[QUOTE="Mmm";23455877]Ite synnytyin esikoisen TAYS:sissa ja olin tosi kipeenä synnytyksen jälkeen. Synnytyksen aikaan tuli infektio ja mulle nousi korkee kuume. Seuraavana päivänä kävi ilmi että, mun tulehdusarvot oli korkeella. Makasin ja nukuin melki koko sairaalassa olo ajan, ainoo mitä tein, niin nojasin hoitopöytään kun hoivailin lasta ja vaihdoin vaippoja. Sen jälkeen oliki pakko huilata. En kyenny kunnolla kävelee otin seinistä tukee kun vessaankin menin, huimas, oksetti ja sattu joka paikkaan.
TAYS:si ja hoitajat oli mun mielestä hirveen imetyskeskeisiä ja koin painostavana sen kyttäämisen ja vahtaamisen. Sitten kun todella pyysin ohjausta ja apua itku kurkussa, niin luvattiin että, katotaan seuraavana päivänä. Odottelin sitten seuraavana päivänä että, joku olis tullu ohjaamaan ja neuvomaan, mutta eipä tullu. Olin ja oon edeleenkin todella pettyny. Imetys ei sujunu kotonakaan, vaikka neuvolan terkka meillä kävi ja käski soittaa jollekki joka olis paremmin perehtyny noihin asioihin :O. En soittanu kuitenkaan ja yritin ominpäin, kunnes sitten ostin sähkökäyttösen rintapumpun ja pumppasin maitoa tytölle. Ei sitä paljoo yleensä tullu, mutta sen verran kuitenkin että, tyttö oli kyllänen ja tyytyväinen

.[/QUOTE]
Kirjoittelin tuossa vieraana.
Huomasin kyllä tuon yleisasenteen Taysissa kahdesti ollessani. Samassa huoneessa olleita (varsinkin esikoisensa saaneita) äitejä painostettiin imetyksen ja lisämaidottomuuden kanssa todella paljon. Yksi vauva huusi, huusi ja huusi 2vrk niin että itse olin vauvani kanssa käytävällä aina kun pystyin. Äiti imetti sen 48h jotakuinkin tauotta minkä vauvan itkulta pystyi. Imetysohjaajaa ravasi huoneessa, äidin mies hääri pienessä huoneessa koko ajan, asensi tyynyä, toi juotavaa ja tilanne oli ylipäätään äärimmäisen rasittava. Tuon parin päivän jälkeen vuoroon tuli hoitaja joka totesi että vauvalle on kuivumisvaaran ja sokeriarvojen takia PAKKO antaa lisämaitoa kun äidiltä sitä ei tarpeeksi tullut. Vauvaa kävi katsomassa tuolloin myös lääkäri, joka oli samaa mieltä. Melkein tunnin siinä propagandan pöljäksi tekemää äitiä suostuteltiin ja hän kutsui jopa miehensä paikalle tuekseen, ennen kuin suostui lisämaidon antamiseen. Että näin. Samanlaisia tarinoita oli monta. Tuokin äiti oli muuten sektioitu ja todella kipeä.