Hae Anna.fi-sivustolta

Miten selvisitte..pettymyksestä, kun mies ei pidä lupauksia ja valehtelee

Viestiketju osiossa 'Ihmissuhteet' , käynnistäjänä vierailija, 08.11.2018.

1. vierailija Vierailija

Rakastuin 4 vuotta sitten sydänjuuriani myöten mieheen, joka oli aivan upea ja ihana ja kaikkea, mitä toivoa saattaa. Ensimmäisen vuoden jälkeenkin vielä oli mukavaa ja toisenakin vuotena menin vielä aivan sokeana rakkauden huumassa ja uskoin, että elämäni mies on tässä.

Sitten pikku hiljaa huomasin, että mitään varsinaista yhdessäoloa tai häitä ei koskaan tule tulemaan, vaan hän tarvitsi vain sänkykumppania ja työntekijää... joten olinkin vain käyttöesine...

Itkin paljon kotona yksin, mutta yhä uskoin kaikkeen hyvään... Kunnes sitten en enää jaksanut, tein paljon töitä ja näin häntä päivittäin... Lähdin töistä ja pikku hiljaa, kun hän ensin varmistui siitä, että sai kunnollisen tehtävien jatkajan, niin siitä se lopun alku lähti lopullisesti...

Täysin kylmää ja laskelmoivaa. Yht´äkkiä olinkin täysin hyödytön... ehkä minusta ei ollut enää hyötyä...ehkä aloin olla tylsä..ehkä en enää jaksanut odottaa kotona yksin, milloin hänelle sopii tulla tunniksi ja kadota viikoksi... ehkä en enää jaksanut odotella, milloin hänestä jotain kuuluu.

Sitten hän keksi alkaa syytellä minua muista suhteista, vaikka minulla ei ollut koskaan ketään muuta- olin aivan umpirakastunut. Loukkasi koko ajatus.

Olen tehnyt surutyötä viime vuoden loppuvuodesta. Loppurysäys surutyössä alkaa olla käsillä.
    Miten ihmeessä olin niin helvetin sokea niin pitkään.....ja miten ihmeessä jaksoin uskoa ja toivoa?

Onko muilla kokemuksia.....miten saitte elämäänne jotain muuta ajateltavaa ja iloa, miten nousitte tällaisesta suosta....?

2. Aika parantaa Vierailija

Uskon hyvin, että olet lyöty ja maassa tuollaisen pettymyksen jälkeen.
    Jos sinusta tuntuu vieläkin siltä, että elämä pysähtyi tuohon kokemukseen etkä näe ympärilläsi olevaa muuta, hakaudu terapeutille. Varaa aika terveyskeskuksesta, saat lähetteen eteenpäin.

Me rehelliset ja toisistamme hyvää ajattelevat emme osaa olla varautuneita tällaisiin ihmisiin, kuin tuo mies oli. Heille ihmiset ovat välineitä oman edun tavoittelussa. Ole onnellinen itsestäsi, että et kuulu siihen joukkoon! Sinua käytettiin hyväksi loppuun saakka, tuskin annat vastaavan koskaan toistua, vaan tunnistat merkit.

Aika on hyvä lääke sydänsuruihin ja pettymyksiin. Se arpeuttaa aina haavat. On itsellemme hyväksi, jotta olla kiirehtimättä liikaa, mutta siinäkin pitää muistaa kohtuus, jotta ei jää lannistuneena makaamaan ja märehtimään pettymystä ja omaa huonommuuden tunnettaan. Sinun olisi aika päästä jo valoisalle puolelle, joten kaiva itsestäsi voimavarat ja soita sinne terveyskeskukseen.

3. vierailija Vierailija

Kiitos, järkytys on vieläkin läsnä ja pettymys. En vain jotenkin ymmärrä tapahtunutta. Mietin, että osaakohan edes terveyskeskus auttaa asiaa, ehkä märehdin tämän yksin ja sitten jatkossa en enää ikinä päästä tällaista tapahtumaan.

4. vierailija Vierailija

Vanha sanonta sanoo:
    "Rakkaus on sokea, avioliitto avaa silmät."

5. vierailija Vierailija

Terveyskeskuksella ei todellakaan ole rohtoa vaivaasi, mutta sitä kautta saat ehkä lähetteen taholle, joka voi auttaa, tarkoitan terapiaa tai vertaistukiryhmää, jossa puhua ja saada näkökulmaa asioihin. Oman pään sisässä käsittely ei aina ole riittävän avara tila.

Minä olen vaikeassa pettymyksessä kirjoittanut kirjeitä sille henkilölle, jota haluan puhutella, mutta joita en lähetä. Siinä voi myös syyttää ja kiittää, osoittaa tunteitaan vapaasti, purkaa koko sisikuntansa. Siten puin ja pohdiskelen, märehdin ja kuinka ollakaan, lopultakin samalla huomaamattani löydän ne avainasiat. Ihmeesti se on auttanut vapautumaan taakoista, jotka ovat olleet raskaita kantaa. Sitä voisi kutsua vaikka poluksi oman itsensä ja itsenäisyyden löytämiseksi, varmuudeksi ja selkeyttäjäksi. Kokeilepa sinäkin sitä, jos et halua puhua tilanteesta kenenkään kanssa kasvotusten.

