Miten suhtautuisit jos puolisosi anoisi siirtoa toiselle paikkakunnalle töihin keskustelematta asiasta ensin kanssasi??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ottaa päähän
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

ottaa päähän

Vieras
Itselläsikin vakityö ja kouluikäiset lapset? Omistusasunto josta lainaa.... Mua ottaa niin perkeleesti päähän että en osaa ajatella elämää eteenpäin yhdessä.. siirto toiselle paikkakunnalle tarkoittaa myös muuttoa sinne.

Riippuu välimatkasta. Siirto esim. Helsingistä Espooseen olis ihan sama vaikka uskoisin, että siitäkin olisi puhetta kotonakin. Pidemmälle siirtoa hakiessa ihmettelisin kovasti mikäli mies ei minulle siitä kertoisi etukäteen. Olemme itseasiassa muuttaneet miehen työn vuoksi toiseen kaupunkiin ja kyllä mies siitä minulta kysyi ennen kuin edes kyseistä työpaikkaa haki. Tosi outoa jos miehesi ei siirtoajatuksesta ole kanssasi etukäteen keskustellut.

• Tykkää
Reactions: Porho
[QUOTE="vieras";28328041]Mies saisi ihan itse valita perheen ja työn välillä. Joko lähtee muualle ilman perhettä tai jää kotiin perheen kanssa.[/QUOTE]

entäpä kun sanoo että lopettaa työt jokatapauksessa ko. firmassa jos siirtoa ei tule. nykyisellä paikkakunnalla ei vastaavaa työtä = ei tuloja, eikä mun tulot yksin riitä.

olen ihan helvetin vihainen. mutta onko tää riittävä syy hajottaa perhe?

Alkuperäinen kirjoittaja ottaa päähän;28328057:
entäpä kun sanoo että lopettaa työt jokatapauksessa ko. firmassa jos siirtoa ei tule. nykyisellä paikkakunnalla ei vastaavaa työtä = ei tuloja, eikä mun tulot yksin riitä.

Kysyisin, että onko ihan ääliö kun nykyisessä työttömyystilanteessa irtisanoo itsensä. Jos työpaikalla ei ruoskita tai nakella ruokaa niskaan ruokatunnilla, siitä on paras pitää kiinni.

Lisäyksenä, eivät kaikki muutkaan saa vastaavaa työtä edellisen työn jatkoksi. Hyvä kun saa edes töitä.

[QUOTE="vieras";28328054]Riippuu välimatkasta. Siirto esim. Helsingistä Espooseen olis ihan sama vaikka uskoisin, että siitäkin olisi puhetta kotonakin. Pidemmälle siirtoa hakiessa ihmettelisin kovasti mikäli mies ei minulle siitä kertoisi etukäteen. Olemme itseasiassa muuttaneet miehen työn vuoksi toiseen kaupunkiin ja kyllä mies siitä minulta kysyi ennen kuin edes kyseistä työpaikkaa haki. Tosi outoa jos miehesi ei siirtoajatuksesta ole kanssasi etukäteen keskustellut.[/QUOTE]

kyse sadoista kilometreistä. ei keskustellut, ei. sanoi vaan ettei se olis mitään muuttanut. wtf?!

Vihassa ei kannata tehdä mitään päätöksiä. EIkä oikeastaan edes sanoa mitään. Harmittaa vain jälkikäteen...

[QUOTE="vieras";28328067]Kysyisin, että onko ihan ääliö kun nykyisessä työttömyystilanteessa irtisanoo itsensä. Jos työpaikalla ei ruoskita tai nakella ruokaa niskaan ruokatunnilla, siitä on paras pitää kiinni.[/QUOTE]

Minusta tuokaan ei ole ihan täysin koko totuus. Jos työpaikan ilmapiiri tai työtehtävät stressaavat pahasti, ei se työpaikan vaihtaminen ole huono juttu. Mutta tietysti kotona olisi hyvä kertoa asioista ennenkuin tekee suuria peliliikkeitä. Varsinkin jos se tarkoittaa muuttoa.

Mutta voihan olla sekin mahdollisuus että mies todella haluaa muuttaa asumaan yksin?

Onko teillä ollut ongelmia parisuhteessa? Erikoista käytöstä mieheltä. Jääkö siis työttömäksi nykyisellä paikkakunnalla vai saisko jatkaa toisia hommia jos omat kerran loppuu? Jos häntä jotenkin hävettää töiden loppuminen eikö siksi "kehdannut" kanssasi puhua vaan tuolla tavalla töksäytti asian..?
Olettaako mies että lähdet lasten kanssa mukaan vai oisko yksin muuttamassa? Olisiko sinun mahdollista työllistyä uudella paikkakunnalla?

Olen tuo aikaisemminkin kirjoittanut vieras joka on muuttanut miehen työn vuoksi n. 200km päähän edellisestä kotikaupungista. Muutto oli mielestäni ihan hyvä vaihtoehto, olin itse tuolloin hoitovapaalla esikoisesta ja nyt on tullut toinen lapsi lisää. Töitä minulla ei täältä vielä ole (kuopus vielä pieni) mutta toivon että jotain löytyy kun aika on. Voisitko suhtautua muuttoon mukavana muutoksena (edellyttäen että mies teidät haluaa mukaan)?

