Miten syötätte vauvalle kaurapuuron ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hiutale
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hiutale

Vieras
n. 6kk vauva sai tänään ensi kerran kaurapuuroa, ihan pikakaurahiutaleista tein korvikkeeseen, sekoitin vielä sauvasekoittimelle hiutaleita pienemmiksi.
Tein sopivaksi ettei ollut aivan velliä mutta ei myöskään tököttiä.
Ensimmäiset 5 lusikallista meni kuin vettä vaan, mutta sitten vauva alkoi kakomaan ja oksensi puuroa, yritin vielä pari kertaa, mutta sama toistui vaikka koitin antaa maitoa päälle.
Nälkä vielä jäi koska söi kuningatarsoseen tuon jälkeen.
Maistoin puuroa itse ja oli kyllä liimamaista liisteriä että ei ihme että juuttui kurkkuun..
Mutta Suomalaisen vauvan suomalaisena äitinä on sellainen mielikuva että toki vauvan saatava kaurapuuroa ja se vauvan ruokalistaan kuuluu ilman muuta.
On tuota ennen syönyt jo marja, hedelmä, kasvis ja lihasoseita sekä kaupan muksusapuska valikoiman riisipuuroa, näissäkin välillä kakonut, mutta ei noin pahasti, onko vauvani sellainen silkkikurkku joista olen joskus kuullut puhuttavan, vedettävä kaikki sileäksi mössöksi pitkän aikaan..
On se vaan kamala tunne kun vauva kakoo pää punaisenkirjavana ruokaa kurkusta, vaikka nostan heti syliin ja taputtelen selästä :-(
Miten te olette antaneet kaurapuuron ja miten vauvat saaneet sen kurkusta alas?

meillä esikoinen oksensi kaikki ruuat, joille oli allerginen. Kaurapuuro meni hyvin.
Kuopukselle syötin sitkeästi kaurapuuroa, vaikka hän pyrki sylkemään kaiken ulos. Vuoden iässä todettiin kaura-allergia. Se parani vasta kouluiässä.

mä hienonnan puurohiutaleet ennen keittämistä melkein jauhoksi(keitän kyllä veteen ja laimennan sit vasta keittelyjen jälkeen(esim sillä korvikkeella/meillä oli oma maito) ja sekoitan valmiiseen mukaan jotain marja/hedelmäsosetta. myös vauva alkaa vasta noin 15 maistamiskerran jälkeen tottua uuteen ruokaan.

He kokeileppa että et murskaa niitä hiutaleita ja keität veteen ja vasta sitten sen valmiin puuron hienonnat haarukalla ja lisäät sen korvikkeen. Ei tule niin liisterimäistä ja menee paremmin alas. Meidän muksu on alusta lähtien halunnut vähän karkeampaa ruokaa ja kaikki liisterimäiset tai paksut soseet on tulleet oksentamalla ulos. Meillä on aina syöty puurot ilman soseita tai hilloja jo ihan siksikin etten itse saata syödä puuroa johon on sekoitettu mitään makeaa (en pidä ajatuksesta hillosta leivällä).

Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:
Minä keitän puuron veteen aika löysäksi muutenkin ja sekoitan reilusti kuningatarsosetta. Hyvin on alkanut tyttö syömään. =)

Mäkin käytin tota kuningatarsosetta mukana :)
Tai välillä muitakin hedelmäsoseita mut toi oli se ykkönen :D
Nykysinhän tää vuosikas vetelee ihan puuroa vaan ilman mitään soseita seassa :)

Ihan aluks ostin kaupasta niitä nestlen vai piltin kaurapuuroja, tosi hienorakenteista. Sitten kun osasivat vähän sitä ruokaa jauhaa siellä suussa ni olen ruvennu tekemään mikrossa kaurapuuroa tavallisista kaurahiutaleista, päälle omena-päärynäsosetta.

Joo, ei kannata jauhaa niitä hiutaleita kun siitä tulee ihan liisteriä! Ja paljon tosiaan hedelmäsosetta joukkoon niin maistuu :)

Puuroa siksi, että se pitää nälän hyvin loitolla eikä pieni oikein muita viljatuotteita vielä tuossa iässä juuri vetele. Leivässä on suolaa jne. Meillä puuro oli suurinta herkkua puoleentoista vuoteen asti, sen jälkeen on menny paremmin leipä ja murot.

Mä huomasin sen että jos hiutaleen jauhoi ennen keittämistä niin se meni ihan liisteriksi. Joten tein/teen edelleen niin että keitän normaalisti sen puuron ja lisään siihen sitten maitoa ja sekoitan kunnolla. Menee aikasta hienoksi niinkin. Ja sosesilmä laitaselle josta aina vähän lusikkaan mukaan.

en lukenut koko ketjua, mutta kaurapuuro menee helposti limaksi jos sitä sekoittaa liikaa. ei missän tapauksessa sauvasekoittimella, muuten tulee kyl liisteriä.

Ei muuta kuin uudestaan! Sihtikurkkuja ollut meilläkin pari kappaletta.
Mä olen hienontanut eka hiutaleet kuivana, keittänyt veteen ja sitten lisännyt marjasosetta ja korviketta tai äidinmaitoa joukkoon.

Me aloitettiin tattaripuurolla, jota on Muksujen valikoimissa puhtipuuro nimellä, se on maitopohjainen ja maistui meidän poitsulle todella hyvin. Vähän aikaa sitten aloitin sitten kaurapuuroa antamaan.

kiitos hyvistä vastauksista :-) mulla oli kuningartarsosetta mukana tuossa puurossa, unohdin sen tuossa mainita, ei tosin aivan joka lusikallisessa ja annoin enemmän sitä tuohon väliin, että joka toinen lusikallinen puuroa ja sitten sosetta perään..
taisi tosiaan se nimike olla sihtikurkku mitä tarkoitin eikä silkkikurkku :-D no mutta sopiipa sekin.
Oli kyllä se puuro sellaista liisteriä että hyvin saisi tapetit seinään ja noita oksennuksia pyyhkeilin juuri kaapinovista, kokeilenpa ensi kerran ohjeillanne ettei moista mössöä enää tulisi.

Yhteistyössä