Miten tassutella konttaavaa/istuvaa/pystyyn nousevaa vauvaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Vauva 8 kk ja osaa istua ilman tukea, kontata ja nousta tukea vasten. Yöllä herää lukemattomia kertoja ja jotain unikoulua pitäisi varmaan alkaa harrastaa. Mutta miten toi tassuttelu tapahtuu, kun vauva nousee heti istumaan/alkaa kontata. Oon yrittänyt painaa sitä kädellä alaspäin, mutta ei se oikein onnistu :(. Onko muilla kokemuksia vastaavasta?

Joo ei se oikein onnistukaan. Silloin voi olla vähän helpompaa jos käärit peittoa sen verran ympärille ettei pääse kunnolla liikkumaan. Meilläkään ei ollut tuossa iässä muuta vaihtoehtoa, kun vaan pitää kiinni niin, että oli kyljellään ja pidin kiinni toisen jalan polvesta ja toisen käden kyynärpäästä. Aluksi protestoi itkemällä, mutta kun hoksas ettei pääse liikkumaan niin sen jälkeen oli ihan rauhassa. Välillä yritti nousta, mutta silloin painoin vähän omilla käsillä ettei päässyt liikkumaan. Meillä kyllä lopulta sitten auttoi vaan se, että jätettiin omaan huoneeseen illalla yksin nukahtamaan ja aina välillä käytiin katsomassa ja pistämässä pötkölleen jos tilanne vaati. Toimi muutamassa illassa. Tässä konstissa on vaan se ettei lapsi sais pelätä yksin jäämistä enää silloin, kun tuon aloittaa.

Mäkin oon jättänyt vauvaa yksin huoneeseen, mutta kun meen katsomaan sitä niin se seisoo sängyn laitaa vasten ja nauraa mulle. Ei siis vaikuta ollenkaan väsyneelle, mutta jos laitan lattialle, konttaa ovia yms. päin ja alkaa itkeä eli selkeesti väsynyt on. Ja kun meillä saattaa tyttö valvoa tonne klo 12-1 yöllä asti, niin jotain helpotusta tarvittaisiin. Sitten vielä herää monta kertaa yössä..

Yhteistyössä