Hae Anna.fi-sivustolta

Miten siivellä eläjästä eroon?

Viestiketju osiossa 'Avioero' , käynnistäjänä Pahatar, 26.11.2008.

1. Pahatar Vierailija

Olemme asuneet yhdessä minun omistamassa asunnossa, josta itse maksan vastikkeen ja lainanlyhennyksen. Alun perin yhteen muuttaessa sovimme, että mies maksaa minulle asumisesta. Nyt hermoni ovat totaalisesti menneet tähän siipeilijään ja ero on tosi asia.

Ei toteutunut mikään tästä taloudellisesta puolesta:( Olen maksanut kaiken yksin, jopa ruuat. Mies on nyt työttömänä ja vetoaa, ettei pysty antamaan rahaa elämiseen kun on itselläkin laskuja.
    Enää en jaksa, vaan olen ilmoittanut hänelle että kerää vähät tavaransa ja menee jonkun muun nurkkiin asumaan. Mutta!!
    Millä ihmeellä saan hänet kauniisti ulos? Siis ilman poliisia? Hän ei ole edes kirjoilla luonani, joten ei luulisi olevan vaikea heittää häntä ulos. Hän on itse sanonut lähetvänsä kun saa asiat kuntoon, mutta taivas tietää koska ne ovat kunnossa:(

Kuulostaa varmasti tosi tyhmältä ja kovalta, mutta en viitsi kaikkea kertoa joten asia tiivistetyssä muodossa. Pettämistä tms. ei ole ollut kummallakaan. Lähinnä haluaisin kuulla mielipiteitä olenko liian materialistinen kun kyllästyn mieheen joka ei huolehdi asioistaan? Ja pitäisikö minun antaa hänen siipeillä kunnes saa asiansa kuntoon?

2. dr seri luu Vierailija

Et ole liian materialistinen. Asioilla on tapana mutkistua pitkittyessään. Anna elätille määräaika johon mennessä mies ja kamat on oltava ulkona. Määräajan jälkeen nostat kamppeet pihalle ja vaihdatat lukot -etkä enää anna hemmolle avainta minkään verukkeen varjolla, hetkeksikään.

3. Kenen luvalla ja miten vaihdatetaan kerrostalo-osakkeen lukot?

4. Sarjoitus Vierailija

Ei niitä kokonaan vaihdeta, vaan sinun lukkosi sarjoitetaan uudelleen, eikä vanhalla avaimella pääse enää sisälle. Joissakin yhtiöissä toimenpiteeseen tarvitaan lupa, kysypä, miten teillä toimitaan. Kulut maksat sinä.

Halvin tapa olisi ottaa avain pois ja varmistaa, ettei siitä ole ehdiitty tehdä kopioita.

Kovaa se on tietysti rahattoman kadulle joutua, mutta joskus ei muu auta.

5. Elätin myös vuoden tollasta, hyi helkutti. Kyllästyin olemaan maksaja, jopa autonsa osamaksuja tyhmyyttäni maksoin. Ai niin, maksoihan hän yhden nettimaksun, sori ku unohdin mainita... Kyllä olen ollut vihainen itselleni ja myös tuolle äijälle. Ikänä en tahdo edes nähdä Häntä. Ketään en ala enää koskaan elättää, nevö!

6. Pahatar Vierailija

Nimenomaan tunnen itseni superääliöksi, kun olen uskonut toisen parantavan tapansa ja osallistuvan elämiskustannuksiin. Tiedän myös sen, että valtaosa miehistä EI koskaan tekisi näin. Edelliset suhteeni ovat olleet tasapuolisia ja melkeinpä niin, että olen saanut myös hemmottelua:) Opinpahan kerrasta ja osaan vastaisuudessa olla vähän viisaampi!

7. Pumpulitar Vierailija

Älä nyt ainakaan enää ruokaa osta siipeilijälle. Syö kotimatkalla töistä tullessasi ja tule tyhjin käsin kotiin. Aikuinen mies ei ole tyttöystävänsä vastuulla. Kai hänellä nyt sukulaisia on tai kavereita, menkööt niiden nurkkiin siipeilemään. Raivostuttaa tuollainen hyväksikäyttäminen!

