Miten täällä onnistuisi hyväntekeväisyys?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja puh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

puh

Vieras
Meillä olisi iso kasa vauvan/lasten vaatteita.Pääosin ihan tavallisia vaatteita (ei siis mitään erityisiä merkkivaatteita)
Olen niitä yrittänyt epätoivoisesti myydä kirpparilla ja netissäkin,mutta ei vaan mene kaupaksi.Ja lähipiirissä ei ole ketään joka tarvitsisi.
Haluaisin päästä niistä eroon,mutta en halua niiden joutuvan mihinkään uudelleenmyyntiin vaan oikeasti tarpeeseen jollekin.
Mikä on tämän palstan lahjoitetaan ja otetaan vastaan-palstojen ilmapiiri?Onko siellä oikeasti ihmisiä,joille pieni apu vaatteiden muodossa tulisi tarpeeseen?

Kyllähän siellä kaikenlaisia on.. Esim. vähän aikaa sitten oli yksi huijari, joka myi eteenpäin :/ Mulla ainakin ketuttaa niin paljon tuollaiset, itse en ikimaailmassa myis mitään ilmaiseksi saatua pois jos vain mitenkään on mahdollista itse käyttää tai lahjoittaa eteenpäin! Meille jotka oikeasti olemme tarpeessa ja tarvitsisimme lahjoituksia, ei enää varmaan edes kukaan uskalla lahjoittaa.

Itse olen antanut lähinnä ystäville ja tuttaville, joiden tiedän olevan minun laillani pienituloisia (opiskelijoita, työttömiä jne.).

Eli varmaan on sekä niitä, jotka myyvät, että niitä jotka oikeasti tarvitsevat.

mä ainakin etin vaan tavaroita mitä tarvitaan.Mutta nyt kun kolmosta on alettu hankkimaan meille ja mies kun sano että 2 lasta riittää meille niin myin(uutena saadut) tai lahjoitin kavereille ym . kaikki pienet vaatteet.Nyt oon sitten vähitellen alkanut etsiin uudestaan niitä jotta ei sitten tulisi niin kamalaa osto/ hankinta vimmaa kun viimeksi.Ja uskotteko että neidin nukelle ne menee :D :D :D :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: .Eks oo hyvä syy hankkia pieniä vaatteita :D :D .

Harrastan itsekin vaatteiden myymistä netissä - tai ainakin yritän. Olen myös saanut lahjoituksia noiden mainitsemiesi palstojen kautta. Ne tavarat, mitä noilta palstoilta saan, jatkavat meiltä matkaansa eteenpäin lahjoituksina niinikään. Myyn vain sellaista, mitä itse olen ostanut esim. kaupasta tai kirppareilta tai joitain lasteni uutena saamia, pieneksi jääneitä vaatteita. Lahjoitukset pysykööt lahjoituksena!

Alkuperäinen kirjoittaja puh:
Alkuperäinen kirjoittaja fdhvbg:
jos et itsekään saa niitä myytyä niin miks kukaan täällä saisi sen enempi myytyä

Eli ilmeisesti ei edes kannata yrittää lahjoittaakaan,koska ei ole merkkivaatetta?

Mielestäni kannattaa lahjoittaa ehdottomasti, kyllä merkitönkin kelpaa monelle. Tuskinpa kaikkein merkkitietoisimmat tuollaisia ilmoituksia edes tosissaan seuraisivat. Minä esim. olisin kiinnostunut vaatteistasi, mutta miten mahdan tavoittaa sinut :)?

Yhteistyössä