M
minä85
Vieras
Olen 6 kk vanhan pojan äit ja minulle diagnosoitiin 3 viikkoa sitten vakava synnytyksen jälkeinen masennus. Käyn säännöllisesti viikoittain psykologilla ja olen käynyt lääkärillä mielialalääkityksen vuoksi. Nyt olisi tarkoitus lopetella imetystä, että saan lääkityksen käyntiin. Joka sekin tuntuu todella haikealta ja pahalta. Olen edelleen hyvin masentunut, enkä tiedä miten selviän. Minulle meni jo mennellä viikolla paremmin ja ensimmäisen kerran kuukausiin tunsin jopa hetkittäistä iloa. Minulla on viha-rakkaussuhde poikaani. Saan voimakkaita paniikkikohtauksia kun asiat eivät mene kuten haluan. Minua ahdstaa ja itken useita kertoja päivässä. Haluaisin pois, jonnekin missä voisin vain olla, nukkua. En halua aamulla herätä uuteen päivään, olen väsynyt, vaikka nukkuisinkin. Ainoa mikä saa minut aamulla ylös on hymyilevä poikani, hänen vuokseen jaksan. Välillä tunnen kuitenkin suurta vihaa häntä kohtaan. tuntuu kuin hän tahallaan olisi itkuinen, kiukkuinen ja mahdollisimman hankala. Joudun usein miettimään monta kertaa etten menetä malttiani ja jätänkin pojan usein itsekseen paikkaan jossa ei voi satuttaa itseään ja lähden muuhun huoneeseen. Ahditus ja pahaolo on niin voimakas, että tekisin mitä vain saadalkseni sen loppumaan. Usein kärsin itsetuhoisista ajatuksista, koska minulla on niin paha olla. Olisihan se vaihtoehto saada tuska loppumaan. Haluan entisen elämäni takaisin, olen nykyisin ryysyläinen likasine hiuksineni. Kuljen verkkareissa, tuulipuvussa ja työntelen vaunuja. Kotini on linnani ja olohuone työpaikkani. Olen niin lopussa, väsynyt. Minusta tuntuu ettei tämä helpota ikinä. Eilenillall romahdin taas täysin mieheni ja lapseni edessä. Itkin ja halusin pois, ihan mihin tahansa kunhan minulla ei olisi niin paha olla. En pysty syömään, en nukkumaan. Olen vihainen kokoajan, inhoan itseäni, miestäni, vauvaamme, elämää, kaikkea. En halua lähteä kotoa pois, mutta inhoan olla täällä. Tänään olen saanut itkukohtauksen jo kolmesti ja joutunut jättämään vauvan itkemään kerran ja vain voimattomana katsonut vierestä, itkenyt itsekin. Mieheni pelkää jättää minut yksin päivisin vauvan kanssa ja soittaa usein. Jaksan vain laskemalla tunteja hänen tuloonsa tai vauvan seuraaviin päiväuniin.
Miten selviän? Kuinka jaksan odottaa, että toivun kun jokainen päivä tuntuu ylitsepääsemättömän raskaalta?
Miten selviän? Kuinka jaksan odottaa, että toivun kun jokainen päivä tuntuu ylitsepääsemättömän raskaalta?