Miten suojata lapsen kasvot näillä pakkasilla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vilukissa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Lapsille ollaan vedetty kanamyssyt mahdollisimman hyvin kasvojen päälle.

Mulla tarvittaessa pipo silmillä ja kaulahuivi nenään asti. Mutta esim. eilen ei ollut tarvetta, kun asteita oli -12.

Moi,

itse hoksailin että voisi hommata itselleen ja ehkä lapsellekin seuraavan vermeen, eli
hengityksenlämmittimen...

http://www.jonas.fi/tuotteet/

Nämä tietysti hieman makssa, mutta mutta ... vissiiinkin näitä saapi Instrusta - kunhan ette vie meän kappaleita :)

Alkuperäinen kirjoittaja nyt:
nykysuositus on ettei sais laittaa mitään rasvaa, rasva jäätyessään on pahaks naamalle. Puuteria voi käyttää, se ei jäädy ja suojaa jonkin verran.

joo voi olla, en tiedä suosituksista. minusta kun ei täällä etelä-suomessa ole vuosiin ollutkaan niin pahoja pakkasia enää pidempi jaksosesti, että ois tarvinut sen ihmeemmin asiaa miettiä.
joko ollaan oltu sisällä sitten jos mittari ollu paljolti yli -20.. sitä vähemmillä pakkasilla jo tarkeneekin hetken jos toisen.

Alkuperäinen kirjoittaja nyt:
nykysuositus on ettei sais laittaa mitään rasvaa, rasva jäätyessään on pahaks naamalle. Puuteria voi käyttää, se ei jäädy ja suojaa jonkin verran.

Tämä suositus johtuu siitä, että Nivea alkoi kaupata erästä voidettaan "pakkasrasva" nimellä, joka sitten oikeasti tarkoituksen sopimattomana aiheutti pahoja paleltumia. Vaseliini on edelleen käyttökelpoinen rasva jos kasvoja haluaa rasvalla suojata.

Paras tapa on kuitenkin se karaiseminen. Kenenkään kasvot ei oikeasti voi paleltua vielä 10 asteen pakkasessa, vaikka se kasvoilla voi pahalta tuntuakin.

Mulle sanottiin eilen neuvolassa, että sellasta tosi rasvasta rasvaa mikä sisältää vaan hyvin vähän tai ei ollenkaan vettä. Se vesi siinä jäätyy naamalle ja on pahasta, ei se rasva niinkään.

oli pienenä vaseliinia..vedetöntä tuhtia hoitovoidetta voi laittaa suojaksi..mutta joskus sekin saattaa kovilla pakkasilla lisätä paleltumia..hoitovoidekkin kannattaa laittaa vähän ennen jo kun lähtee ulos pakkaseen. Vaate suojaa parhaiten, kypärämyssy tai jokin villavaate on hyvä suoja. :) Jos käytät lapsen, tai omalla iholla vaseniia tai muuta pakkasvoidetta poista se sitten iholta hyvin kun se tukkii ihohuokset ikävästi..mutta menee kyllä hyvin kun ei jokapäivä tarvitse käyttää.

Mulla couperosa pahenee pakkasessa. Ei tarvi olla kun alle 10 astetta pakkasta, pelkkä viima saa naaman aivan hirveän näköiseksi ja kestää kauan parantua, kaikki ei oo parantuneet koskaan. Lopetin päiväkotiduunin myös osittain tästä syystä.

Alkuperäinen kirjoittaja grey:
Mulle sanottiin eilen neuvolassa, että sellasta tosi rasvasta rasvaa mikä sisältää vaan hyvin vähän tai ei ollenkaan vettä. Se vesi siinä jäätyy naamalle ja on pahasta, ei se rasva niinkään.

Vesi kyllä haihtuu naamalla, hei haloo.

Takas peruskouluun!!!!!!!!!!

