Miten selittää lapsille miksi kaveriperhe tekee koko ajan ohareita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ei jaksa enää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ei jaksa enää

Vieras
Lapseni ovat kavereita erään ystäväni lasten kanssa mutta nyt ystävä on jatkuvasti jättänyt tulematta kun on sovittu jotain yhteistä menoa keskenämme lasten kanssa.

Ja minä kerta toisensa jälkeen keksin lapsille valkoisia valheita miksi ei taaskaan onnistunut kyläily tai muu.

Tiedän miten ikävää tollanen on! Meillä ei kerrota koskaan etukäteen eräiden ihmisten suunnitelmista meidän 2 v kun tiedossa on että ohareitahan ne tekee. Älytöntä toimintaa. Mä en tiedä miten ihmiset kehtaakin.

Meillä keskimmäisen lapsen kummitäti tekee jatkuvasti ohareita. En enää kerro esim. hänen kylään tulostaan ennen kuin ihan vasta kun on tulossa. Viime viikolla piti tulla viikonlopuksi (asuu kauempana ) enkä kertonut lapsele kuin vasta pe iltana että huomenaamulla sitten haetaan kummitäti junalta, oli tietysti innoissaan. No, puoli yhdeltätoista illalla tuli viesti ettei tulekaan. Great.

Alkuperäinen kirjoittaja nedra:
Älä kerro etukäteen vierailuista ennenkuin ne on varmoja.
Tätä olen yrittänyt, mutta liian monta viime hetken peruutusta on pilannut tämänkin.

Eikä sitä voi vaan istua kotona odottamassa kahvia keitellen että tulisivatkohan kylään.

Kyllä mäkin ekan oharin jälkeen lakkaisin kertomasta mitään etukäteen. eli jos ohari joku muu kuin että on pää paketissa jollakin, siis ei mitään kunnollista syytä vaan että vaan on kivempaa tekemistä tai ei jaksakaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Tätä olen yrittänyt, mutta liian monta viime hetken peruutusta on pilannut tämänkin.

Eikä sitä voi vaan istua kotona odottamassa kahvia keitellen että tulisivatkohan kylään.

no sitten varmaa lakkaisin kutsumasta kylään. jos ei kunnon syytä peruutukselle. sairastumiset jne. ymmärrän.

Miksi pitäisikään?Jos eivät ilmesty luvattuna aikana,niin ei teidän tarvitse olla sen jälkeen passissa.

Minä en voisi kyllä ihan rehellisesti kertoa, ettei toisia nyt kiinnostanut tulla. Lapsi menisi seur. kerralla kysymään suoraan heiltä, että miksei teitä kiinnostanut? :D Vaikka ihan oikein se heille olisi...
Tuo viime tipassa kertominen on ihan hyvä, mutta mulla on yksi sellainenkin kaveri joka saattaa perua vielä viime tipan jälkeenkin...

Ei meilläkään ole montaa täysin varmaa ihmistä. Jopa lasten isovanhemmat saattavat yhtäkkiä kiukutella ja olla tulematta vaikka ovat ensin ilmoittaneet. samoin lasten lähisukulainen masentuvaa laatua ja lähtö venyyt, jotenkin aikaansaamaton. ei voi siis luottaa täysin.
yksi kaveri on, joka on jämpti ja tulee kun on sovittu. hänen tulemiset ilmoitan etukäteen ja niitä on kiva odottaa.

älä suostu enää tanssimaan heidän pillinsä mukaan. Älä sovi sen kanssa mitään.

Alkuperäinen kirjoittaja ohje:
älä suostu enää tanssimaan heidän pillinsä mukaan. Älä sovi sen kanssa mitään.
Niin, ilmeisesti se on aika hylätä tämä ystävyyssuhde. Hän oli hyvä ystävä aikansa mutta nyt alkaa mennä liiallisuuksiin.

Kyllä, minä olen liian kiltti, koska en halua aiheuttaa hankaluuksia muille.

Yhteistyössä