhas et pojalle EI tarvi pukea kuravaatteita tän hetkisen haalarin päälle.
Mä en pelkää likaa ja meil on toimiva pesukone ja muitakin haalareita :D
Sanoin et saavat pukea jos haluavat mut ei oo pakko.
Tietty jos vettä tulee kuin esterin p.....stä niin sit sadetakki asiallinen mut mitä siitäkin kun pysyvät sisällä jos vettä sataa.
Ymmärrän sen että pukevat kurikset kun on kuulemma niitä vanhempia jotka moittivat kuraisista haalareista.

Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Mä jemmaan villahaalarin reppuun jos en halua, että sitä puetaan pojalle.

Ja jos haluan, niin sanon aamulla lasta viedessäni että ulkopuvun alle voisi laittaa villaa, ja laitan villahaalarin pojan naulakkoon. Esimerkiksi eilen pojalla oli välikausihaalari päällä, ja sanoin että sen alle tarvitaan villahaalari. Jos pojalla poikkeuksellisesti on ei-vettäpitävä puku, niin silloin sanon että kurikset voi olla tarpeen jos on märkää. Jne.

Siellä on paljon lapsia, ja periaatteena on se, että vanhemmat laittavat lapsensa naulakkoon sen vaatekerran, jonka haluavat tälle puettavan. Joku kun haluaa villahaalarin toppapuvun alle nollakelilläkin, ja joku taas ei.

Vanhassa tarhassa ei tarvinnut antaa päivittäin ohjeita, niin en oo sellaseen oikeen tottunut. Tuossa ois kyllä ideaa. Nuo villahaalarit meillä on tarhassa aina sillä sillä lämpötila voi vaihdella päivittäin +5:stä -5:een :/ Poika kun nukkuu päikyt rattaissa niin silloin se villapuku on kans tarpeellinen.

Tää oli kyllä paras vinkki tähän asti - kiitos siitä :D

Yhteistyössä