Hae Anna.fi-sivustolta

Miten selvisitte erosta?

Viestiketju osiossa 'Avioero' , käynnistäjänä Surku85, 22.03.2018.

1. Surku85 Vierailija

Mulla on edessä ero. Minä lähden pitkästä "turvallisesta" suhteesta eli periaatteessa puitteet ok, mutta minä en vain enää rakasta miestä. Toki eron syynä muutakin kuin rakkauden puute eli viime vuosina myös miehen käytös välillä hyvinkin ärsyttävää, mutta toki vikaa on minussakin.

MUTTA nyt mies syyllistää minua lähdöstä ja mulla alkaa oikeasti loppua jaksaminen hoitaa asia loppuun.

Miten te olette selvinneet erosta?

2. vierailija Vierailija

Keskityt nyt toistaiseksi hoitamaan käytännön asiat järkevästi ja harkiten. Nukut riittävästi ja ulkoilet sekä syöt kunnolla. Siis pidät itsestäsi huolta ja jätät murehtimatta etukäteen mitään. Miehen puolesta et murehdi, sillä aikuisella on vastuu itsestään teillä kummallakin.

Kun ero on toteutunut, pidät sapattivuoden riennoista ja uusista ihmissuhteista. Se tekee enemmän kuin hyvää! Sinä aikana oma pää sopeutuu tilanteeseen ja mieli vapautuu, asiat alkaa nähdä selkeästi uusista näkökulmista. Tällä reseptillä, jonka itselleni annoin, kaikki meni hyvin. Saman neuvon olen antanut jo muutamalle muullekin ja jokainen on sanonut, että kaikkien neuvojien joukosta se on ollut se auttava neuvo.

3. vierailija Vierailija

Höpö. Exäni hyppäsi suoraan uuteen suhteeseen ja hyvin hällä näyttää menevän. :D

4. petetty Vierailija

Mun eukko näyttää selvinneen oikein hyvin. Ensin hän petti ja huorasi selän takana vuosikausia, tämän uuden ja ihanan miehen kanssa. Sitten he yhdessä kieroilivat ja nyhtivät eron myötä ison osan yhteisestä omaisuudestamme itselleen. Sen jälkeen lapsemme myrkytettiin mua vastaan ja he aloittivat valehtelukampanjan mun maineeni pilaamiseksi.

Elikkäs rehellisen eron sijaan paskaa ja kostoa kehiin.

5. vierailija Vierailija

otti päähän miehen käytös ja kohtelu mua kohtaan. En jaksanu olla tiskirätti. Onneksi lähdin. En oo koskaa ollu näin onnellinen, edes hääpäivänä.

Puolen vuoden odotus oli kamalaa, sen jälkeen ku paperi tuli luukusta että avioero on nyt tässä ni vasta helpotti.

6. Hyvin on mennyt Vierailija

Kun ohjat ovat omissa käsissä, hyvin menee. Lähtöasetelmat olivat meilläkin kuten aloittajalla, eli minä olin se paha, joka en halunnut jatkaa, vaikka "meillähän on kaikki hyvin". Hänen kannaltaan kyllä, mutta minun ja lasten kannalta katsottuna ei todellakaan!

Parempi tutussa helvetissä kuin tuntemattomaan- sanonta ei pidä paikkaansa.

7. vierailija Vierailija

Päivä kerrallaan, askel kerrallaan ja hyvä siitä tulee. Kirjallisuuttaa aiheesta löytyy jonkun verran ja itseä ainakin on helpottanut lukea muiden kokemuksia erosta. Täältä löytyy blogi jossa kokemuksia erosta https://thefallkuinkaselvitaerosta.wordpress.com

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri