K
käpy meni
Vieras
Hitto kun palaa taas vaihteeksi käämit ton ukon kanssa. Oli sitten kyse tupakalle menosta, ruuan laittamisesta, jonkun asian hoitamisesta tai virastossa asioimisesta, niin mies on ihan hirveä kuumottaja ja painostaja. Ihan oikeasti menee hermo kun kaikki pitäs aina tapahtua heti ja just nyt, ikinä et saa vaikuttaa omiin aikatauluihis tai suunnitelmiin ilman että toinen loukkaantuu. Ihan kaikki alkaen siitä että mies kysyy mennänkö tupakalle, pitäs tapahtua siinä silmänräpäyksessä kun hän kysymyksen esittää. Jos vastaan että joo, mennään ihan kohta, alkaa jäpättäminen että aina mua saa odottaa ja voisinko nyt jättää tekemäni asian kesken (loppuun tekeminen kestäis ehkä 30sek) jne. Eilen tein ruokaa ja käskin miehen huudella sitten kun perunat on kypsiä, että teen niistä sitten muussin. No, mies hetken päästä huusi että perunat ALKAIS olemaan. Vastasin että joo, tulen kun olen kirjoittanut [jonkun jutun] loppuun. Meni 10sek niin mies kirjoittaa mulle fb:n chatissa et "hei mites se muussi nyt". Voi perkele! Olen hakenut nyt kuukauden verran uutta työtä itselleni. Sen sijaan että lähestyisin yrityksiä sähköpostitse tai heidän omalla hakukaavakkeellaan, mies on sitä mieltä että mun pitäs marssia ihan paikanpäälle kysymään sitä paikkaa, ei riitä jos vaan odottaa s.postiin vastausta tai haastattelukutsua puhelimitse tms. Pitää kuulemma mennä paikalle ja vaatia vastaus heti. Tässä kylällä on yksi paikka josta ajattelin kysyä töitä, mutta aattelin itse että voisin soittaa sinne ensin ja kysyä josko voisin tulla juttelemaan aiheesta joku päivä (firmalla ei ole työnhakuilmoitusta missään esillä) mutta miehen mielestä mun pitäs vaan ottaa ja mennä kiireiseen yritykseen kyselemään ilman mitään ennakkovaroitusta. Nyt soitti jo kesken oman työpäivänsäkin että "no milloin oot menossa", ja kun vastasin etten tiedä niin hän alkoi höyryämään että voi tulla heittämään mut sinne (eli istumaan autoon näyteikkunan ulkopuolelle hänet tuntien), ja kun vastasin että e kiitos tarvitse sinne lastenvahtia mukaan, että pysyy nyt vaan siellä omalla työpaikallaan, niin sain vastaukseksi tuhahduksen "et sä aio ees mennä sinne".
Mä oon sata kertaa sanonut etten tykkää tuollaisesta ahdistelusta ja painostamisesta. Ja yhtä monta kertaa hän on väittänyt ymmärtävänsä asian ja luvannut yrittää rajoittaa hysteriaansa. Mutta viimeistään sitten seuraavana päivänä tollanen alkaa uudelleen, ensin pikkujutuista, ja lopulta jäkättää ja hoputtaa taas ihan kaikesta mitä teen. :headwall:
Kuinka siis miehelle voi ihan rautalangasta vääntää miltä tuollainen musta tuntuu, ja saada hänet tajuamaan että mä saan kyllä asiat hoidettua omalla tyylillänikin, etten tarvitse häntä siihen tönimään mua liikkeelle?
Mä oon sata kertaa sanonut etten tykkää tuollaisesta ahdistelusta ja painostamisesta. Ja yhtä monta kertaa hän on väittänyt ymmärtävänsä asian ja luvannut yrittää rajoittaa hysteriaansa. Mutta viimeistään sitten seuraavana päivänä tollanen alkaa uudelleen, ensin pikkujutuista, ja lopulta jäkättää ja hoputtaa taas ihan kaikesta mitä teen. :headwall:
Kuinka siis miehelle voi ihan rautalangasta vääntää miltä tuollainen musta tuntuu, ja saada hänet tajuamaan että mä saan kyllä asiat hoidettua omalla tyylillänikin, etten tarvitse häntä siihen tönimään mua liikkeelle?