Miten selvitä siskon erosta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sisar
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Sisar

Vieras
Siis vaikka asia ei suoranaisesti minulle kuulukaan, olen ihan rikki, koska siskoni ja hänen avomiehensä erosivat. Itkettää ihan hirveästi, sillä mies oli meille perheenjäsen ja todella tärkeä ihminen. Tietenkään en aio häntä hylätä eronkaan jälkeen, vaan toivottavasti näemme häntä mahdollisimman usein. Siskoani ero ei tunnu hetkauttavan, eikä toivoa yhteenpalaamisesta kuulemma ole.

Mies oli hyvä tyyppi, eikä tehnyt siskolleni koskaan mitään pahaa tai väärää. Ihan unelmamies siis. Tunnen lähinnä raivoa siskoani kohtaan, vaikka ehkä hänkin kaipaa tukea. En vaan voi tukea häntä, sillä heidän eronsa sattuu muhun niin kovin. :(

(Ja kettuilijoille jo etukäteen tiedoksi, minulla on ihan omakin mies enkä ollu rakastunu tai ihastunu tuohon siskoni mieheen. Mutta oli niin upea tyyppi, että suruttaa väkisinkin.)

Alkuperäinen kirjoittaja cothis:
Turha sitä on surra, siskollas on alkamassa oivat ajat B)

Näin mä ajattelisinkin, jos kyseessä olisi ystäväni ja tämän miehen ero.
Mutta en voi käsittää siskoni ratkaisua, ja olen siitä jostain syystä katkera, vaikka minun kai pitäisi olla puolueeton - tai vähintäänkin siskoni puolella.

Alkuperäinen kirjoittaja AnnaManna:
ulkopuolisille ei aina kaikkea kerrota.. ei "unelma-suhteesta tai unelmakumppanista" erota ihan vaan huvin vuoksi.. et taida tietää kaikkea.

Mutta kun mä tiedän tarkalleen miten asiat on, siitä nyt ei ole kyse, että ois joku pinnan alla hullusti. Tai no mä veikkaan, että siskoni on jonkun toisen ukon perään, tuskin muuta selitystä on.

Siks vituttaa koko sisko vielä enemmän, ja surettaa tämä "ex". :(

sisko osaa elää omaa elämää ja ihan kaikkea ei välttämättä voi tietää vaik kuin läheinen oisi. on asioita joista ei puhuta kellekkkään. varmaan hyvät syyt erota, tuskin huvikseen eroo.
Hiukan nyt käyttäydyt lapsekkaasti jos et pysty siskoa tukemaa ja oot hälle vihainen.

Alkuperäinen kirjoittaja jospa se :
sisko osaa elää omaa elämää ja ihan kaikkea ei välttämättä voi tietää vaik kuin läheinen oisi. on asioita joista ei puhuta kellekkkään. varmaan hyvät syyt erota, tuskin huvikseen eroo.
Hiukan nyt käyttäydyt lapsekkaasti jos et pysty siskoa tukemaa ja oot hälle vihainen.

Olen ihan vapaasta tahdostani vaikka sataprosenttisen lapsekas, mutta heidän eronsa riipaisee kovin. Jotenkin tuntuu tyhjältä, ettei ole siskon avokki täällä (ovat usein meillä) ja niin edelleen... Ettei ole enää osa meidänkään elämää.

Sisarusten puolisot tulee ja menee, on nuita nähty. Ei niihin kannata liikaa kiintyä.

Ja huom! Sukulaiset ja läheiset ovat maailmassa mm. sitä varten, että kun SINÄ olet rikki ja polvillasi, he pitävät päänsä kylmänä ja keskittyvät pitämään sinut järjissäsi, tukevat sinua. Joten: ota lusikka kauniiseen käteen ja tue siskoasi. Itse tulet tarvitsemaan hänen tukeaan vielä vuorostasi.

Alkuperäinen kirjoittaja Sisko kanssa:
Sisarusten puolisot tulee ja menee, on nuita nähty. Ei niihin kannata liikaa kiintyä.

Ja huom! Sukulaiset ja läheiset ovat maailmassa mm. sitä varten, että kun SINÄ olet rikki ja polvillasi, he pitävät päänsä kylmänä ja keskittyvät pitämään sinut järjissäsi, tukevat sinua. Joten: ota lusikka kauniiseen käteen ja tue siskoasi. Itse tulet tarvitsemaan hänen tukeaan vielä vuorostasi.

Sitähän sinä et voi tietää.

