Miten siistiä teillä on?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja paskainen akka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

paskainen akka

Vieras
Oikeesti, olemme nyt muuttamassa ja mulle tuli hirveä syyllisyys, kun olemme pakanneet tavaroita, meillä on niin likaista!!

Tiedän, että kotimme on ollut liian pieni ja olemme aina kotona ja se on kuormittunut. En vaan ole kertakaikkiaan pystynyt taaperon ja vauvan kanssa siivoamaan sillai kuin pitäisi. Hommaa on vaan niin paljon. Kun hoidan sen perussiivon kerran viikossa + tietty keittiön joka ilta ja pyykit ym. ei vain ole jäänyt aikaa esim. vessan täydelliseen jynssäykseen, mikro oli ihan likainen, hellaa en ole vetänyt pois kolostaan ja pessy sieltä alta, huoh!

Olenko mä huono nainen? Kuinka siistiä muilla on ja miten te ehditte?

Super clean, tietenkin :saint:

No ei ihan :whistle: mutta perussiistiä aina, ei likaa eikä törkyä, leluja joskus lattioilla. Niin että pari kertaa viikossa imuroin -> asiat ei kerry lattioille. Muuten siivoilen joka päivä jotakin, koko ajan oikeastaan... Ruuan laiton jälkeen keittiön tasot tyhjiksi, ruuan jälkeen pöytä siistiksi ja astiat koneeseen jne. En jätä asioita odottamaan. Myöhemmin ne ärsyttäisi monin verroin.

mut en ymmärrä, kun minäki imuroin kaksi kertaa viikossa ja laitan astiat heti koneeseen ym. mut silti vaan on likaa ja likaa.

Teettekö te muut suursiivouksen paremmin keväällä ja jouluna? Jynssäättekö esim. pattereita, seiniä, ovenkahvoja, vessan ja saunan laattoja useinkin?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Teettekö te muut suursiivouksen paremmin keväällä ja jouluna? Jynssäättekö esim. pattereita, seiniä, ovenkahvoja, vessan ja saunan laattoja useinkin?

Jep. Mä siivoan vähän joka päivä ja kaksi kertaa viikossa kunnolla, en nimittäin voi sietää likaa ja sekasotkua. Oon yrittäny ottaa rennommin, mutta en oo onnistunu, alkaa vaan ahistaa se sotkuisuus, jota kahdesta taaperosta, kolmesta koirasta, miehestä ja itsestäni ja vieraistamme tulee. :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
mut en ymmärrä, kun minäki imuroin kaksi kertaa viikossa ja laitan astiat heti koneeseen ym. mut silti vaan on likaa ja likaa.

Keittiön kaapin ovia pyyhin aina kun huomaan, aika usein itse asiassa, kun rätti on kädessä. Muitakin ovia pyyhiskelen ns. ohikulkumatkoilla. Omaa saunaa meillä ei onneksi ole. Pattereita ei tartte jynssätä, ei ne ole likaisia :o Pölyt pyyhin niistä silloin tällöin huiskalla.

Pöly on meillä isoin ongelma, pieni asunto, paljon kirjoja, pyykki kuivuu sisällä... Pitäisi pyyhkiä useammin.

On meillä aika siistiä, jääkaapin ja pakastimen alusia tosin voisi varmaan useamminkin siivota perusteellisemmin. Mutta noin keskimäärin on aika puhdasta, siistiyden kanssa vaihtelee. =)

Alkuperäinen kirjoittaja paskainen akka:
Oikeesti, olemme nyt muuttamassa ja mulle tuli hirveä syyllisyys, kun olemme pakanneet tavaroita, meillä on niin likaista!!

Tiedän, että kotimme on ollut liian pieni ja olemme aina kotona ja se on kuormittunut. En vaan ole kertakaikkiaan pystynyt taaperon ja vauvan kanssa siivoamaan sillai kuin pitäisi. Hommaa on vaan niin paljon. Kun hoidan sen perussiivon kerran viikossa + tietty keittiön joka ilta ja pyykit ym. ei vain ole jäänyt aikaa esim. vessan täydelliseen jynssäykseen, mikro oli ihan likainen, hellaa en ole vetänyt pois kolostaan ja pessy sieltä alta, huoh!

Olenko mä huono nainen? Kuinka siistiä muilla on ja miten te ehditte?

Mutta hei, sillon kun MUUTTAA niin tosiaan näkee miten sotkuista on, varmaan tosi suurella osalla ihmisiä, sillon tarkkaillaan niin tarkaan. Älä nyt murehdi tollasta, ei sillä ole tässä elämässä kovain suurta merkitystä, enemmän perhe arvostaa kodin henkeä ja yhteistä aikaa kun onko jossain tahroja tai ei.

