Miten tästä ikinä selviää???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja särkynyt sydän
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

särkynyt sydän

Vieras
Näyttää siltä että meillä on miehen kanssa tulossa ero.Miehelle alkoholi on paljon tärkeämpi kuin minä ja lapset.Petettyjä lupauksia toisensa jälkeen ja tänään taas lähti sanomatta sanaakaan juomaan päivällä eikä vastaa puhelimeen eikä viesteihin.Oli luvannut että juominen jää vaan eiliseen mutta niinpä vaan aamun aloitti juomalla ja lopuksi kaikkihan oli taas minun syytä kun kuulemma valitan vaikka pettyneenä vaan totesin että aiot juoda näköjään tänäänkin ja muistutin mitä oli luvannut.Siitä se sitten lähti hipsimään eikä ole näkynnyt eikä kuulunnut.Eilen jo sain kuulla kunnianai ja tänään aamulla tietysti kovasti pyyteli ensin anteeksi mutta kun viina rupesi tekemään tehtävänsä niin taas kaikki oli minun syytäni.
Aina oikein hakemalla hakee syytä tuohon juomiseen ja yleensä syy olen minä kun naputan.Nyt en jaksa enää,laitoin monta,monta viestiä jossa pyysin että kertoo mitä haluaa ja olen yrittänyt soittaa mutta ei vastaa mihinkään.Eikä ole eka kerta.Viimeiseksi viestiksi laitoin että kohta ei kyllä enää rakkaus riitä pitämään tätä perhettä kasassa ja on se varmaan aloitettava pikku hiljaa opettelemaan pojan kanssa elämää ilman isiä.
Eiköhän se huomenna taas laittele anteeksi pyyntö viestejä,tai joku päivä kuitenkin ja luule että asia on sillä selvä ja taas voi jatkaa samanlaista elämää.Tänä syksynä miehellä on pahentunnut pahenemistaan tuo juominen.Olen yrittänyt puhua ja ehdottaa ammattiapua mutta mitään huoli kun ei ole ongelmaa.Mutta kun sillä se ongelma nyt sattuu olemaan ja aina vaan pahenee.
Ja teille jotka heti sanotte että kylläpä olet ukon itsellesi ottanut niin ihan tiedoksi että olemme reilu 10 vuotta yhdessä olleet ja viimeinen vuosi on ollut ongelmallista.Aikaisemmin ei ole tätä ongelmaa ollut.

Kokemuksesta voin sanoa että sun viestit ja soitot ei ainakaan auta asiaa ollenkaan.
Anna sen olla äläkä ota yhteyttä siihen ollenkaan.
Koita oplla välinpitämätön vaikka kuinka tuntuu pahalta.

Alkuperäinen kirjoittaja Lacrimosa:
:hug: Jos viina lähtee viemään, on se paha paikka. Siihen auttaa vain miehesi oma ratkaisu. Sinä et voi hänen juomistaan lopettaa tai hillitä. :/

Voimia sinulle :hug:

Niinhän se on,ja ikävä kyllä olen tässä katsonnut ettei mies edes halua mitään apua saati sitten muuttua.Siksi tässä nyt hyvin vakavasti mietin eroa.Kun jossain se minunkin sietorajani menee.Ei aina ole kiva saada paskaa niskaan (anteeksi kielenkäyttöni).

Psykoterapiasta opittua: tee itsellesi aikataulu. Jos asiat eivät ole muuttuneet siihen mennessä lakkaat yrittämästä ja lähdet. Kerrot miehellesi että olet päättänyt että jos hän ei ole piip (esim. kahden viikon kuluessa, 21.12) mennessä hakenut apua ja lopettanut, sekä lopettanut sinun syyttämistäsi, niin sinä lähdet lapsien kanssa lopullisesti ja sen jälkeen eivät enää anteeksi pyytelyt ja lupailut muutoksesta auta. Tämä siksi että miehesi saisi mahdollisuuden ja siksi että et jää roikkumaan ikuisiksi ajoiksi onnettomaan suhteeseen, parannusta toivoen. Muista pitää päätöksestäsi kiinni, uuten siitä ei ole mitään hyötyä. Voimia ja tsemppiä! Kaikki kääntyy hyväksi, joudut vain näkemään hieman extravaivaa!

Alkuperäinen kirjoittaja särkynyt sydän:
Niinhän se on,ja ikävä kyllä olen tässä katsonnut ettei mies edes halua mitään apua saati sitten muuttua.Siksi tässä nyt hyvin vakavasti mietin eroa.Kun jossain se minunkin sietorajani menee.Ei aina ole kiva saada paskaa niskaan (anteeksi kielenkäyttöni).

