Hae Anna.fi-sivustolta

Miten siivellä eläjästä eroon?

Viestiketju osiossa 'Avioero' , käynnistäjänä Pahatar, 26.11.2008.

1. Huolestunut mies Vierailija

Mulla vähän samanlaista. Vaimoll ei ole töitä, silti kotityötkään ei luista. Meikkaus , vaateet jne kiinnostaa enempi. Miksi mun pitäis rahoittaa 100 % ?

2. jänkäjoonas1943 kiveliön kuningas

Saadut tykkäykset:
    0

Paha kysymys. Oletko kysynyt hiljaa itseltäsi?

3. Realisti Vierailija

Aikuista ihmistä ei kenenkään ole pakko rahoittaa. Pistä vaimo töihin, jos et halua rahoittaa hänen muotioikuujaan.

4. eräsperäs. Vierailija

Mihin puolisosi rahat menevät? Käyttääkö hän kaiken arjen rahoittamiseen vai kuluuko työttömyyskorvaukset meikkeihin ja vaatteisiin?

Puolisoilla ei voi olla kahta erilaista elintasoa. Vaikka vaimosi ei olekaan saanut työpaikkaa, ei hänen silti tarvitse olla ilman meikkejä, uusia vaatteita tms. Varsinkaan, mikäli sinä samaan aikaan ostelet itsellesi jotain ylimääräistä vastaavaa. Tia vaikket ostaisikaan.

Kotityötilanteesta keskustelu lienee paikallaan.

5. Veikko-Liisa Vierailija

Tietysti elintason kuuluu olla sama. Heillä lie samanlainen elinympäristö (koti), olettaisin että myös ruoat ovat samoja ja tuskinpa vaimon tarvitsee ilman pipoa kulkea. Meikit ja muoti ovat kulutushyödykkeitä joita ei osteta, jos rahaa ei ole. Jos sinä olisit ainoa ansaitseva, niin olisitko sitä mieltä, että mies saisi vetää päivät pitkät lonkkaa, soppailla vaikka levyjä, bootseja ym. mitä ilmankin tulisi toimeen? Tuskinpa rahottaisit.

6. Huolestunut mies Vierailija

Juurihan tätä "kysyn". Nyt juuri on ns yhdestoistahetki....mietin vakavasti.....miksi ?

Kun naimisissa ollaan, on aika isosta asiasta kysymys jos meinaisi kääntää suuntaa.

Olen kai sentään suojannut omaisuuteni , sitä vaimo ei saa edes mahdollisessa erossa.

Mulla on sen verran hyvä duuni, että pystyn elättämään, mutta sellainen asenne, että kaikki pitää saada ilmaiseksi ei paljoa motivoi....päinvastoin !

Lomalle taiden lähteä tyttäreni kanssa kaksistaan...

7. Krisse Vierailija

Mulla on sen verran hyvä duuni, että pystyn elättämään, mutta sellainen asenne, että kaikki pitää saada ilmaiseksi ei paljoa motivoi....päinvastoin !

Lomalle taiden lähteä tyttäreni kanssa kaksistaan...[/QUOTE]

Pistä emäntä vaihtoon, jos osallistuminen yhteiseen talouteen ei kiinnosta.
    Lähdellä hyvillä mielin lomalle tyttäresi kanssa ja jätä emäntäsi miettimään vaihtoehtoja.

8. Huolestunut mies Vierailija

Kyllä elintasomme on erilaiset. Mulla liksa yli 7 tuhatta/kk , vaimolla peruspäiväraha n 30 eur pvä. Avioliittoon sisältyy elatusvelvollisuus. Mutta !!! Mielestäni vaimon tulisi tehdä kotitöitä , nyt ei tee oikeestaan muuta kuin tsättää facebookissa, meikkaa ja tekee ihan minimi kotityöt.