[QUOTE="vieras";28328086]Minusta tuokaan ei ole ihan täysin koko totuus. Jos työpaikan ilmapiiri tai työtehtävät stressaavat pahasti, ei se työpaikan vaihtaminen ole huono juttu. Mutta tietysti kotona olisi hyvä kertoa asioista ennenkuin tekee suuria peliliikkeitä. Varsinkin jos se tarkoittaa muuttoa.

Mutta voihan olla sekin mahdollisuus että mies todella haluaa muuttaa asumaan yksin?[/QUOTE]

no ainakin se sanoo että ilmanmuuta muutamme kaikki yhdessä... tai sitten tietää saa tällä minut suuttumaan. mistä tuota enää tietää.

kyllä se työilmapiiri on syy lähteä, mutta ei oikeuta mielestäni siihen että keskustelematta asiasta päättää noin :(

Se tarkoittaisi käytännössä yhteisen elämän päättymistä, koska minä ja lapset emme voi/halua muuttaa muualle. Törkeästi tehty, jos on tuollaista mennyt tekemään ilman mitään etukäteisvaroituksia.

Mulle pointti ei olisi siinä, että mies hakee toista työtä, tai haluaa muuttaa toiselle paikkakunnalle, tai vaikka ulkomaille. Vaan se että tekee päätöksen asiasta joka koskee koko perhettä puhumatta siitä kanssani. Mua ei haittaisi jos mies muuttaisi vaikka utsjoelle jos siitä olisi edes keskusteltu mun kanssa. Tietenkin lopullisen päätöksen omista työasioistaan mies tekee itse. Mutta tulee toki mieleen, että miksi hän ei olisi mulle edes sanonut asiasta aikaisemmin...

Uskoisin, että miehelläni oli hyvät syyt tekoonsa, enkä turhia kyselisi mikäli miestä ei kiinnostaisi asiasta sen kummemmin keskustella. Laitettais asunto myyntiin, ja etsittäis uudet työpaikat, jne....

[QUOTE="vieras";28328067]Kysyisin, että onko ihan ääliö kun nykyisessä työttömyystilanteessa irtisanoo itsensä. Jos työpaikalla ei ruoskita tai nakella ruokaa niskaan ruokatunnilla, siitä on paras pitää kiinni.[/QUOTE]

Jos työpaikka on paska, se on paska eikä sinne pidä jäädä jos ei sitä työpaikkaa kestä. Tunnen erään joka irtisanoutui vaikka taloustilanne on mikä on ja hyvin on toistaiseksi pärjännyt.

Mulle pointti ei olisi siinä, että mies hakee toista työtä, tai haluaa muuttaa toiselle paikkakunnalle, tai vaikka ulkomaille. Vaan se että tekee päätöksen asiasta joka koskee koko perhettä puhumatta siitä kanssani. Mua ei haittaisi jos mies muuttaisi vaikka utsjoelle jos siitä olisi edes keskusteltu mun kanssa. Tietenkin lopullisen päätöksen omista työasioistaan mies tekee itse. Mutta tulee toki mieleen, että miksi hän ei olisi mulle edes sanonut asiasta aikaisemmin...

siitähän mä juuri olen suuttunut kun ei neuvotellut mun kans ensin, meillä kuitenkin kolme koululaista joita asia myös koskee...

ei työt nykyisellä paikkakunnalla loppuisi, vaan ei itse halua jatkaa. siksi hakenut toiselle paikkakunnalle. työt lopettaa jokatapauksessa tällä paikkakunnalla.

No kyllähän tuo sitten aika vahva signaali mieheltä on, ja ihan tassu on se vaimo, joka ei tuohon reagoisi.

Jos miun kolmen kouluikäisen isä tekisi tuollaisen tempun, niin alkaisin keskustella siitä miten jaetaan lusikat, miten hän aikoo huoltajuuden jakaa, ja milloin kerrotaan lapsille ja mitä. Mikäli mies olisi ihmeissään eikä olisi ymmärtävinään, niin toistaisin vielä lempeän päättäväisesti, että tällaisessa yhteisössä ja kun ollaan näiden ipanoiden vanhempia, ei tuommoisia päätöksiä vain voi tehdä yksin.

Tai sitten peräti ottaisin kahden viikon etelänmatkan äkkilähtönä enkä puhuisi miehelle mitään. Miettiköön sitten keskenään miten hoitaa junailun sillä aikaa. Sekä lasten, työn että kaiken muun junailun...

Huh, huh... Olen elänyt perheessä, jossa isäni teki töitä 10kk vuodesta toisilla paikkakunnilla ja äitini käytännössä pyöritti koko huushollin itsekseen. Voin sanoa, että se ei tee hyvää lapsille eikä parisuhteelle ( isälläni oli toisia naisia ja lopulta tuli ero). Olen sanonut omalle miehelleni, että töitä hän saa hakea ihan mistä vaan, mutta en aion muuttaa hänen työnsä tai muunkaan syyn takia kotikaupungistani, enkä suostu vanhempieni malliin elämään etäsuhteessa. Hän on vapaa tekemään ratkaisunsa, mutta niin myös minä.

Kannattaa varmaankin jutella miehen kanssa, että mikä on homman takana ja voitko elää miehen tekemien ratkaisujen kanssa.

Yhteistyössä