Miten suhtautuisittetässä tapauksessa lapsen isään (etä)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Minna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Minna

Vieras
Lapsen isä oli jouluna meillä pari päivää lapsensa kanssa. Ei tuonut mitään lahjaa, mutta sentään oli täällä.

Ajattelin jouluna, että enää en järjestele tapaamisia. Kaksi vuotta olen sitä tehnyt. Etä saa itse ottaa nyt vastuuta ja kysyä lapsensa perään.

Enpä siis ole soitellut etälle ja olen odotellut, koska hän itse soittaisi.

Tässähän on nyt mennyt kohta 3 ja 1/2 kuukautta, eikä imahdustakaan isän suunnalta....

Annanko olla vai pitäisikö tähän puuttua?

Antaisin olla. Lapsen isä ei selvästikkään ole kiinnostunut lapsestaan. Ja mukavampi lapselle, että tapaamisissa olisi joku selvä rytmi:) Jos ei kunnolla nii ei sitten ollenkaan..

Mä raahasin lasta isää tapaamaan pari kertaa vuodessa kuusivuotiaaksi asti , sit ajattelin , että mies voi ihan yhtä hyvin ottaa yhteyttä kun haluaa tavata lasta.
Seuraavan kerran isä tapas lapsensa kun muksu oli 18-vuotias ja etsi isänsä käsiinsä ( mun kehotuksesta). Ei se isukki pidä yhteyttä vieläkään kuin pari kertaa vuodessa , vaikka netti on molemmilla , ja siitä isukista on jo tullut vaarikin.
Kaikki ei vaan ole kovinkaan .. no , kiinnostuneita lapsestaan.

Alkuperäinen kirjoittaja we:
Antaisin olla. Lapsen isä ei selvästikkään ole kiinnostunut lapsestaan. Ja mukavampi lapselle, että tapaamisissa olisi joku selvä rytmi:) Jos ei kunnolla nii ei sitten ollenkaan..

Selvennykseksi vielä, että etä puhuu kyllä äidilleen ja kavereilleen, että välittää lapsesta. Ja kyllä hänen pitäisi ottaa yhteys, huomenna, ylihuomenna tai ensi viikolla, tai ensi vuonna varmaan...?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Selvennykseksi vielä, että etä puhuu kyllä äidilleen ja kavereilleen, että välittää lapsesta. Ja kyllä hänen pitäisi ottaa yhteys, huomenna, ylihuomenna tai ensi viikolla, tai ensi vuonna varmaan...?

Joo nii minunki exä teki ja kertoi, sai itselleen hyvän omantunnon parhaimmille kertoi, että lapsi hänen luonaan joka toinen viikonloppu. Todellisuudessa ei ollut halunnut pitää lasta eikä ollut nähnyt 3v. Ilmoitti myös käräjäoikeuteen ettei lasta halua nähdä..

Joo , niin toi mun lapsen isäkin aina sanoi tuttavilleen, että hakee lapsen luokseen ja ottaa mukaansa lomamatkoille , mutta ei se koskaan ees kyselly kuulumisia , ei laittanu edes joulukorttia.
Nyt on hiljaa suurimman osan vuodesta , lapsenlapselle osti synttärilahjoja ja kävi kylässä viime vuonna , jouluna ei tullut ees korttia. Mun muksu välillä mulle ihmettelee sitä , että ei sitä isää taida kiinnostaa - ja lapsi on itte sitä mieltä , että olkoon. Ilmankin tullu toimeen , mitä sitä nyt alkaa väkisin vaatimaan.

Siis tällaiset etät oikeasti valehtelee ympäri maailmaa? Kait se uskottava on.
Vaikka onhan tuo minun etä joskus maininnut senkin, etten anna nähdä lasta.

Tällaisilla isillä on kuitenkin se näkemys, että voivat pelmahtaa lapsen luo kuin salama kirkkaalta taivaalta kerran vuodessa. Ja kun lähille ei sovi, niin on helppo sanoa, että lähi estää tapaamiset :)

Kait se on jotakin todella ihmisille valehdeltava ettei maine mene!

Mä lopetin tapaamisten järjestelyn jo ku laps oli 6kk. Ei ole mun tehtävä. Raastoi mun hermoja vaan, ja tuskin tuollaisesta muodostuu mitään aitoa suhdetta lapseen? Mies vaa saattaa luulla, että exää janottaa vanha suola. En ymmärrä näitä lapsensa hylkääjiä.

Mun exä kertoo sukulaisilleen miten en anna hänen tavata jne. Niille puheille tuli loppu ku rupesin pitämään yhteyttä exän äitiin exän sijaan. Kutsuin nimittäin aina poikansa kanssa, ja ehdottelin, että jos lapsi menisi mummulleen niin poikahan voisi nähdä lastaan ilman, että olen itse paikalla... Mutta jostain syystä mummu ei koskaan kyennyt vastaamaan näihin myönteisesti. Mahtoi olla hänelle aikamoinen pettymys, ettei se oma poika ollutkaan mikään kultapoju :( Ja ensimmäinen lapsenlapsi... Olisi mahdollisuudet tutustua paljon paremmin jos poikakin kantaisi osansa vastuusta.

Siis tällaiset etät oikeasti valehtelee ympäri maailmaa? Kait se uskottava on.
Vaikka onhan tuo minun etä joskus maininnut senkin, etten anna nähdä lasta.

Tällaisilla isillä on kuitenkin se näkemys, että voivat pelmahtaa lapsen luo kuin salama kirkkaalta taivaalta kerran vuodessa. Ja kun lähille ei sovi, niin on helppo sanoa, että lähi estää tapaamiset :)

Kait se on jotakin todella ihmisille valehdeltava ettei maine mene!

Valitettavasti se näin on. Vaikka se varmaan vituttaakin. Tällä mun exällä ja hänen uudellaan on laskettuaika nyt näinä päivinä. Lapselle en ole kertonut, sanon kun on isompi ja ymmärtää vastauksen kun sitä asiaa kysyy.

jep täällä sama homma, oon oottanut et lapsen isä ottaa yhteyttä( viimeeks lokakuussa nähny lapsen, ikää pian 1v) kaikille se ex puhuu etten antais tavata jne huoh:( kai se vaan haluaa et hänet nahdään hyvässä valossa ja mä se pahis?

Se on kyllä todella tavallista, että etäisä puhuu pitkin kyliä miten välittää ja rakastaa jne. ja etenki kännissä tilittää kaikille jotka vaan haksaa kuunnella mut todellisuudessa ei tapaa lasta lainkaan eikä edes halua.

Yhteistyössä