8. elätti Vierailija

Minä olen se elätti-osapuoli. Puolisoni maksaa kaikki kulumme, myös yhteiset talolainat, koska olen ollut pitkään sairaslomalla. Sairastuin vakavasti ja voi olla etten enää kuntoudu työkykyiseksi. Eläkkeeni tulee olemaan minimaalinen. Toivottavasti avioliittomme kestää tästä huolimatta, vaikka puolisoni voisi ihan hyvin lempata minut ja etsiä itselleen kumppanin, joka kykenee osallistumaan niin talouden kuin käytännönkin asioiden hoitoon. Ikää meillä ei vielä ole paljoakaan, alle nelikymppisiä olemme.

9. 2.54 Vierailija

Ei koskaan tiedä kuka sairastuu mihinkin ja missä iässä.Jos rakastaa kumppaniaan,silloin tekee parhaansa hänen hyväksi.Ei pidä tuntea itseään siivelläeläjäksi.Se on väärin itseä kohtaan.Ei kukaan tahallaan halua sairastua.

10. Gsuuuus Vierailija

Eihän toi vielä mitään ! - minulla on ystävätär joka elättää avoukkoaan, ja vielä lisäksi avoukkonsa aikuista tytärtä ja hänen perhettään.
    Lisäksi tunnen kaksi pariskuntaa joissa avoukot asuvat ilmaiseksi naisen omistamassa asunnossa, ja antavat kumpikin about sata egee kuussa ruokarahaa ja siinä onkin sitten kaikki.
    Jos noi ukot olis edes komeita ja nuoria, mutta kun ei , munat ( ja maha ) polvissa roikkuu, vanhoja kurttunaamoja molemmat ja vielä veemäisiä äijiä !
    Gsus näitä naisia ! Herätkää heti !

11. Komppaan täysillä dr seri luuta. Anna häiskälle määräaika, ja jos sen kuluttua kaveri ei ole muuttanut, nosta kamat ulos ja vaihda lukot. Ei siihen sen kummempia lupia tarvita, pyydät vain lukkosepän paikalle ja maksat laskun.

Tuo taloyhtiön lupa-asiasta puhuminen lienee väärinkäsitys ja perua siitä, että taloyhtiöllä on hyvä olla mahdollisuus hätätilanteissa päästä asuntoon. Asia voidaan ratkaista helposti antamalla taloyhtiölle uusi avain tai sarjoittamalla lukko uusiksi samaan sarjaan niin, että yleisavain toimii edelleen. Huom. taloyhtiöllä on hyvä olla pääsy asuntoon, mutta ei pakko. Jos heillä ei ole pääsyä asuntoon ja jotain sattuu, niin heillä on oikeus mennä sisään vaikka rikkomalla oven, ja sen kulut jää lukot vaihtaneen asukkaan maksettaviksi.

12. Minä taasen makselin exmieheni (opiskelija tuolloin) menot 4 vuoden ajan. Asuimme kaksiossa vuokralla ja minä maksoin leijonan osan kuluista, olin siis töissä.Mies ei hakenut mitään töitä opiskelun ohella, mitä nyt kesäisin jossain oli mutta käytti tilipussinsa kokonaan itse omiin tarkotusperiinsä, ei puhettakaan laskuihin ja vuokriin tms osallistumisesta. Mies valmistui tänä keväänä. Asui vielä kuukauden luonani kunnes muutti suoraan toisen naisen luo juhannuksen jälkeen.

Arvatkaapa sainko karvaan opin, kyllä, kun en aikanani kuunnellut ystävieni varoituksia siipeilijöistä.

13. tää mies Vierailija

Minäkin elätin siipeilijää 19v, sittä ajesta 7v aviossa. Ei käynyt töissä, ei kuulemma kelpaa mihinkään työ-paikkaan. Kyllä avio-eron jälkeen haki työpaikan ja sai puolet tinaamastani omaisuudesta. En ole katkera, mutta kuitenkin

14. maailma on paha Vierailija

Tuo tarina opettaa kantapään kautta vanhan kiveen hakatun totuuden: kannattaa ottaa puolisokandidaatti omasta tuloluokasta. Jos on itse opiskelija, on se hullu joka elättää hänet. Nimittäin juurikin moni opiskelija valmistuttuaan muuttaa toiselle puolen suomea ja sinne oppipaikkakunnalle jää exhellu rahat lypsettynä.

15. hipshei Vierailija

Joku tuolla yllä kirjoitti, että elää " siivellä ", koska ei sairautensa vuoksi pysty osallistumaan kuluihin samalla tavoin kuin toinen puoliso. Ero on siinä, että sairaus on sellainen este, että vaikka haluaisitkin tehdä työtä ja osallistua, et välttämättä pysty siihen.

Tyystin eri asia ovat nämä siivellä eläjät, jotka eivät yksinkertaisesti viitsi tai kehtaa hommata työtä laiskuuttaan. Ja miksi hankkiakaan kun, joku täyttää kotona jääkaapin. Siispä yhdyn täysin ketjun muihin kirjoittajiin, että tuollainen kaveri pihalle vaan. Sinä olet tehnyt, minkä pystynyt, ja miehellä on taatusti ollut riittävästi aikaa tehdä tilanteelle jotain näiden vuosien aikana. Muista ehdottomasti vaihdattaa lukot, ole yhteydessä taloyhtiöön ja muista myös mainita talonmiehelle, että miestä ei saa enää päästää asuntoon lukkojen vaihdon jälkeen ilman sinun nimenomaista myötävaikutustasi. Onhan se raakaa ja tuntuu kylmälle, mutta elämä välillä on..

16. Lähimmäinen Vierailija

Lynkkausmielialaa vastaan reaalimailmassa alkuun näillä argumenteilla: A. Rakastatko häntä, mutta hän ei ole rikas? B. Oletteko rehellisiä toisillenne, vai kuvitteliko toinen jotain ja toinen teki kaikkensa että illuusio säilyisi? C. Tämä lama osui miesten (vienti) aloille, joten voisitko kuvitella tilanteen, että kotiäidin voisi yksin ohjata pihalle kun on saanut viimeisensä imetysiästä yli? Ihan vaan testasin jo kärsineitä ylemmyydentuntoisia koulutettuja naisaivosolukkoanne tällä valintatehtävällä, mutta jos rakastat, niin pidä, jos et, niin tee se selväksi myös ex-rakkaallesi. Puhumalla selviää moni pulma, kunhan emme nalkuta ja solvaa jo ennestään särkynyttä sydäntä, sillä lopuksihan me kaikki saamme palkkamme tekojemme mukaan - mies ja nainen.

17. hannamaria77 Vierailija

jooh.mä "erosin" just elätistä.sain pienist tuloist maksaa hänenki ruuat ym. osasi hyvin ovelasti elää siivellä... joskus tosin osti jotain...harvemmin.tunki omat rahansa autonosiin ym...
    lisäksi salaa katseli netistä naisia,ihan yritti viritellä suhteita.ilmeisesti että jos heitän ulos niin on uusi jo ottamas vastaan

18. eeminni Vierailija

Oikeata puhetta, itse toimin juuri noin. Söin matkalla töistä kotiin tai ostin jopa työpaikan jääkaappiin pienen välipalan jonka söin ennen kotiin lähtöä. Ja mitä vielä siitä oli sekin etu jotta iltanapostelu jäi ja sain jopa mitat hallintaan ja vielä entistä ehompana pääsin uuden metsästykseen. Ja eipä ainakaan uus odottanut kodin hengetärtä joka pukee sukat jalkaan ruokkii jne.

19. tasaisesti Vierailija

En kestäisi moista äijänkuvatusta, yäk yäk. Meillä asumme minun omistamassa asunnossa, mies maksaa yhtiövastikkeen. 2 hlön vesimaksut ja autopaikan. Mä maksan asuntolainani. Mies pääsee satoja euroja halvemmalla silti, kun asumalla yksin vuokra-asunnossa. Tää menee oikein näin ja ollaan molemmat sitä mieltä.

