Miten tälläisen takia voi olla pois töistä? Siis kipeä mutta ei kipeä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Milja"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Milja"

Vieras
Jäsenet särkee, paleltaa ihan hulluna, olen ollut villasukissa ja villapaidassa peiton alla koko päivän, kurkku on kipeä ja joka paikka särkee, kuin olis jyrän alle jäänyt. Tänään töissä oli yhtä tuskaa, kun niin palelin ja olo niin heikko, että olis pitänyt päästä maate.
Mutta ei ollut kuumetta, ei vielä mitään sen enempää. Outoa, onko flunssa alkamassa vai mikä? Kehtaako tällästä mennä valittaa terkkariin?
Ja kyllä ihan tykkään työstä ja viihdyn siellä, mutta en vaan nyt jaksa yhtään olla edes pystyssä.
Pelkään että luullaan lintsariksi, jos tälläistä sanon eikä mitään sillä tavoin näkyvää tai oikeaa sairautta ole :(

Flunssa voi olla ilman kuumettakin. Tiedän miltä sinusta tuntuu, minulla oli kerran muutaman päivän samanlaista. Ei nuhaa tms ja kuumekin vain aaltoili ettei välillä ollut sitäkään.

Mulle tulee harvoin kuumetta flunssan yhteydessä, mutta mä en siltikään ole työkykyinen flunssassa. Sairauslomassa on kyse siitä, ettei työntekijä kykene suoriutumaan työtehtävistään jonkin sairauden vuoksi. Toisaalta jos vaikka pankkineidiltä murtuu jalka, hän periaatteessa kykenisi tekemään töitään, mutta saa kuitenkin sairauslomaa, koska joutuisi tekemään töitä jalka paketissa.

En mä tajua miksi niin monille se kuume on joku raja että onko oikeasti kipeä.
Jos olo on noin kurja niin ethän sä voi töissä olla, kuumetta tai ei.

Paranemisia!

Kiitos.
Kai mulle on jäänyt joku trauma jostain lääkäristä joskus, joka on mittauttanut kuumeen ja väittänyt istten mun olevan terve, kun ei sitä ole ollut. Tuo tosin oli joskus kouluaikoina, nyt oon yli 30-kymppinen ettö kai se suhtauminen on asiallisempaa.

Kyllä se useimmille lääkäreille on juuri se kuume se sairauden mittari. Jos valitat flunssaa mutta kuumetta ei ole, olet melko varmasti lintsari sen lääkärin mielestä. Olo voi tottakai olla karmea, mutta noin se ikävä kyllä on : /

Normaaliin flunssaan ei kuulu kuume lainkaan. Itse jokainen tietää onko työkunnossa vai ei. Itse olen flunssassa ihan tillintallin, mutta pieni lämpö ei tunnu missään.

Yhteistyössä