Meillä mies sirkkelöi listoja olohuoneessa. Sahanpurun määrä on aika kiva. Ja sitä löytyy pitkään. Liian pieni talo ja remontti menossa niin vois sanoa että harvoin on kunnolla siistiä.
Äidiltäni sain jääkaappi magneetin missä lukee Siisti talo - Hukattu elämä. Eli aika lohdullista sitä väliin lukea.

Semmosta perussiistiä. Vessa on välillä kauhea, mutta se voi muuttua sellaiseksi puolessa tunnissa. Vessaa siivoan kyllä kohtalaisen usein.

Mutta sitten kun oikein ottaa silmät käteen ja alkaa katsella niin huomaa miten likaista on paikkapaikoin. Esim. kaappien ovet ja muutenkin ovet. Ja kun siis oikein menee nenä kiinni seinässä niin huhhu.

Mutta tiesitkö, että siisti koti kertoo hukkaan heitetystä elämästä. :D

mua ahdistaa kaikki likaisuus. siis just jos on listat pölyset, kaappien ovet rasvaset jne. tykkään siivoilla ja aika usein tulee ohimennen jotakin aina sipastua.
sanosin, että meillä on varmaan aika siistiä.

Sanoisin että keskivertolikaista. Viikkosiivouksen väli tuppaa venähtämään pariin, jopa kolmeen viikkoon. Imuroin pari kertaa viikossa ja keräilen rojuja silloin kun jaksan. Mutta olen minä sotkuisempiakin kämppiä nähnyt, et ei kai tämä pahimmasta päästä ole. En ressaa asiasta, jos jota kuta meillä käyvää sotku ahdistaa, voi joko alkaa siivoamaan itse tai lähteä pois.

Alkuperäinen kirjoittaja Rähmäkäpälä:
Hei, sotkuinen koti kertoo vain sen että vanhemmat ovat kuluttaneet siivousajan lastensa kanssa. ;)
Aivan, noin meillä menee... :D Tosin tän päivän tää äiti on kuluttanut netissä istumiseen :ashamed: Mutta oon mä silti imuroinu, tiskannu, ulkoillu ja pessy pyykkiä...
Mä käytän kyllä just sen jynssäys ajan ennemmin lasten kanssa olemiseen.
Ja juu, kyllä mua suututtaa ku meillä on sottasta, just tyyliin ovat sormenjälkiä täynnä, samoin ikkunat. Mutta en jaksa silti siitä stressiä repiä.

Suursiivouksen teen joulun aikaan ja joskus muullonkin jos oikein innostun ja kyllästyn tähän sottasuuteen. :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Lumiina:
Alkuperäinen kirjoittaja Rähmäkäpälä:
Hei, sotkuinen koti kertoo vain sen että vanhemmat ovat kuluttaneet siivousajan lastensa kanssa. ;)
Aivan, noin meillä menee... :D Tosin tän päivän tää äiti on kuluttanut netissä istumiseen :ashamed: Mutta oon mä silti imuroinu, tiskannu, ulkoillu ja pessy pyykkiä...
Mä käytän kyllä just sen jynssäys ajan ennemmin lasten kanssa olemiseen.
Ja juu, kyllä mua suututtaa ku meillä on sottasta, just tyyliin ovat sormenjälkiä täynnä, samoin ikkunat. Mutta en jaksa silti siitä stressiä repiä.

Suursiivouksen teen joulun aikaan ja joskus muullonkin jos oikein innostun ja kyllästyn tähän sottasuuteen. :whistle:

mulla on ainakin lapset mukana ollu siivoilemassa. tosin nyt toi 5v ei enää usein osallistu ja toinen on vielä liian pieni (4kk).
vähän ot mut mua ihmetyttää, että joissakin perheissä lapset saa kulkea tahmaisilla ja paskasilla ( sori :ashamed: ) käsillä ympäriinsä ja esim.syödä missä haluavat.mua jo ajatuskin ahistaa :D
esim tää meidän koti oli täynnä lasten käsien tahmajälkiä n.metrin korkeudelta joka paikassa, kun muutettiin tähän.mitään ei oltu viititty pyyhkiä-ei edes ovia. no tietty jos ei haittaa itseä niin mikäs siinä, mut jos haittaa, niin -sanoisinko että - kuria peliin.

noh kyllä meillä kohtalaisen siistiä on... en kerrytä tiskivuorta, pyyhin pölyjä aika ahkerasdti, pöydät tiskipöytä lähes joka ruokailun jälkeen varsinki jos pojat kotona... vessan siivoan pari kertaa viikossa, samoin imuroin, lattiat moppaan kerta viikossa. ylimäärästä romua en oo haalinu tänne ja poikien lelut pyrin rajaamaan poikien huoneeseen.

Yhteistyössä