miten suostutella äiti muuttamaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja faija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
F

faija

Vieras
Olen puolivuotiaan pojan isä, kuka joutuu duunin takia olemaan yli 500km päässä perheestään. On aika selvää, että töitä en äidin asuinpaikkakunnalta ainakaan nyt laman aikaan saa, ja omat opiskelutkin siellä loppui jo vuosi sitten. Syksyllä pitäisi aloittaa taas opiskelut täällä kaukana, tehdä duunia siinä sivussa, ja vielä yrittää ehtiä perheenkin luo. Se olisi ainakin parisuhteen loppu.

Millähän saisin avokilleni vakuutettua, että helpoin ratkaisu olisi kaikkien meidän muuttaminen opiskelun/töiden perässä? Hän aikoo kuitenkin ollla kotiäitinä vielä hyvän tovin, joten helpomminhan hänen aikataulunsa joustaisivat matkusteluun kotiseudulle kuin minulla?

Vai pitäisikö meidän molempien heittäytyä minipäivärahalla/sossun tuella koti-immeisiksi? En usko että sekään olisi edes lapsen kannalta mielekkäintä.

Onko muilla ollut riitoja asuin-/työpaikkakunnan valinnan kanssa? Nyt jo vituttaa olla näin paljon erossa pienestä lapsesta, pelottaa edes ajatella syksyä kun hommat lisääntyy.

Me asutaan miehen kanssa eri paikkakunnilla. Vietetään yhdessä vain viikonloput. Mulla on täällä koti, ystävät ja läheiset. Ei se muutto ole niin helppo asia, koska ainakin mulle nämä ovat sitovampia asioita kuin esimerkiksi työ/opiskelu. Mieluummin vaikka vessoja pesemään, kun pois muutan!

keskustelu, keskustelu ja keskustelu. Kylä on itsekäs äiti jos ei ala ymmärtämään miten raskasta tuollainen reissaaminen ja poissaolo lapsen luota on! Minä kun muuttaisin mieheni perässä/kanssa vaikka maailman toiselle puolelle!!!! Ei ole kenenkään etu tuollainen 500 km työmatka!

Onko vaimo asunut koskaan muualla kuin kotipaikkakunnalla? Voi pelätä että ei saa ystäviä ja sinä olet paljon poissa eikä ole ystäviä tai sukulaisia tukena. Voi olla myös (liian) kiinni vanhemmissaan. Pyydä kokeilumielessä muuttamaan ja lupaa että saa muuttaa vuoden päästä takaisin kotipaikkakunnalle jos ei sopeudu sinun opiskelupaikkakunnalle ja maksetun hoitajan kotiin että pääsee joskus sieltä poiskin.

Yhteistyössä