Miten tähänkin pitäis suhtautua..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ei ole provo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Ei ole provo

Vieras
Kaveri kertoi kännissä olevansa raskaana. Ilmotus tuli tosi yllättäen, varsinkin kun oli juomassa. Sanoi, että ei ole vielä päättänyt pitääkö lapsen vaiko tekeekö abortin, koska mies ei ollut innoissaan. Päätyi sitten n. viikon päästä aborttiin. Nyt soitti äsken ja itki, että ei olisikaan halunnut aborttia ja nyt yrittävät vauvaa. Itse olen vastaan aborttia joissain tilanteissa, varsinkin tässä ja nyt tunteet on vähän sekavat kaveria kohtaan, että onko tosissaan vai halua näyttää jotain. Tästä on aikaa n. 2kk:tta ja itse tein positiivisen raskaustestin 2 viikkoa sitten, josta en ole hänelle vielä kertonut.

Yhdellä kaverilla oli aika vastaava juttu. Siitä abortista olikin niin vaikea päästä yli. Hän on nykyään onnellisesti äiti. Ikävää, jos kaverisi vaan miehen painostuksesta päätyi aborttiin...

Mä ilmoittaisin raskaudesta silloin kuin sen muutenkin normaalisti tekisin, vaikka tekstiviestillä niin ehtii kaveri vähän keräillä itseään jos uutinen ottaa koville. Onnea sulle raskaudesta :)

Alkuperäinen kirjoittaja Kotiäiti:
Yhdellä kaverilla oli aika vastaava juttu. Siitä abortista olikin niin vaikea päästä yli. Hän on nykyään onnellisesti äiti. Ikävää, jos kaverisi vaan miehen painostuksesta päätyi aborttiin...

Mä ilmoittaisin raskaudesta silloin kuin sen muutenkin normaalisti tekisin, vaikka tekstiviestillä niin ehtii kaveri vähän keräillä itseään jos uutinen ottaa koville. Onnea sulle raskaudesta :)

Niin aattelin. Pelkään vaan tuota kertomista, kun ei yhtään tiedä miten suhtautuu.. Kiitos onnitteluista :) Kolmas tulossa.

Mulla ei ole sellaista kaveria, jolle en uskaltais tuossa tilanteessa sanoa, että KASVA AIKUISEKSI!
Itse päätin aikoinaan pitää vauvani ("yllätysraskaus") vaikka tilanne oli vähän epävarma miehen suhteen. Sanoin miehelle että tilanne on nyt tämä, minä pidän tämän, pidit siitä tai et. Mies pysyi kyllä rinnalla ja on nykyään onnellinen lapsen isä ja aviomieheni.
Pointtina oli se, että en ymmärrä naisia, jotka keskeyttävät raskauden esim. miehen painostuksesta ?!
Sinua ap kehottaisin takomaan kaverillesi järkeä päähän, onko hän todella valmis äidiksi (tuli nyt vaan mieleen että aika epäkypsää kännissä soitella ja sanoa että on raskaana)
huh

Alkuperäinen kirjoittaja voi elämä:
Mulla ei ole sellaista kaveria, jolle en uskaltais tuossa tilanteessa sanoa, että KASVA AIKUISEKSI!
Itse päätin aikoinaan pitää vauvani ("yllätysraskaus") vaikka tilanne oli vähän epävarma miehen suhteen. Sanoin miehelle että tilanne on nyt tämä, minä pidän tämän, pidit siitä tai et. Mies pysyi kyllä rinnalla ja on nykyään onnellinen lapsen isä ja aviomieheni.
Pointtina oli se, että en ymmärrä naisia, jotka keskeyttävät raskauden esim. miehen painostuksesta ?!
Sinua ap kehottaisin takomaan kaverillesi järkeä päähän, onko hän todella valmis äidiksi (tuli nyt vaan mieleen että aika epäkypsää kännissä soitella ja sanoa että on raskaana)
huh

Kaveri on mulle vain kaveri, ystävät on eri asia. Kyseessä siis kaveri, jonka tekemisillä tai tekemättömillä jutuilla en rupee hänen päähänsä järkeä takomaan.
En tosiaan tiedä mikä oli syy tehdä abortti, painostiko mies vai ei, ihan sama, mutta väärin silti.
Ei ole musta valmis äidiksi. En voi koskaan kuvitella häntä äitinä. En edes sillon aiemmin ennen kun tästä sain tietää.

Niin ja tosiaan, kun kännissä mulle kertoi, oltiin silloin ihan kasvotusten ja törmättiin sattumalta. Ja siis jokin aika sitten soitti ja itkeskeli tilannetta.

Mitenkäs se mieskin innostui vauvaa yrittämään?
Mä en käsitä! Ensin tapetaan yksi ja sitten tehdään tarkoituksella toinen heti perään. Eihän se uusi raskaus tuo sitä ensimmäistä takaisin.
Ihmisten pitäis oppia harkitsemaan tekojaan paremmin.
Tätäkään ongelmaa ei ap:n kaverilla olisi, jos aborttia ei hyväksyttäisi muista kuin terveydellisistä, painavista syistä...

tohon juomis asiaan, munki yks kaveri joi melkein 12viikolle asti "epäili" olevansa raskaana mut teki testin vasta noin myöhään että sai käydä bilettään. Biletyksen/juomisen lopetti sit raskaustestin tehtyään. Ja ikää on kuitenkin jo melki 30 että luulis tietävän juomisen seuraukset.

Yhteistyössä