Miten tässä voi ajatella mitenkään positiivisesti mamuista?

Katherine Wheel

Aktiivinen jäsen
27.01.2005
17 604
0
36
Kaveri odotti junaa vauvansa kanssa, kun siihen tuli mamulauma, yks repi vaunut kaverin käsistä, muut piti kaverista kiinni, ja tää yks pistää vaunut siihen laiturin reunalle ja sanoo, että anna lompakkos tai mä työnnän nää kärryt junan alle :o

no noista tyypeistä ei varmaan voikaan ajatella kovin lämpimästi , mutta en mä lähtisi kaikkia mamuja/ulkkiksia tuon takia vihaamaankaan.

ihme,että ei ole lehdissä tällanen juttu. Kuulostaa kuitenkin aika hurjalta.

Kyseessä on varmasti olleet todella ongelmallista porukkaa. Ikävä kuulla tuommosesta. Ja toivottavasti syylliset löytyy ja saavat tuomionsa.

En todellakaan lähtisi vihaamaan kaikkia ulkomaalaisia tämän takia. Itsellänikin löytyy pari huonoa kokemusta, mutta tunnen monia ja löytyy paaaaaaaljon ihania ulkomaalaisia joista ei voi edes verrata suomalaisiin.

Alkuperäinen kirjoittaja endie:
no noista tyypeistä ei varmaan voikaan ajatella kovin lämpimästi , mutta en mä lähtisi kaikkia mamuja/ulkkiksia tuon takia vihaamaankaan.

ihme,että ei ole lehdissä tällanen juttu. Kuulostaa kuitenkin aika hurjalta.

Valitettavasti se menee vaan niin, että kun on huonoja kokemuksia jonkun tietyn ryhmän kanssa toistuvasti, niin kyllä alkaa jokainen naama vituttamaan. Onneksi välillä tulee muistutuksia, ettei niistä jokainen ole saastaa.

Jos tämän olisi tehneet ihan suomalaista syntyperää olevat niin vihaisitko sitten kaikkia suomalaisia? Miksi kun maahanmuuttaja tekee jotain, se on heti kaikki mamut samanlaisia, mutta kun suomalainen tekee jotain, se on yksilö. Jos tummaihoinen tekee jotain, kaikki neekerit ovat sellaisia, jos valkoihoinen tekee jotain, se on yksilö.

Noille nimenomaisille tyypeille ei auta psykiatrinen apu tai päähänsilittely, vaan ihan konkreettinen ja tuntuva väkivallan uhka, etteivät uskaltaisi enää. Menee niin yli vauvan hengen uhkaaminen, että tollaset tyypit sais joku eläinlääkäri lopettaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos tämän olisi tehneet ihan suomalaista syntyperää olevat niin vihaisitko sitten kaikkia suomalaisia? Miksi kun maahanmuuttaja tekee jotain, se on heti kaikki mamut samanlaisia, mutta kun suomalainen tekee jotain, se on yksilö. Jos tummaihoinen tekee jotain, kaikki neekerit ovat sellaisia, jos valkoihoinen tekee jotain, se on yksilö.

Ylipäätänsä en pidä ihmisistä mitenkään erityisen paljon... Mä tiedän ja ymmärrän, että kaikki mustaihoiset ja ulkomaalaiset ei oo kusipäitä. Mut jos somali pahoinpitelee mun lapsen, yrittää varastaa rahat, kähmii tytärtä, vie rahat systerin pojalta, ryöstää kaverin pojan, huorittelee ihmisiä meidän pihalla, niin kyllä suakin alkais vituttamaan...

^Joo, totta kai. Mutta eikö se silloin voi olla yksilön tekemää? Onko se automaattisesti kaikki somalit/tummaihoiset/mamut samanlaisia. Multa on varastanut ihan suomalainen, kaverin pahoinpidellyt suomalainen, kaverin tyttärelle klamydian tartuttanut suomalainen, toisen kaverin tyttären raiskannut oli suomalainen.... En mä silti kilju täällä kuinka kaikki suomalaiset ovat tuollaisia.

Kun tarpeeksi sattuu "sattumalta" aina olemaan pahantekijänä maahanmuuttaja, niin pitäisi alkaa tiedostaa, että joku ongelma tosiaan on olemassa, varsinkin somaleilla on joku ongelma. Eikä se nyt näköjään ole yhtään auttanut salailemalla tai päänsilittelyllä. Ehkä kaikki mamut ei ole pahoja, eikä kaikki pahat mamuja, mutta todella iso prosentti rikollisista on niitä. Ongelma on oikeesti olemassa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
^Joo, totta kai. Mutta eikö se silloin voi olla yksilön tekemää? Onko se automaattisesti kaikki somalit/tummaihoiset/mamut samanlaisia. Multa on varastanut ihan suomalainen, kaverin pahoinpidellyt suomalainen, kaverin tyttärelle klamydian tartuttanut suomalainen, toisen kaverin tyttären raiskannut oli suomalainen.... En mä silti kilju täällä kuinka kaikki suomalaiset ovat tuollaisia.

Kuten jo aikaisemmin sanoin, onneksi välillä tulee muistutus, että kaikki niistä EI OLE kusipäitä.

Alkuperäinen kirjoittaja Nefernefernefer:
Kun tarpeeksi sattuu "sattumalta" aina olemaan pahantekijänä maahanmuuttaja, niin pitäisi alkaa tiedostaa, että joku ongelma tosiaan on olemassa, varsinkin somaleilla on joku ongelma. Eikä se nyt näköjään ole yhtään auttanut salailemalla tai päänsilittelyllä. Ehkä kaikki mamut ei ole pahoja, eikä kaikki pahat mamuja, mutta todella iso prosentti rikollisista on niitä. Ongelma on oikeesti olemassa.

Kyllä, ongelma on olemassa. Ja somalit eivät ole ainoa ulkomaalaisryhmä joiden kanssa on isoja ongelmia...

Alkuperäinen kirjoittaja Katherine Wheel:
Alkuperäinen kirjoittaja Nefernefernefer:

Kyllä, ongelma on olemassa. Ja somalit eivät ole ainoa ulkomaalaisryhmä joiden kanssa on isoja ongelmia...

Niin, tulee tässä muutama muukin ryhmittymä mieleen. Mutta jotkut luulee, että se auttaa jotain, ettei näistä edes puhuttas mitään. Esimerkiksi romaniväestöllä on ihan selkeää ongelmaa, vaikka mun tuntemat kaikki onkin kunnon sakkia. Näistä pitäs voida puhua, ilman, että sanotaan rasistiksi heti.

Yhteistyössä