Ja koska ihan selkeästi siskoni on tässä se "pahis", jolle ero oli pikkujuttu, joka omien etujensa tähden erosi, jätti miehen yksin, niin vähän vaikea antaa sympatioita siskolle, joka niitä ei edes tarvitse.

Alkuperäinen kirjoittaja Sisar:
ulkopuolisille ei aina kaikkea kerrota.. ei "unelma-suhteesta tai unelmakumppanista" erota ihan vaan huvin vuoksi.. et taida tietää kaikkea.

Mutta kun mä tiedän tarkalleen miten asiat on, siitä nyt ei ole kyse, että ois joku pinnan alla hullusti. Tai no mä veikkaan, että siskoni on jonkun toisen ukon perään, tuskin muuta selitystä on.

Siis tiät tarkalleen, miten asiat on, silti joudut veikkaamaan?
No haloo, sulle ei ole kerrottu kaikkea...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Voi jumalauta että täällä pitääkin sitten joidenkin tarttua niin tarkkaan kiinni pikkuasioihin. anteeksi epäselvä ilmaisuni, siinäkö sitten mietit mitä lystäät.

minä TIEDÄN miten asiat ovat, eikä mitään ongelmaa ole edes pinnan alla piilossa muilta, mutta jos joku ongelma olisi, se olisi siskoni kiinnostus jotain toista miestä kohtaan. Tein kyllä siskolle selväksi, että ei tartte mulle tulla esittelemään ketään uusia.

Tiedän olevani kamala sisko, mutta sekös ei tällä hetkellä kiinnosta tippaakaan, kun surettaa niin kamalasti. Ehkä ajan kanssa omakin käytös muuttuu.

Voi jumalauta että täällä pitääkin sitten joidenkin tarttua niin tarkkaan kiinni pikkuasioihin. anteeksi epäselvä ilmaisuni, siinäkö sitten mietit mitä lystäät.

minä TIEDÄN miten asiat ovat, eikä mitään ongelmaa ole edes pinnan alla piilossa muilta, mutta jos joku ongelma olisi, se olisi siskoni kiinnostus jotain toista miestä kohtaan. Tein kyllä siskolle selväksi, että ei tartte mulle tulla esittelemään ketään uusia.

Tiedän olevani kamala sisko, mutta sekös ei tällä hetkellä kiinnosta tippaakaan, kun surettaa niin kamalasti. Ehkä ajan kanssa omakin käytös muuttuu.

No on kyllä kumma suhtautuminen siskon eroon.. Ei toisten elämää kannata noin henkilökohtaisesti ottaa! Elä omaa elämääsi ja anna siskon elää omaansa. Voithan sinä siskon exän kanssa ystävä olla edelleenkin, kukas sitä estää.

Ota neuvosta vaari ja käy välillä viihteellä ja tutustu uusiin ihmisiin!

? :D Naurettavaa :D
Sinä et tiedä minun elämästäni yhtään mitään, eikä ole tarviskaan. Mutta ihan pienenä vinkkinä, mulla on kiva elämä, laaja tuttava- ja ystäväpiiri sekä asiat muutoin oikein hyvin, mutta siskoni ja hänen avomiehensä ero tuntuu todella pahalta, varsinkin kun se tuli yllätyksenä.

Jos sulla ei ole muuta tekemistä kuin vittuilla ja yrittää saada mun oloani vieläkin pahemmaksi, niin kehottaisin sua vaihtamaan taktiikkaa. Oot säälittävä, mutta kunnon vinkit ja mahdolliset kokemukset tervetulleita. Lauantai-illan jatkoa sinullekin. :)

Alkuperäinen kirjoittaja sissi:

No on kyllä kumma suhtautuminen siskon eroon.. Ei toisten elämää kannata noin henkilökohtaisesti ottaa! Elä omaa elämääsi ja anna siskon elää omaansa. Voithan sinä siskon exän kanssa ystävä olla edelleenkin, kukas sitä estää.

Jep, tiedän itsekin että on kummaa suhtautumista, mutta olen vain tällainen ihminen, että otan toistenkin vastoinkäymiset tai menetykset hyvin raskaasti. Ja koskeehan menetys minuakin, sekä muuta perhettämme, sillä enää tämä siskon avokki ei olekaan perheenjäsen. Kavereita toki voi olla, ja toivottavasti pysymmekin sellaisina, mutta jotenkin kun se ei ole sama asia. Enää ei yhdistä esim. sama perhe jne. En tiedä itsekään, miten näin paljon surettaa ja itkettää, ehkä löydän syyn surun jälkeen, kun ajatukset taas toimivat paremmin.

