Miten suhtaudut jos tuttusi haukkuu jotain sinulle lähes tuntematonta perhettä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja gallup
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
G

gallup

Vieras
Minä tunnen erään perheen, joka mustamaalaa muita ihmisiä tutuilleen.

Me olemme joutuneet tämän perheen kohteeksi, koska lopetimme palvelut (emme jaksaneet enää katsoa heidän kakaroitaan hajottamassa paikkoja).

Kun olimme vielä väleissä, tämä perhe mustamaalasi ensimmäisenä lähinaapurinsa, haukkui heidät täysin paskaksi. Koska perheen vanhemmat puhuvat hiljaisella äänellä, ja käyttäytyvät hillitysti, aluksi uskoin heitä. En tervehtinyt noita perhen naapureita jne. Mutta vähän ajan päästä mietin, että hetkinen, en oikeasti tunne kumpaakaan perhettä, joten en voi tietää kummat ovat päästään vialla... Joten aloin tervehtiä heidän naapureitaan ja jutella normaalisti.

Minusta vaikuttaa, että suurin osa ihmisistä nielee tämän perheen tarinat täysin kyseenalaistamatta mitään. Olemme saaneet lähes tuntemattomilta ihmisiltä tosi kurjaa kohtelua, ja näitä yhdistää se että ovat tekemisissä tämän perheen kanssa.

Riippuu tutusta. Jos ei ole hyvä tuttu, en varmaan kunnolla kuuntelisi mustamaalaamista. Tietty jonkinlaisen etukäteisajatelman voi tutun jutut aiheuttaa, mutta ajattelisin varmaan, että kaikki ihmiset eivät ajattele samalla tavoin. Riippuu tietenkin vielä mistä aiheesta mustamaalataan.

Työpaikalla ainakin huvittuneena kuuntelin muiden juttuja uudesta työkaverista, jota en ollut paljon nähnyt. Kateellisuus paistoi jutuista selkeästi läpi. Siis puhdasta P:n puhumista. Useimmiten tämän suoranaisen P:n puhumisen huomaa aika nopeasti läpi.

meillä on naapuri joka musta maalaa kaikkia ketkä tekevät vähänkin jotain toisin. tämä naapuri on omasta mielestään niin täydellinen. kohautin ensin olkia hänen jutuilleen mutta kuuntelin kumminkin mitä hän sanoi. en ryhtynyt mustamaalaamaan tuttavia hänen kanssaan vaan kuuntelin pelkästään.
noh sit yksi kaunispäivä sanoin tälle naapurille että hän on nyt kyllä väärässä (eli nousin häntä vastaan) niin jokos sitten välit katkesi häneen. nyt hän sitten mustamaalaa minua ja perhettäni.

uskoo kuka uskoo. minä olen oppinut että omat mielipiteet ihmisistä pitää muodostaa itse. eikä kuunnella sitä viisasta/täydellistä ihmistä joka varoittaa ettei ton kanssa pidä olla tekemisissä.

Minä yleensä vain kuuntelen tällaiset jutut ottamatta sen ihmeemmin kantaa. Jos juoruilija kysyy mielipidettäni niin vastaan aina: en osaa sanoa, kun en tilannetta tunne ja olen vain kuulopuheiden varassa. Meillä oli taloyhtiössä viime talvena todella kärkäs tilanne kahden perheen välillä ja molemmat yrittivät saada omalle puolelleen meitä muita. Oli aika hankalaa pysytellä neutraalina mutta ilmeisesti onnistuin, koska molemmat osapuolet juttelevat edelleen minulle.

Kaveri jonka tunnen jo monen vuoden ajalta, haukkuu ystäviään, sisaruksiaan, vanhempiaan ja muita sukulaisiaan minulle. Jossakin vaiheessa sitten hoksasin, että tuskin jättää minuakaan välistä eli haukkuu samalla tavalla minut jollekin. Pahinta oli kun alkoi kertoa henkilökohtaisia asioita näistä muista.. arvostellen. Siinä vaiheessa ymmärsin, että tälle ihmiselle ei kyllä kannata itse avautua mistään, koska kohta sen tietää koko hänen sukunsa joka on aika laaja.

Tässä tapauksessa on ollut helppo huomata mitkä jutut kannattaa uskoa ja mitkä ei, koska tunnen kuitenkin tämän ihmisen aika hyvin ja näen milloin on vain ottanut nokkiinsa jostain mitättömästä asiasta jota sitten paisuttelee. Tuntemattoman ihmisen kohdalla se voi ollakin vähän vaikeampaa. Mutta ainakin itse vierastan sellaisia ihmisiä, jotka melkein heti kättelyssä ovat puhumassa pas*aa toisista selän takana.. Sen kun tietää että samalla tavalla he puhuvat sitten minustakin jossakin vaiheessa.

Jokainen ihminen juoruilee ja puhuu paskaa ihmisten selän takana. Olen aina ihmetellyt niitä ihmisiä joilla on varaa tässä asiassa väittää jotenkin olevansa niin puhtoinen.
FB:ssäkin on noitä ryhmiä joissa inhotaan selkäänpuukottajia ja kas kummaa kun ainakin kaksi minun tuttua, pahimmat paskanpuhujat ikinä, ovat niihin liittyneet. Eipä ihme jos heistä puhutaan pahaa kun he tekevät sitä itsekin. Miettikää omaa toimintaanne, älkää muiden.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jokainen ihminen juoruilee ja puhuu paskaa ihmisten selän takana. Olen aina ihmetellyt niitä ihmisiä joilla on varaa tässä asiassa väittää jotenkin olevansa niin puhtoinen.
FB:ssäkin on noitä ryhmiä joissa inhotaan selkäänpuukottajia ja kas kummaa kun ainakin kaksi minun tuttua, pahimmat paskanpuhujat ikinä, ovat niihin liittyneet. Eipä ihme jos heistä puhutaan pahaa kun he tekevät sitä itsekin. Miettikää omaa toimintaanne, älkää muiden.

Ei muuten puhu :D

Itse karttelen tällaisia juoruämmäpiirejä.
Ihminen jolla on hyvä itsetunto ja omat asiat kunnossa, ei tunne tarvetta puhua paskaa muista.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras2:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Ei muuten puhu :D

Itse karttelen tällaisia juoruämmäpiirejä.
Ihminen jolla on hyvä itsetunto ja omat asiat kunnossa, ei tunne tarvetta puhua paskaa muista.

Aivan varmasti puhuu, ehkä ei vaan myönnä sitä itselleen mutta tälläkään palstalla ei ole yhtään ihmistä joka ei joskus haukkuisi toisten valintoja eikä niitä todellakaan tehdä päin naamaa tai muuten ei ole enää yhtään ystävää. Pelottavin on ihmistyyppi joka kieltää itseltään kaikki virheet ja väittää ettei niitä ole.

Yhteistyössä