Sinun on ajateltava myös itseäsi ja lapsianne, minkälaisen lapsuuden haluat heille antaa. Jatkuva epävarmuus ja huoli vie voimat teiltä kaikilta. "Virtahepoperheitä" on ihan tarpeeksi. Sinä ansaitset jotain paljon parempaa, vaikka ymmärrän, että rakkaan ihminen muuttuminen viinan myötä on käsittämätöntä. :|

sinä selviät..selvisin minäkin..ajattele lapsiasi! älä kä jä lasten takia..niinkuin useammat tuntuu tekevän..nin ei koskaan pidä ajatella. Ajattele lapsiasi ja lähde heidän kanssaan. Alkoholisti ei muutu..saat kuunnella loppuikäs katteettomia lupauksia paremmasta huomisesta..

Alkuperäinen kirjoittaja SocialButterfly:
sinä selviät..selvisin minäkin..ajattele lapsiasi! älä kä jä lasten takia..niinkuin useammat tuntuu tekevän..nin ei koskaan pidä ajatella. Ajattele lapsiasi ja lähde heidän kanssaan. Alkoholisti ei muutu..saat kuunnella loppuikäs katteettomia lupauksia paremmasta huomisesta..

Tämä on niin totta.Mutta kun se lähteminen on niin vaikeaa.Tiedän itsekkin että oma olotilani paranisi heti kun saisin revittyä itseni täältä pois.Jäisi turha odottaminen ja pelkääminen että koska se taas ratkeaa.Miehen mielestä kun hänellä ei ole ongelmaa,vain minulla koska teen siitä ongelman.

Ihan kamalaa sanoa mutta tiedän kokemuksesta että ei tuohon mikään auta. Aivan yhtä hyvin olisin minä voinut kirjoittaa tuon tekstisi sanasta sanaan. Viina kun vie, ei lapset eikä mikään nouse sen edelle. Ikävä kyllä. Tee rohkea teko ja pelasta oma ja lastesi elämä. Voimia ja halauksia, aika parantaa.
Itse muutin kokonaan toiselle paikkakunnalle niin ei tarvinnut lasten nähdä isäänsä kylillä muiden kaltaistensa joukossa.

Alkuperäinen kirjoittaja moi:
Ihan kamalaa sanoa mutta tiedän kokemuksesta että ei tuohon mikään auta. Aivan yhtä hyvin olisin minä voinut kirjoittaa tuon tekstisi sanasta sanaan. Viina kun vie, ei lapset eikä mikään nouse sen edelle. Ikävä kyllä. Tee rohkea teko ja pelasta oma ja lastesi elämä. Voimia ja halauksia, aika parantaa.
Itse muutin kokonaan toiselle paikkakunnalle niin ei tarvinnut lasten nähdä isäänsä kylillä muiden kaltaistensa joukossa.

Mä olen kanssa miettinyt muuttoa toiselle paikkakunnalle ihan itseni takia.Olisi varmaan toipuminen helpompaa kun ei näkisi välttämättä toista.Mutta toisaalta en haluaisi järkyttää lasten elämää liikaa.Siinä kun on jo järkytystä kun omaan asuntoon muutamme.Haluan että voivat edes käydä samaa koulua kuin nytkin,niin edes siinä vaiheessa on joku tuttua ja pysyvää.

Alkuperäinen kirjoittaja moi:

Mä olen kanssa miettinyt muuttoa toiselle paikkakunnalle ihan itseni takia.Olisi varmaan toipuminen helpompaa kun ei näkisi välttämättä toista.Mutta toisaalta en haluaisi järkyttää lasten elämää liikaa.Siinä kun on jo järkytystä kun omaan asuntoon muutamme.Haluan että voivat edes käydä samaa koulua kuin nytkin,niin edes siinä vaiheessa on joku tuttua ja pysyvää.

Minulla lapset olivat vielä pieniä, se oli ehkä helpompaa silloin. Mutta tuosta se alkoi meilläkin ja ihan rapajuopoksi mies päätyi. Hilluu tosiaan puliukkona kadulla. Aikaa erosta on jo kymmenen vuotta. Vieläkin tuo joskus selvinä hetkinä ottaa yhteyttä ja lapsetkin häntä ovat harvakseltaan tavanneet.

Tämä on niin totta.Mutta kun se lähteminen on niin vaikeaa.Tiedän itsekkin että oma olotilani paranisi heti kun saisin revittyä itseni täältä pois.Jäisi turha odottaminen ja pelkääminen että koska se taas ratkeaa.Miehen mielestä kun hänellä ei ole ongelmaa,vain minulla koska teen siitä ongelman.