En kyllä suoraan sanoen ymmärrä sua. Siskosi osaa varmaan oman elämänsä päätökset tehdä ihan itse, eikä hänen tarvitse kysyä sulta lupaa esim. erolleen. Vai? Edelleen olen sitä mieltä, ettet voi tietää kaikkea. Ihan oikeasti, ei kaikkea siskoille kerrota, on asioita jotka pidetään vain omassa tiedossa (tai ehkä kerrotaan parhaalle ystävälle). Vaikka väitätkin tietäväsi kaiken siskosi ja hänen miehen väleistä, voisin vannoa ettet tiedä.

Miksi et tukisi siskoasi, ei ero varmaan koskaan helppo ole. Aika oudolta kuulostaa kun sanoit tehneesi siskolle selväksi, että uusia miehiä on turha esitellä. Et siis soisi siskollesi enää onnea, kun hän ei valinnut sinun mielestäsi täydellistä miestä?

Kannattaa ehkä hiljaa mielessään pohtia omaa voimakasta reagointia. Mistä mahtaa johtua..?

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
En kyllä suoraan sanoen ymmärrä sua. Siskosi osaa varmaan oman elämänsä päätökset tehdä ihan itse, eikä hänen tarvitse kysyä sulta lupaa esim. erolleen. Vai? Edelleen olen sitä mieltä, ettet voi tietää kaikkea. Ihan oikeasti, ei kaikkea siskoille kerrota, on asioita jotka pidetään vain omassa tiedossa (tai ehkä kerrotaan parhaalle ystävälle). Vaikka väitätkin tietäväsi kaiken siskosi ja hänen miehen väleistä, voisin vannoa ettet tiedä.

Miksi et tukisi siskoasi, ei ero varmaan koskaan helppo ole. Aika oudolta kuulostaa kun sanoit tehneesi siskolle selväksi, että uusia miehiä on turha esitellä. Et siis soisi siskollesi enää onnea, kun hän ei valinnut sinun mielestäsi täydellistä miestä?

Kannattaa ehkä hiljaa mielessään pohtia omaa voimakasta reagointia. Mistä mahtaa johtua..?

Mä olen kanssasi samaa mieltä. Mä erosin "täydellisestä miehestäni" (näin esim. äitini mielestä ainakin tuntui olevan) ja eron myötä tosiaan erottui jyvät akanoista ystävien suhteen. En ole koskaan meidän avioliitosta kertonut mitään negatiivisia puolia kenellekkään, mä vaan olen sellainen että pesen likapyykkini mieluummin kotona yksityisesti. Joten nyt kun yhtäkkiä tulikin avioero, oli se suuri järkytys ja yllätys monelle taholle. Onneksi useimmat pystyivät hyväksymään sen tosiasian, että me itse tiedämme asiamme paremmin kuin ulkopuoliset ja että ero oli harkittu ja järkevä ratkaisu. Mutta oli sitten niitäkin ihmisiä, jotka käyttäytyivät kuten ap.. Se hyvä puoli tällaisissa elämänkriiseissä on, että niissä näkee ketkä niitä todellisia ystäviä ovat.

Sinä et tiedä minun elämästäni yhtään mitään, eikä ole tarviskaan. Mutta ihan pienenä vinkkinä, mulla on kiva elämä, laaja tuttava- ja ystäväpiiri sekä asiat muutoin oikein hyvin, mutta siskoni ja hänen avomiehensä ero tuntuu todella pahalta, varsinkin kun se tuli yllätyksenä.

Jos sulla ei ole muuta tekemistä kuin vittuilla ja yrittää saada mun oloani vieläkin pahemmaksi, niin kehottaisin sua vaihtamaan taktiikkaa. Oot säälittävä, mutta kunnon vinkit ja mahdolliset kokemukset tervetulleita. Lauantai-illan jatkoa sinullekin. :)

Aloita vaikka tukemalla siskosi päätöstä. Olet outo typerästi ja lapsellisesti käyttäytyvä. Kumpi teistä seurustelee sen siskon miehen kanssa ja kenellä on päätösvalta omasta suhteestaan??? sulla ei tod. voi olla yhttään ystäviä senkin maalaistollo!

Aloita vaikka tukemalla siskosi päätöstä. Olet outo typerästi ja lapsellisesti käyttäytyvä. Kumpi teistä seurustelee sen siskon miehen kanssa ja kenellä on päätösvalta omasta suhteestaan??? sulla ei tod. voi olla yhttään ystäviä senkin maalaistollo!

Hahahah :D :D No, annettakoon sulle vapaus omiin mielipiteisiisi, mutta ihan ystävällisenä huomautuksena, mietipä ihan hetki kuka se onkaan lapsellinen... ;)