Sinua on selkokielellä sanottuna kusetettu ihan viimeisen päälle. Jatkossa tiedät jo, että liian ihana ei ole totta. Vaikeuksista oppii ja saa arvokasta kokemustietoa, jotta osaa suojella itseään myöhemmin. Olet vielä tulevaisuudessa kiitollinen, että tämä tarina loppui nyt, kun muita sitomuksia ei ole.

Päivä paistaa vielä, pidä itsestäsi hyvää huolta. Auringonvalo lisääntyy, ole ulkona, lepää ja syö hyvin, vaikka se vaatiikin hieman ponnistelua. Sillä reseptillä on takuuvarma vaikutus.

6. vierailija Vierailija

Kiitos Sinulle näistä erittäin hyvistä sanoista ja käytännöllisistä neuvoista:). Minua todellakin kusetettiin oikein viimeisen päälle, ja vieläkin jotenkin ajattelen, että se ei ollut tarkoituksellista hänen puoleltaan. Mutta pakkohan sen oli olla.
    Tässä on työtä, ja oma pääkoppa ei tosiaan ole tarpeeksi avara tila asian käsittelylle, kun sydämen tuska sekoittaa viimeisetkin järkevät ajatukset.

Kokeilin tuota kirjoittamista tässä viime viikolla jo itsekseni, kun tarvitsin helpotusta, itse asiassa laitoin hänelle paljon viestejä, kirjoitin päivän mittaan aina, kun mieleeni tuli jotakin. Ja nyt on jo helpottanut. Asiat jotenkin jäsentyivät. Ja se julmuus, miten annoin itseäni kohdella, on konkretisoitunut.

KIITOS:)) PALJON:) SINULLE

7. vierailija Vierailija

:) :) Onneksi en ollut naimissa:):) sain niin huonoa kohtelua jo monta vuotta ennen sitä, että ehdin jo mennä niin huonoon kuntoon, että tiesin, että henki lähtee, jos jään. Avioerolta tämä silti tuntuu. ERO kuin ero.

8. vierailija Vierailija

Hei. Katso kiitosviestini tässä ketjussa Sinulle. Olet huippu:) Kiitos paljon.

9. Kiitos!! Tavallinen elämänkoulun opistossa koulittu immeinen olen, mutta se on osoittautunut parhaaksi kouluksi.
    Olet näemmä jo oivaltanut sen, mitä reseptilläni tarkoitin. Se siis toimii ainakin sinulle ja minulle.
    Kannustukseksi kerron, että omat kokemukseni opettivat ja kasvattivat todella paljon. Kaikesta huolimatta olen niistä kiitollinen nyt. Nykyinen elämänkumppanini, joka tuli vastaan n. 4 vuoden kuluttua erosta, on vastakohta edelliseen ja todella hyvä mies, jota voin kunnioittaa ja rakastaa syvästi vielä 30 vuoden yhteisen elämän jälkeenkin.

Näen valon pilkistävän jo seinän raosta sinullekin.

10. vierailija Vierailija

:) :) :) kiitos

11. vierailija Vierailija

Tyyppi saattaa olla psykopaatti, eikä ehkä aina ymmärrä tekojaan tavallisen ihmisen tavoin, ehkä siksi vieläkin ajattet ettei hän tarkoittanut tehdä niin pahaa kuin teki. Psykopaatti ei pysty näkemään asioita toisen kannalta, hänellä ei ole kypsyyttä siihen. Tuo, että suhteen alussa on mitä ihanin ja että sitten muuttuu täysin päinvastaiseksi, on hälyyttävää. Tuossa vaiheessa uhri usein sekoo ja alkaa ehkä syyttelemään itseään, kun ei löydä mitään järkisyytä toisen täydelliseen muutokseen. Saat järkisyyn, jos opit tuntemaan miten psykopaatti käyttäytyy. Jos jää kiinni psykopaattiin, niin siinä saattaa käydä todella huonosti jos odottaa tältä normaalia käytöstä. Opettele tunnistamaan psykopaatti, jotta et jää toista kertaa kiinni samanlaiseen. Älä syyttele itseäsi, jos jäit kiinni tuohon ihmiseen, ethän sinä tiennyt millainen hän oli todellisuudessa. Tsemppiä.

12. vierailija Vierailija

Hei. Nykyisin voin koko ajan paremmin, en enää edes aloittaisi mitään suhdetta hänen kanssaan ja ihmettelen, miten sokea olin.
    Nyt olen tyytyväinen ja iloisempi jokaisena päivänä kun ei enää tarvitse murehtia sitä, mitä miehen mielessä liikkuu tai on liikkumatta. Ymmärsin, että olen arvokas. Minun ei tarvitse roikkua ihmisessä, joka ei välitä minusta.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri