Miten sitä osaa ostaa valmiiksi syksylle välikausipuvun?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja shihtzu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

shihtzu

Aktiivinen jäsen
05.02.2008
1 878
0
36
Monet täällä ovat kertoneet, että ensi syksyn puvut on ostettu ja mä pähkäilen, että minkäköhän kokoinen tuo lapsi on ensi syksynä, meneekö vielä 80cm puku vai pitääkö olla 86cm. Poika on nyt 8kk ja pituutta n. 70cm ja malliltaan poitsu on hoikka. Kevätpuku on 74cm.

Kun tuo puku on periaatteessa nyt ostettava, ellei sitten hanki käytettynä, kun uusiahan ei enää syksyllä löydy ja toisekseen olisi kiva hankkia nyt valmiiksi, ettei syksyllä tule sellaista tilannetta että ei olekaan mitään ulkoilupukua.
Joten kertokaa kumpi koko kannattaisi ostaa?

Meillä poika on 100cm ja ajattelin ostaa 110cm:n vk-haalarin. Poika on ollut nopea kasvuinen koko ajan!

Minä tuossa sinun tilanteessasi ostaisin 86cm koska se mahtuisi sitten ensi keväänäkin, mahdollisesti! Vaikka se olisi hieman iso syksyllä, niin onko se haitallista? Minusta ei. Säästö se on pienikin säästö!

Kyllä varmastikin 80cm riittää. Jos haalari on liian iso, lapsen on hankala liikkua ja leikkiä ulkona. Joillain valmistajilla on vielä aika reilu mitoitus, joten 86cm haalari on varmasti liian iso. Liian ison haalarin lahkeet menee kengän alle ja rikkoutuvat helposti. Meillä oli 2-vuotiaalla tytöllä vielä 86cm ulkohaalarit käytössä. Esim viime talvi ulkoiltiin 86cm Reiman puvussa ja ei ollut yhtään pienen oloinenkaan. Pituutta tytöllä oli 2v. neuvolassa kesällä 2008 86,5cm. Nyt tälle keväälle ostin Reiman 92cm 2-osaisen ulkoilupuvun ja se on hyvä ollut nyt ulkoleikeissä. Hieman jopa reilun oloinen ja tyttö täyttää kuukauden päästä 3 vuotta.

En siis tänä keväänä ostanut uutena mitään pukua, vaan käytettynä satuin löytämänä todella hyvän vaunupuvun, kun ei tuo jätkä vielä tuolla maassa juurikaan möyri. Mutta syksylle tarvitsee kuitenkin jo puvun jolla möyriä pitkin pihaa.

En ymmärrä miksi pitäisi ostaa huhtikuussa syyskeleille pukua??!! Kyllä niitä syksyllläkin tulee myyntiin, joka vuosi on ollut., Kesän lähestyessä keväthaalarit tulee alennukseen. Eli minä kyllä malttaisin.
Olen itse ostanut kaappiin seuraavaa kautta odottamaan, mutta alesta.

Esim. viime syksynä ostin 116 cm haalarin pojalle. Löytyi, ja vaihtoehtoja oli paljonkin !!
Kasvua on joskus vaikea ennustaa. Esim. syksyllä pojalle 120 cm tai 122 cm puku oli mielettömän iso. Ei lapsi siinä voinut leikkiä, toimia. Niinpä ostin 116 cm, oli ihan reilukin. Ja nyt keväällä puku onkin pieni, vaikka housut että takki ovat edelleen sopivat tuota kokoa!!

Ainakin täällä lastenvaateliikkeessä sanoivat, että noita välikausipukuja ei enää tule uusia, vaan syksyllä on sitten tarjolla talvivaatteita, että jos välikausipuvun syksyksi haluaa, se pitäisi hankkia nyt keväällä tai sitten ostaa käytettynä jostain, kyllähän siten tietysti löytyy.

Yhteistyössä