20. Oho Vierailija

Ei toikaan kyl ihan oikeen mene mun mielestäni. Sinä maksat vain itsellesi lisää omaisuutta ja mies maksaa asunnon juoksevat kulut. Sen pitäisi mennä niin että vastike-,vesimaksu-ja autopaikka maksettaisiin puoliksi koska ei sinun asuntolainaasi voi ottaa mukaan kulujen laskemiseen. Tällä järjestelyllä kun sinun omaisuutesi kasvaa ja miehen rahat menevät kankkulan kaivoon kuten vuokrallakin menisi. Ihan sama jos pääsee halvemmalla tällä järjestelyllä mutta tosiasia on se että sinä olet kyllä saanut pedattua oikein hyvät järjestelyt itsellesi.

21. Pihalleko Vierailija

Kyllä minäkin ihmettelen näitä perusteita. Siis muutatteko tosiaan kimppaan jonkun kanssa ja mietitte asioita noin raadollisesti? Jos rakastaa toista, luulisi, ettei siinä lasketa rahoja ja sitä kuka mitäkin maksaa. Jos ei rakasta, miksi elää sellaisen ihmisen kanssa yhdessä? Ihan epäoleellista minusta miettiä sitä, missä vaiheessa toinen maksaa liian vähän ja joutaa pellolle.

22. Oli mullakin 50 v miesystävä (työtön), joka halusi elää siivelläni, vaikka emme asuneet yhdessä.

Soitti mulle aina niin, että yhden kerran hälytti ja minä sitten soitin perään.
    Kun tilasimme kahdestaan pizzaa, hän halusi 3 kpl, koska silloin oli parempi tarjous. Maksoimme puoliksi, mutta hän säästi itselleen sen kolmannen pizzan seuraavaan nälkään.
    Kun vein vodkapullon illanistujaisiin, tarjosi hän siitä minulle kaksi tömpsyä ja omi loput itselleen.
    Pummasi aina rahaa, yritti ostattaa bensoja, hierotutti niskaansa (mutta ei koskaan hieronut minun hartioitani)...
    Vaati minulta sadan euron sykemittariakin joululahjaksi, mutta annoin sen rahana ja jätin hänet.

23. skl Vierailija

sama homma meillä mut vähän erinlainen vaimo ei jaksa /kiinosta tehä töitä saa tonnin kuussa käteen minä maksan lainat ruuat vielä pitää antaa rahaakin suuttui äsken kun sanoin ettei ole varaa lähteä kesälomalle jonka minä joutuisin maksamaan teen ympäripyöreää päivää että saan jotenki laskut maksettua tämä nukkuu puoleen päivään ja kun tulen kotiin hän vielä kehtaa motkottaa kun en tee kotona mitään kohta saa potkut vaimo jos ei hyvällä niin sitten pahalla paa se loinen luuseri jätkä lähtemään minä ainakin laitan akan vaihtoon

24. n52 Vierailija

Jos mies ei virallisesti asu luonasi, hänellä on siis osoite johonkin? Etkähän edes tee mitään "manittavaa" väärin jos heität vieraasi pihalle. Sellainenhan hän on.

Anna kuukausi aikaa ja sano, että sitten pitää olla kamat ulkona ja antaa avain pois ja kerro että aiot vaihtaa lukot eli avain ei käy enää sen ja sen päivän jälkeen oveen ja että ellei kamat ole lähteneet nostat ne pihalle/roskikseen. Jos asut kerrostalossa, soita isännöitsijälle ja kerro tilanne ja kysy miten avaimen/lukon kanssa voi toimia.

Ja sitten pidät tästä kiinni! Joillekin tämä on vaan tehtävä raakasti elleivät muuten tajua.

25. kerttula Vierailija

No miksi se jätkä ei osallistu myös asuntolainan maksuun? Tarkoitan että pariskunta menisi pankkiin ja alettaisiin yhdessä maksamaan asuntolainaa? Ei tarvi olla 50/50 vaan voi olla esim. 30/70 osuuksillakin.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri