Miten selviän uudesta masennuksesta??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apua
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

apua

Vieras
Minulla diagnosoitiin keskivaikea masennus viime keväänä ja kiitos cipralexin ja pitkän kesäloman aloin toipua siitä. Olen jo muutaman kuukauden voinut ihan hyvin ja nyt lääkitys päätettiin purkaa. Syön siis vielä minimiannosta cipralexia. Nyt sitten sattui töissä hankala tilanne, jonka johdosta pomoni käyttäytyi varsin epäasiallisesti ja haukkui minut päin naamaa. Tämä taisi olla minulle liikaa ja nyt olen taas ollut pari päivää itkuinen ja allapäin. En tiedä miten selviäisin uudesta masennuksesta ja pitäisikö lääkitystä kuitenkin jatkaa... Vai pitäisikö katsoa, jos tämä menee itsekseen ohi? Onko kellään kokemuksia masennuksen uusiutumisesta?

että voisiko auringonvalon vähyydellä olla myös vaikutusta asiaan? Oletko koskaan ajatellut asiaa? Itselläni masennustausta ja -taipumus, toivottavasti ei koskaan enää iske päälle kunnolla! Mutta myös minä otan asiat raskaasti, aika pienikin juttu voi suistaa alakuloon ja stressiin.

Lääkitys aiottiin lopettaa, koska olin jo mielestäni toipunut masennuksesta, nyt kuitenkin tuo yksi vastoinkäyminen sai minut taas suistumaan raiteiltani. Ja varmasti tämä pimeä aikakin vaikuttaa mielialaan. Harmittaa todella, en missään nimessä halua jäädä sairaslomalle. Itku kurkussa olen istunut pari päivää töissä, mutta yritän sinnitellä esimieheni edessä. En millään voi myöntää hänelle, että tuo episodi sai minut tälläiseen tilaan......

Yhteistyössä