9. Hyvinvoiva nainen Vierailija

Meilläkin mies tuo rahat taloon, mutta molemmat niitä yhtälailla käyttävät, lupia ei tarvitse kysellä. Tottakai ostelen myös vaatteita ja meikkejä ja käyn kampaajalla, haluanhan näyttää hyvältä mieheni silmissä, kuka sitä lysähtänyttä kotihiirtä jaksaisi katsella!

Mutta toki hoidan kotiasiat (ja kaikki ns. juoksevat asiat), kun minulla kerran aikaa on! Aamulla on aamiainen katettuna ja kynttilät palamassa, kun mies ehtii kylpyhuoneesta keittiöön. Illalla hänen palatessaan töistä on illallinen valmiina ja kynttilät taas palamassa. Päivän aikana on hyvin ehtinyt kauppareissut, kodin siistimisen ja paitojen silitykset (ja ne FB-päivitykset) -niinpä illalla on aikaa kaikkeen kivaan yhdessä.

Näin tämä meillä toimii ilman mitään riitelyjä rahasta tai omaisuudesta.

10. Vaimo X Vierailija

Miksi ihmeessä katselet tuollaista vaimoa?
    Puhu asiat hänen kanssan selviksi, ja jos ei rouvaa miellytä, niin eroa.

Ei kannata pilata omaa ja lastensa elämää mokomien pissiksien takia.

11. darre Vierailija

Niin, vaimo on kultainen aina välillä. Siipeilijä on ! Tänään viimeksi tiedusteli varakkaan äitini ikää. Harkintsen edelleen, miksi mun pitäis juuri nyt ostaa kallis uusi asunto.

12. eräsperäs. Vierailija

Miten ihmeessä voit sanoa, ett elintaso on sama, jos se vaan tarkoittaa yhteistä asuntoa ja jääkaappia?

Jos vain yhteinen tulotaso sallii, niin molemmilla kuuluis jäädä löysää rahaa omiin ostoksiin. Eli jos jonkun ansiosidonnainen päiväraha on vaikkapa 1000 euroa kuussa, niin miksei hänellä olisi oikeus laittaa siitä viidesosa kuussa vaikka meikkeihin. Tai bootseihin.

13. eräsperäs. Vierailija

Ei elatusvelvollisuus tarkoita sitä, että vaimon pitäisi ansaita meikkinsä ja ruokansa tekemällä kotitöitä.

Paikka, jossa rahaa vastaan saa siivotun huoneen, on nimeltään hotelli.

Tällä hetkellä työpaikat ovat kiven alla. Uuden työpaikan saaminen voi kestää vuodenkin. Jos vaimosi on ollut pitkään työtön, eikä ole edes innostunut työnhausta, niin varmaan pieni motivointipuhe on paikallaan.

Vaimollasi on oikeus elää vaikka loppuelämänsä menemättä töihin. Kuten oletkin pohdiskellut, niin sinun tehtäväksesi jää miettiä, ett hyväksykö tilanteen.

14. RistoPetra Vierailija

Aika moni muidu rahoittaa perheen autoa mutta ajelee itse dösällä. Mies painaa salkkunsa kanssa autolla. Muidu dösällä vieden lapset päikkyyn tai kouluun ja käyden ruokakaupassa kasseja kantaen. Mies huolehtii vain salkkunsa kuljetuksesta vierellään.

Mutta mitä asiaan tulee, niin maassamme on aika paljon näitä loisivia naisia.

15. Realistinen Nainen Vierailija

Teiden miesten vikaha se on. Mitäs huolitte sellaisen naisen. Kyllä jo seurustellessa huomaa onko nainen laiska ja taipuvainen maksattamaan elämisensä muilla. Ei se ole tyhmä, joka saa vaan se joka maksaa.

16. eräsperäs. Vierailija

Juuri näin.

Kukaan ei pysty kenelläkään väkisin maksattamaan yhtään mitään. Itse ne rahat on sieltä lompsasta kaivettu.

17. Amor amor Vierailija

No huh huh, kyllä rakkaus oikein huokuu teidän suhteissanne... Kuulostaa enemmänkin joltain liikesopimukselta: yksi maksaa sen verran ja toinen tuon verran, ja lopuksi molemmat maksetaan vähemmän asumalla yhdessä eli se kannattaa... Ja sitten ihmetellään miksi on niin paljon eroja.

Itse olen miehen kanssa koska rakastan häntä. Rahat ovat aina olleet yhteisiä. Välillä olen itse tienannut ennemmän, nyt taas mies tienaa ja maksaa koska olen lasten kanssa kotona. Jotta suhde toimii ei siinä voi olla itsekäs. Suhde on kuin tiimi, eli kaikkien päämäärä on yhteinen. Teistä suurin osa on ryhmä. Jokaisella jäsenellä on oma päämääränsä.

Enkä nyt tarkoita sitä, että siivellä eläjää pitää katsella. Ei kukaan toista rakastava ihminen halua asua rakkaansa siivellä, vaan yhteinen elämä on yhdessä päätetty ja se on tasapainoista. Jotta avioliitto toimii siinä ei kukaan voi olla itsekäs. Itsekäs asukoon yksinään.

18. Tero Vierailija

Mistä nainen saa päähänsä, että häntä tulee rahoittaa , eikä hänen tule muuta kuin kuitata rahaa tililtä. Moni mies raataa vuosikaudet ja stressaa työmaalla ja työn vuoksi 24/7. Nainen osaa valittaa pienimmästäkin asiasta. Oman vaimo on tällainen valittaja. Poiketen "amorin" näkemyksestä - tiedän että monikin nainen kyttää miehensä rahoja, omaisuutta ja tulevaa perintöä. Viisasta olisi erota näistä eukoista....

19. oma tahto Vierailija

20. vierailija Vierailija

se on narsisti,eikä saa ikinä asioitaan kuntoon...

21. vierailija Vierailija

Heitä nyt se mies ulos jo nopeasti. Ei se siitä miksikään muutu. Ilman kirjoilla oloa, helppoa. Joudut vielä hyvässä lykyssä maksamaan lopuksi hänen vesimaksunsa niiltä kuukausilta kuin hän on luonasi ollut, näin kävi yhdelle tutulleni. Tämä siipeily on näillä ihan verissä!!

22. En ole lukenut koko viestiketjua, ehkä aihetta on jo sivuttu. Kommentti alkuperäiseen viestiin. Minusta on iso ero sillä onko kanssasi asuva mies työtön vaiko työtön, mutta aktiivinen työnhakija. Olin jossakin kohdin itse työttömänä kun edellisessä työpaikassani koko osasto lopetettiin. Työhaku oli totta totisesti kokopäiväistä "työtä" kun hain aktiivisesti töitä. Ohessa luin avoimessa yliopistossa yhtä kurssia, jolla hankin lisää osaamista ja sain samalla merkinnän CV:n että olin ollut aktiivinen muutenkin sinä aikana kun olin työtön työnhakija.

Jos kanssasi asuva mies ei ole aktiivinen työnhauan kanssa, en olisi kovin luottavaisin mielin tulevaisuuden suhteen. Yllätyin itse että työpaikan saaminen keski monta kuukautta kaikesta uurastuksesta huolimatta, mutta uusi kiva työ löytyi lopulta.

Onnea työnhakuun, sillähän tilanne ratkeaisi, ainakin taloudellisten asioiden osalta - mieskin pystyisi ottamaan osaa talouden kuluihin.

23. vierailija Vierailija

Alkuperäinen viesti on kirjoitettu vuonna 2008. Jos ei viitsikään kaikkea ketjuista lukea, sen verran kannattaisi viestejä silmäillä, että tietäisi edes mihin vastaa...

24. fffgggbbb Vierailija

Aviossa on se elatusvelvollisuus. Totta. Tosin se päättyy tasan sillä kellonlyömällä kun tarpeeksi saanut osapuoli laittaa eropaperit vetämään.
    Avioehto kannattaa tehdä aina, näin on eri rahat.

Suosittelen avioehtoa aivan kaikille.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari