miten selviän tästä elämäntilanteesta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja masentunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

masentunut

Vieras
eli miesystäväni jätti minut vasta, ero tuli minulle täytenä shokkina ja elämä on nyt niin vaikeaa kuin olla ja voi. masennus, stressi, yksinäisyys jne.

toinen asiani, miten saan uusia ystäviä?
kävin juuri puhelinluetteloni läpi ja huomasin että minulla ei ole ystäviä, eikä kavereita juuri lainkaan. osa asuu muilla paikkakunnilla, mutta täällä lähellä ei ole kuin 1 tosi ystävä ja 1 olen tutustunut mieheni kautta, mutta emme ole vielä ns ystäviksi asti päässeet, vielä kavereita.

miten tästä erosta pääsee parhaiten ohi ja miten saan uusia ystäviä?

harrastuksia minulla ei ole ja ei kyllä ole niille aikaakaan, koska minulla on lapsi joten pääsy harrastuksiin on minimissä.

tein masennustestin, siis ei mitään internetin testejä vaan oikean testin, olen keskivakavasti masentunut, joka johtunee erosta, koska ennen eroa asiani olivat niin hyvin kuin ihmisellä voi olla.

Alkuperäinen kirjoittaja plääh:
mulla pisti silmään tuo, ei mitään internetin testejä sillä saman testin ne tekee lääkärissä ku becki netissä :/

en tiedä mitä testejä internetissä on, mutta ajattelin vain että täältä ei kunnon testiä löytyisi

Alkuperäinen kirjoittaja masentunut:
mulla pisti silmään tuo, ei mitään internetin testejä sillä saman testin ne tekee lääkärissä ku becki netissä :/

en tiedä mitä testejä internetissä on, mutta ajattelin vain että täältä ei kunnon testiä löytyisi

http://www.tukiasema.net/gallup/default.asp?gallupID=19 tuossa sama becki mitä lääkäri käyttää paperisena

Alkuperäinen kirjoittaja masentunut:

http://www.tukiasema.net/gallup/default.asp?gallupID=19 tuossa sama becki mitä lääkäri käyttää paperisena

tuon tein

Alkuperäinen kirjoittaja Smeagol:
kun mä olin masennuksessa pahimmillani, ni en jaksanu edes miettiä kavereita. tais olla puolen vuotta melkeen kaikkiin "välit poikki"

minä taas kaipaan ystäviä lähelleni, on niin orpo olo yksin ja tulen hulluksi kun ei ole ihmistä kenen kanssa jutella.

Masennus on sairaus, johon haetaan hoitoa. Et sinä jättäisi diabetestakaan hoitamatta tai vaikka syöpää. Jotta jos et ole vielä masennukseesi hakenut ammattiapua, sun täytyy tehdä se nyt. On sekä sinun itsesi että lapsesi kannalta täysin edesvastuutonta jättää masennus hoitamatta.

Toinen juttu on se että miten tehdään / kautta saadaan uusia ystäviä. Tove Jansson kirjoitti aikoinaan että "Kuka lohduttaisi Nyytiä ja sanois "ei kukaan sua huomaa, ellet itse mene mukaan".

Testin mukaan olen vakavasti masentunut, ja stressitaso on 10... Ja pitää paikkansakin...

Mullakaan ei ole ystäviä. Suurin osa jäi taakseni tuossa joskus 10 vuotta sitten kun ex mieheni tapasin ja aloitin vuorotyöt. Hiukan ennen eroa tajusin että olen yksin. ei ystäviä ei mitään... Töissä olin ja kamuja sieltä sain, en ystäviä. Sit jäin kotin 3 vuodeksi hävis loputkin kamut. Yksin lasten kanssa päivät pitkät.... Sairaus päälle... Talous kuralla... Mies on ja lapset... Mutta ei muuta.. Eikä mustakaan ole jäljellä kuin harmaa varjo siitä mitä olin suhteen alussa, 5 vuotta sitten... Haamu vain... Tosin ei kukaan tällaisen kanssa halua edes ystävystyä kun olen tässä kunnossa... Tai no ulos päin näyttää hyvältä, mutta yksin vaan itken.....

mietin tässä juuri että lähdenkö yksin baariin vai laitanko nukkumaan?
voiko baarista saada uusia tuttavia, siis kunnon tuttavia, ei mitään yhdenillan juttuja?

Siis kyllä naisten kanssa voi baarissa jutustella samoin kuin miesten. tosin sitten täytyy valita baari sen mukaan. ei kannata ängetä sinne kuumimpaan biletysmestaan. Ennemmin joku pubityyppinen. Ja kyllä mieheistä se sit huomaa kuka yrittää kähmiä ja kuka juttelee. Ja toisaalta vaikka oliskin joku yhdenillan juttuseura, mitä se haittaa? Paremi sekin kun ei mitään, eikÖ?

Alkuperäinen kirjoittaja kielonmarja:
Ei välttämättä kannata tossa mielentilassa lähtä yksin baariin.Voi vetästä helposti överiksi.
Mää olin testin mukaan vakavasti masentunut,siltä kyllä tuntuuki.Tunti kerrallaan eteenpäin :hug:

minä tiedän onneksi rajani, milloin olen liian humalassa ja milloin en tai ainakin uskon tietäväni.

tässä päätin että lähden käymään baarissa mutkan, löytyi sieltä sitten uusia tuttavia tai ei. mutta se kyllä on tosi että eihän sitä keneenkään tutustu jos ei missään käy :)

Yhteistyössä