Miten suhtautua tähän? (lihava rakastuu)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "tiinu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"tiinu"

Vieras
Tilanne on siis tää, että kaverini on sairaalloisen ylipainoinen. Siis oikein näkyvästi läski plösö. Hänellä ei ole aikeita laihduttaa, eikä hän välitä, vaikka kiloja kertyy lisää. Luonteeltaan hän on mukava, mutta ulkonäöltään ei lainkaan viehättävän näköinen, kasvotkin aika rumat.

Nyt hän on sitten ihastunut erääseen yhteiseen tuttuun ja kertonutkin siitä tälle miehelle. Mies vain ei ole lainkaan kiinnostunut tästä naisesta ja on sen suoraan sanonutkin. Kaveri jaksaa kuitenkin epätoivoisesti haikailla miehen perään ja ruikuttaa, kun kukaan ei hänestä koskaan kiinnostu. Mun tekisi mieli sanoa, että laihduta hyvä ihminen, niin aivan varmasti monetkin kiinnostuu. Miten se edes tuolla painoindeksillä kehtaa tunnustaa kenellekään ihastustaan saati kuvitella, että joku voi olla kiinnostunut? Melkein hävettää hänen puolestaan.

Minulla on taas sairaan lihava tuttu, joka ihastuu tuon tuostakin ja saa usein vastakaikua. Panoseuraakin hänelle riittää. Ei se ole kiloista kiinni vaan asenteesta.

Pidä sä vaan huoli omista asioistas äläkä jaksa päivitellä muiden valintoja. Vai eiks sulla muuta oo ku kytätä toisten ulkonäköö ja tekemisiä? Huhhuh...

Aha. Miten sä kuvittelet, että kaikki ihmiset on niin pinnallisia, että painoindeksillä oikeasti on mitään merkitystä jos rakkaus roihahtaa? Monille varmaan on, mutta ehkäpä hän etsii sellaista puolisoa, joka tykkää isoista tytöistä tai pääsee sen painoasian taakse ja rakastuu persoonaan.

No ei se laihdutus takaa sitä, että kukaan hänestä kiinnostuisi. Rakastuminen on niin mystinen juttu, että monella tosi lihavallakin on kiva (usein kyllä lihava) puoliso. Kaikennäköisillä ihmisillä voi olla puoliso ja onnellinen ja ihana suhde. Ja monia ihan hyvännäköisiä ihmisiä ei onnista sitten millään. Semmosta se vaan on, kun aina ei kysyntä ja tarjonta vaan kohtaa.

juu, eiköhän se luonne oo sen tärkeempi, ei kaikki kato ulkonäköä. Mutta sen oon kyl huomannu, ku nyt oon 40 kiloa laihtunu, ni kyl baaris ja muuallaki miehet kattoo ihan erilailla, ku 40kg sitten...

En osaa samaistua tuohon haikailuun sellaisen ihmisen perään, jonka kanssa kemiat eivät molemminpuoleisesti pelaa. Kuulostaa kovin surulliselle.

Mutta toisaalta kyllä särähtää korvaan sekin, että joku laihduttaisi sen vuoksi, että "kelpaisi" jollekin. Se olisi omalla laillaan vielä surullisempaa.

Ja se, että joku häpeää ystävänsä puolesta sitä, että tämä uskaltaa ihastua vaikak ei sovi nykyisiin kauneusihanteisiin... on kaikkein surullisinta?

Itse olin sairaalloisen ylipainoinen kun tapasin mieheni ja vielä lihavampi (ja muutenkin kurjassa kunnossa) kun menimme naimisiin. Oli hyvä liitto silloin ja on hyvä liitto yhä vaikka olenkin nykyään kutistunut normaalipainoiseksi.

Ihastumiseen tietenkin voi ulkonäkö vaikuttaa, mutta siinä vaiheessa kun on kyse siitä, että syntyyko toisensa kohdanneiden välille rakkaus vai ei, ei kiloilla enää ole merkitystä.

Aha. Miten sä kuvittelet, että kaikki ihmiset on niin pinnallisia, että painoindeksillä oikeasti on mitään merkitystä jos rakkaus roihahtaa? Monille varmaan on, mutta ehkäpä hän etsii sellaista puolisoa, joka tykkää isoista tytöistä tai pääsee sen painoasian taakse ja rakastuu persoonaan.