Tiedän.mäkin soudin ja huopasin asiaa päässäni pitkään ihan liian pitkään..olisin säästänyt itseni monelta paskalta jos olisin aiemmin vaan lähtenyt,..mutta siis viimeinen niitti oli 3vrk poissaolo eksältä jolloin hän vaan dokas eikä pitänyt mitään yhteyttä..facebookissa kyllä kaverilistalle mut lisäsi--se oli jotain niin sairasta että sen 3vrk ajassa pakkasin mun ja lapsen tavarat, hankin kämpän ja lähdin..en vois onnellisempi olla nyt :hug: :hug: sulle

näimpä kävi meillekkin..toivon sullekovasti voimia..että lähdet..se voin kertoa että katumaan lähtöäsi et kyllä tule

Kuten muutkin on jo vastanneet niin kyllä sä pärjäät!!! Mulla oli vuos sitten sama tilanne ja sitten vaan päätin lähteä menemään, enkä kadu päivääkään! Ei tarvi enää odotella milloin herra suvaitsee tulla kotiin ja paljon rahoja taas juo. Elämä alkaa olla mallissaan meillä, tytöt 3 ja 4 vuotta. Vielä kun joskus löytäis sen kunnon miehen... :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja niippi:
Kuten muutkin on jo vastanneet niin kyllä sä pärjäät!!! Mulla oli vuos sitten sama tilanne ja sitten vaan päätin lähteä menemään, enkä kadu päivääkään! Ei tarvi enää odotella milloin herra suvaitsee tulla kotiin ja paljon rahoja taas juo. Elämä alkaa olla mallissaan meillä, tytöt 3 ja 4 vuotta. Vielä kun joskus löytäis sen kunnon miehen... :heart:

heh,siksipä mä tunnenkin itseni niin tyhmäksi kun luulin jo löytäneeni koska monta vuotta meni tosi hyvin.tietysti pientä karikkoa on mahtunnut elämän varrelle mutta ei mitään suurempaa.Ennekuin nyt sitten.

Omalla tekemiselläsi et voi asiaan vaikuttaa. Halun muutokseen on lähdettävä miehestäsi, sinun halusi ei asiaan liity millään lailla.

Alkoholismi on sairaus muiden sairausten joukossa. Älä syytä siitä miestäsi, se ei ole samalla tavalla hänen päätettävissään kuin terveillä ihmisillä, että nyt lopetan juomisen. Alkoholi ei oikeasti ole hänelle tärkeämpi kuin perhe. Ei kukaan alkoholisti vapaaehtoisesti juo perhettään, työpaikkaansa, terveyttään, elämäänsä. Alkolisti ei vain pysty vastustamaan alkoholia samalla tavalla kuin terveet.

Sinun ei kuitenkaan pidä pilata elämääsi alkoholin vuoksi. Älä jää läheisenä roikkumaan toivottomassa suhteessa. Ei ole häpeä erota alkoholistista. Et sinä ole alkoholin kanssa mennyt naimisiin, vaan miehesi kanssa, joka on nyt vakavasti sairastunut ja sen myötä muuttunut. Ihan kaikkea rakkauskaan ei kestä.

Alkuperäinen kirjoittaja alkoholistin lapsi:
Omalla tekemiselläsi et voi asiaan vaikuttaa. Halun muutokseen on lähdettävä miehestäsi, sinun halusi ei asiaan liity millään lailla.

Alkoholismi on sairaus muiden sairausten joukossa. Älä syytä siitä miestäsi, se ei ole samalla tavalla hänen päätettävissään kuin terveillä ihmisillä, että nyt lopetan juomisen. Alkoholi ei oikeasti ole hänelle tärkeämpi kuin perhe. Ei kukaan alkoholisti vapaaehtoisesti juo perhettään, työpaikkaansa, terveyttään, elämäänsä. Alkolisti ei vain pysty vastustamaan alkoholia samalla tavalla kuin terveet.

Sinun ei kuitenkaan pidä pilata elämääsi alkoholin vuoksi. Älä jää läheisenä roikkumaan toivottomassa suhteessa. Ei ole häpeä erota alkoholistista. Et sinä ole alkoholin kanssa mennyt naimisiin, vaan miehesi kanssa, joka on nyt vakavasti sairastunut ja sen myötä muuttunut. Ihan kaikkea rakkauskaan ei kestä.

Ei todellakaan kestä.Olen yrittänyt hienovaraisesti puhua että voitaisiin yhdessä hakea apua miehelle mutta ei kuulemma kiinnosta kun siellä vaan syyllistettäisiin.Olen myös ehdottanut että haettaisiin apua parisuhdeterapiasta mutta sinnekään ei halua koska ei viitsi kuunnella kun kaksi ihmistä haukkuu häntä.Terapeutit ovat kuulemma aina naisen puolella.Enään en keksi mitä tässä tehtäisiin.Mihinkään en ole miestäni pakottanut,antannut vaan vaihtoehtoja korjata tätä suhdetta.Mutta haluja ei kauheasti ole.Sitä en epäile etteikö meitä tavallaan rakastaisi.

Yhteistyössä