Oletko käyttänyt tai kuullut tällaisesta voiteesta? Nuxe Reve de Miel: Kuivan, herkän ja couperosa ihon hoitovoide. Sopii hyvin ulkoiluvoiteeksi kaikille ihotyypeille. Mulla kaupassa kerran tuli kysymään eräs vanhempi rouva kun poskilla mustelman näköisiä kohtia..että tekeekö sun miehes jotain pahaa sulle? :D Kerroin että no ei todellakaan, tämä johtuu couperosasta. :D :D

Alkuperäinen kirjoittaja Anna:

Pitäsköhän sun mennä sinne takasin tai ainakin yrittää käydä se loppuun...

Alkuperäinen kirjoittaja Vinkkilinkki:
Oletko käyttänyt tai kuullut tällaisesta voiteesta? Nuxe Reve de Miel: Kuivan, herkän ja couperosa ihon hoitovoide. Sopii hyvin ulkoiluvoiteeksi kaikille ihotyypeille. Mulla kaupassa kerran tuli kysymään eräs vanhempi rouva kun poskilla mustelman näköisiä kohtia..että tekeekö sun miehes jotain pahaa sulle? :D Kerroin että no ei todellakaan, tämä johtuu couperosasta. :D :D

On mulla ollutkin tuota voidetta. :)

NUXElla on muitakin ihania.

Alkuperäinen kirjoittaja tällainen:
Weleda Calendula Wind And Weather Cream: Suojaa tehokkaasti pakkasta, tuulta ja raakaa ilmaa vastaan. Sopii myös vauvoille.

Weledan tuote ei ole pahan hintainen , alta 10? ja kestää iät ajat. Käytän sitä ulkoillessa ja iho on ihan lämmin eikä punoita kun tulen sisään.

Alkuperäinen kirjoittaja Anna:

..mistä rasvast aon kyse.Jos on vaseliinipohjainen jäätyy vesi=hiki iholle, jos kasviöljyä tai lanoliini tai mehiläisvahaa, pääsee neste haihtumaan iholta. Paukkupakkasella tietenkin tarvitaan villaista suojaa.

Mulla on molemmilla tytöillä posket paleltuneet ja lääkärin ohje on, ettei missään nimessä pidä mennä laittamaan mitään rasvaa naamaan ennen ulos menoa. Iltaisin voi rasvata, mutta ei ennen ulkoilua, sillä rasva vaan lisää paleltumien riskiä.

Ja pakkasesta: pakkanen ei ole se pahin palelluttaja vaan siihen yhdistyvä viima. Molemmilla tytöillä paletumat tulleet alle kymmenen asteen pakkasessa, kun on ollut viima. Vanhemmalla meni viime talvena puolen tunnin ulkoilussa, vaikka oli kypärälakki. Ei vaan suojannut juuri kyseistä kohtaa ja siitä kärsittiin koko talvi. Nuoremmalla paleltui tänä talvena vielä pahemmin: tuli mustelman näköiset läikät molempiin poskiin ja niiden sisälle paukut. Pakkasta ei ollut nimeksikään eikä edes ensin tajuttu, että on paleltunut, kun mustelmia jatkuvasti poskissa, kun muksahtelee.
Nyt annettu ohjeeksi, että pitää rasvata hyvin iltaisin ja ennen ulkoilua ei saa laittaa mitään rasvaa. Ja posket suojattava hyvin.

Yleinen harhaluulo on, että rasva suojaa kasvoja pakkaselta. Erittäin paha virhe on laittaa iholle ennen ulkoilua vettä ( ^ kyllä, juuri vettä, kosteus on pahin mahdollinen paleltumisen aiheuttaja ) sisältävää rasvaa. Sen jälkeen naama jäätyy takuulla. Vedetönkin rasva estää iholta hien haihtumisen, minkä vuoksi kostea naama voi paleltua. Rasvasta on enemmän haittaa kuin hyötyä, jätä se siis purkkiin ja suojaa kasvot kypärämyssyllä, pipolla, hupulla etc. :)

Yhteistyössä