Älähän nyt. Kuulin vasta että monet arvottavat ulkonäön lisäksi kumppaniehdokkaitaan varallisuuden, työn ja koulutuksen perusteella. Eri asia on kannattaako mennä yhteen sellaisen kanssa joka arvostaa erilaisia asioita.

Etpä ap sori nyt kovin kummoiselta ja luotettavalta frendiltä kuullosta kun täällä selän takana haukut rumaksi ja läski plösöksi :/ oikea ystävä ei tuollaista tekisi selän takana.

Alkuperäinen kirjoittaja pllösö;24866477:
juu, eiköhän se luonne oo sen tärkeempi, ei kaikki kato ulkonäköä. Mutta sen oon kyl huomannu, ku nyt oon 40 kiloa laihtunu, ni kyl baaris ja muuallaki miehet kattoo ihan erilailla, ku 40kg sitten...

Miks mua ei ikinä oo katottu missään, vaikka nuorena olin liiankin hoikka, ja jossain vaiheessa normaalipainoinen, ja nyt on sanotaas vaikka 3-5 kiloa liikaa.
Miks mua ei katota? Voiko sitä ollakkaa niin ruma?

Mun yhdellä lihavalla kaverilla on aivan ihana mies. Ne on tosi onnellisia ja se mies ihan palvoo sitä. Eikä ne oo mitään läskifetistejä, vaan ihan normaaleja ihmisiä. sattuu nyt vaan oleen painoo vähä enempi, ku muilla.

Sit mä tunnen semmosia normipainosia, joilla ei oo ketään. Kyse on vaan oikeestaan siitä, että tunteet ja oikeet ihmiset kohtaa toisensa.

Mut sä ap vaikutat jotenkin vähän oudolta, kun mietit, miten sun pitäs suhtautua. Ei sun tartte suhtautua, ei koko asia kuulu sulle millään tavalla. Älä tunge mukaan joka asiaan.

Etpä ap sori nyt kovin kummoiselta ja luotettavalta frendiltä kuullosta kun täällä selän takana haukut rumaksi ja läski plösöksi :/ oikea ystävä ei tuollaista tekisi selän takana.

Voi, kun puhun nyt vain faktoja. Minun silmissäni hän on kaunis ja ihana frendi, mutta yritän ajatella sen miehen näkökulmasta. Kaveri on just sen näköinen, ettei sitä vain pidetä yleisesti viehättävänä. Sanokaa mitä sanotte, mutta kyllä ulkonäkökin vaikuttaa romanttisten suhteiden luomisessa. Kyllä me ihmiset sen verran pinnallisia olemme.

Enkä ymmärrä, mikä siinä laihduttamisessa on niin mahdotonta. Olisi hyväksi ihan oman terveydekin kannalta.

Kuinka monella ei-niin-komealla miehellä on hyvä ja hieno puoliso? Osa ihmisistä katsoo ulkonäköä mutta ei kaikki.

[video=youtube;RVGUwcw1JXQ]http://www.youtube.com/watch?v=RVGUwcw1JXQ[/video]

• Tykkää
Reactions: idunnor
[QUOTE="tiinu";24866445] Luonteeltaan hän on mukava, mutta ulkonäöltään ei lainkaan viehättävän näköinen, kasvotkin aika rumat.
- - -

Miten se edes tuolla painoindeksillä kehtaa tunnustaa kenellekään ihastustaan saati kuvitella, että joku voi olla kiinnostunut? Melkein hävettää hänen puolestaan.[/QUOTE]

Minusta nolointa koko jutussa on tämä teksti, "ystävältä" :(

Eli aloittajan pointti koko jutussa :)
nainen pidä kroppasi kunnossa jotta voit olla miehille sexiobjekti
Oikastiko aloittaja on näin pinnallinen ihminen joka ei osaa kuin tajoilla itseään miehille, kyllä minun kelpaa kun on kroppa kunnossa toisin on läski plösön kroppa joka ei kelpaa kelleen.
Luojan kiitos noin heikkolahjaisia ihmisiä ei kovin montaa ole.

Yhteistyössä